HAN AOF VAAN UT PARK

Quoted post

dingo

#2

2013-06-11 12:47

Maastrichts cultureel historisch erfgoed op de schop.

Liberale Partij Maastricht en CDA zijn tegen het afbreken van het stadspark.
Eerder besloot de meerderheid van de Raad dat het stadspark bij de Tapijnkazerne open gegooid moet worden.
De Liberale Partij Maastricht stemde als enige tegen. Wij zagen de bui al hangen.
In de tekeningen van Huub Smeets (CHE) moet het hertenkamp, de eenden en ganzen verdwijnen inclusief het bijbehorende huisje en de ronde volière.
Onze fractie en het CDA verzetten zich hier tegen. De Maastrichtenaar, jong en oud, is opgegroeid met een park waar het voeren en het kijken naar eenden, ganzen, pauwen, herten bokjes een geliefde bezigheid was. Als deze plannen doorgaan blijft niets meer over van het
karakteristieke Maastrichtse park over, maar is het te vergelijken met ieder ander modern park en wordt Maastricht een soort Almere. Een gruwelijke gedachte. Een stad is juist geliefd als het nog een beetje historie heeft. Die historie ademt namelijk een bijzondere sfeer uit, voegt veel toe aan de belevingswaarde van een stad. Dat doen moderene bouwwerken namelijk niet. In de komende tijd wordt de openbare ruimte steeds belangrijker.
Het stadspark (den Ingelsen Hoof) bestaat sinds 1836, dat was het gedeelte langs de Maas. Later is het stadspark in fasen uitgebreid.
Tot 1866 maakte het huidige Hertenkamp en de Kommen nog deel uit van de vestingwerken.

De Liberale Partij Maastricht roept de bevolking op om zich tegen deze onzalige plannen in te verzetten en voor het behoud van dit mooie park op te komen. Maastricht krijgt immers ook een Belvedère park waar een moderne versie mogelijk is. Zij pleit voor het behoud van een stuk historie. Mensen die geen gevoel hebben voor de stad en haar historie, kunnen zonder besef van wat ze doen in geen tijd het originele karakter van de stad Maastricht afbreken, het karakter dat Maastricht juist zo bijzonder maakt voor bewoners en touristen. Deze mensen moeten we niet hun gang laten gaan.

Reacties


Gast

#12 Re:

2013-06-11 18:21:22

#2: dingo -

De hele maastrichtse politiek is gaar, hou toch op.


Gast

#101 Re:

2013-06-12 17:36:21

#2: dingo -

WEDDEN dat de VERKES van de Mestreechse "politiek" ahum, kuch, weer een of andere DIKKE DEAL hebben gesloten waar veel geld aan vast zit voor hun, let wel ONS GELD WAT IN DE TES WORDT GESTOPT! En ze hebben dan veren om in hun kont te steken ;)

 

Kijk deze website en zoek gemeente Maastricht op; er wordt KLAUWEN MET GELD van ONS allemaal gejat!

Ik heb deze website gebruikt als bezwaar tegen de gemeente belastingen, wat er GEKLAUWD is, is genoeg om voor ALLE Mestreechteneere om 30+ jaar HELEMAAL GEEN BELASTING te betalen!

http://www.leoverhoef.nl/

Ik verklaar zulke mensen de OORLOG, vies verkes volk dat het is


Gast

#120 Re: Té gék veur wäört.

2013-06-12 20:46:55

Pieter

#139 Re:

2013-06-12 22:41:24

#2: dingo -

Ik woon nu alweer 40 jaar in "het westen des lands", maar kan me het Stadspark nog goed herinneren. We gingen er vaak wandelen. Het is toch eeuwig zonde, als dat park gaat verdwijnen. Ik herinner me nog dat ik geschokt was, toen "de berenkuil" verdwenen was. Weliswaar hadden die 2 beren een te kleine ruimte, maar ik vond het een belevenis om er naar toe te gaan.

Zo zal het ook bij de herten zijn; mensen gaan er graag naar toe. Laat het park, horend, met "de Vief Köp" tot het erfgoed van Maastricht, bestaan.

Maastricht zou eigenlijk een mooie, grote dierentuin moeten hebben; zou heel goed zijn voor het toerisme.

Ik wens Maastricht (een van de mooiste steden van Nederland), vanuit Amsterdam, veel sterkte en succes toe met het behoud van het Stadspark.


Gast

#150 Re:

2013-06-13 06:22:33

#2: dingo -

Park hoort te blijven!!!


Gast

#243 Re: Tot ze mèr oplètte, dalik kriege ze n referendum op hun möts, kiek mèr naor Turkije....

2013-06-15 08:16:24

Tariloe

#246 Re:

2013-06-15 09:27:51

#2: dingo -

MOETEN DIT SOORT BEELDEN VERDWIJNEN UIT ONS PRACHTIGE STADSPARK??? NEE-NEE-NEE!!!

http://www.youtube.com/watch?v=FNiA9VAxiEo


Gast

#281 Re:

2013-06-17 16:58:54

#2: dingo -

Groot gelijk het stadspark moet bolijven onze groene loper door de stad mag niet te grabbel worden gegooid door weer een onzalig geldverslinndend plan