Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman

Quoted post


Gast

#183

2016-02-10 16:39

Geweldig deze actie. Een groot compliment voor de initiatiefneemster! Ik hoop dat iemand die zo goed functioneert, Marc Dulleart in dit geval, zijn werk mag blijven doen. Er worden al te veel mensen door hun (jaloerse/zelf minder functionerende/nieuwe en of incompetente) leidinggevende ontslagen. Het belang van kwetsbare kinderen gaat boven arbeidsverhoudingen tussen een goedfunctionerende kinderombudsman en zijn niet-goedfunctionerende baas.

Marie-José Tonnaer

Reacties

Anne

#215 Re:

2016-02-10 17:33:50

#183: -  "Geweldig deze actie. (...) Er worden al te veel mensen door hun (jaloerse/zelf minder functionerende/nieuwe en of incompetente) leidinggevende ontslagen. Het belang van kwetsbare kinderen gaat boven arbeidsverhoudingen tussen een goedfunctionerende kinderombudsman en zijn niet-goedfunctionerende baas."

Terecht compliment aan de initiatiefneemster, sluit ik me graag bij aan.

Mooie analyse die de kern van de zaak goed beschrijft. Tenzij er informatie zou blijken te zijn die het besluit van meneer van Zutphen alsnog verklaart. Nou is het echter wel zo dat het gedrag van meneer van Zutpen:

a) sterk doet vermoeden dat zijn besluit niet met steekhoudende argumenten te verklaren valt;

b) in alle toonaarden onderschrijft dat zijn competenties en attitude niet aansluiten bij wat in de kern van een Nationale (of anderszins) Ombudsman verwacht wordt.

Tweede Kamer opent uw ogen! Vervult uw taak! Bewaakt de integriteit van het instituut Ombudsman - de Nationale en de Kinderombudsman!

Gr., Anne