HAN AOF VAAN UT PARK

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HAN AOF VAAN UT PARK.


Gast

#1

2013-06-11 12:40

idioten!
dingo

#2

2013-06-11 12:47

Maastrichts cultureel historisch erfgoed op de schop.

Liberale Partij Maastricht en CDA zijn tegen het afbreken van het stadspark.
Eerder besloot de meerderheid van de Raad dat het stadspark bij de Tapijnkazerne open gegooid moet worden.
De Liberale Partij Maastricht stemde als enige tegen. Wij zagen de bui al hangen.
In de tekeningen van Huub Smeets (CHE) moet het hertenkamp, de eenden en ganzen verdwijnen inclusief het bijbehorende huisje en de ronde volière.
Onze fractie en het CDA verzetten zich hier tegen. De Maastrichtenaar, jong en oud, is opgegroeid met een park waar het voeren en het kijken naar eenden, ganzen, pauwen, herten bokjes een geliefde bezigheid was. Als deze plannen doorgaan blijft niets meer over van het
karakteristieke Maastrichtse park over, maar is het te vergelijken met ieder ander modern park en wordt Maastricht een soort Almere. Een gruwelijke gedachte. Een stad is juist geliefd als het nog een beetje historie heeft. Die historie ademt namelijk een bijzondere sfeer uit, voegt veel toe aan de belevingswaarde van een stad. Dat doen moderene bouwwerken namelijk niet. In de komende tijd wordt de openbare ruimte steeds belangrijker.
Het stadspark (den Ingelsen Hoof) bestaat sinds 1836, dat was het gedeelte langs de Maas. Later is het stadspark in fasen uitgebreid.
Tot 1866 maakte het huidige Hertenkamp en de Kommen nog deel uit van de vestingwerken.

De Liberale Partij Maastricht roept de bevolking op om zich tegen deze onzalige plannen in te verzetten en voor het behoud van dit mooie park op te komen. Maastricht krijgt immers ook een Belvedère park waar een moderne versie mogelijk is. Zij pleit voor het behoud van een stuk historie. Mensen die geen gevoel hebben voor de stad en haar historie, kunnen zonder besef van wat ze doen in geen tijd het originele karakter van de stad Maastricht afbreken, het karakter dat Maastricht juist zo bijzonder maakt voor bewoners en touristen. Deze mensen moeten we niet hun gang laten gaan.
Pow de Moomer

#3 Bieskes in 't park

2013-06-11 13:08

Han aof vaan ut huidige park!

Anonymous

#4 Re:

2013-06-11 13:16

Mooi mooi mooi gesproken. Wij gaan hier dus echt niet mee akkoord he#1: -  

 

b.sjattepie

#5 Re: stadspark moet blijven

2013-06-11 13:17

#1: -

Ik ben er opgegroeid, bij het stadspark, veel mensen genieten van dit stukje natuur in de stad , een ouderwets parkje zonder marmer en strak geschoren plantsoenen , met diertjes die stadse kinderen nog steeds aanspreken.

Als men het park wil ruimen , treft men ook het kortbij gelegen bejaardenoord waar vaak ouderen nog wandelen en in contact komen met jongeren en studenten die ook in dat park komen om te ontvluchten van de drukte.

Als het stadspark afgebroken wordt kan men net zo goed de stadsomwalling ook neerhalen want dit is een omlijsting en past bij elkaar.Is er nu niets meer veilig voor het grote geld , moet er zo  een groot stadsproject komen waarbij de tapijnkazerne, en ook klevarie een rol spelen , moet alles opgeofferd worden voor het grote geld ? voor de onbetaalbare appartementen en kantoren die men er wil bouwen ? en weer wordt de gewone man verder uit de stad gedreven , ook een oud parkje moet eraan geloven, voor het. kapitaal...gebruik het sportveld t.o. de tapijn maar , daar kun je een eind mee vooruit, maak daar maar een grote parkeergarage dat stuk veld boeit niet.

Eerst werd de st.pietersberg ons afgepakt , de maasoevers en nu ook het park....overal verbodsbordjes , in het donker mag je er ook al niet meer komen om rustig van de maneschijn te  genieten , je hond uit te laten enz....

Misschien kan men dan ook wat van die runderen,schapen of paarden laten grazen , dan komt er vanzelf niemand meer...Nee in Maastricht moeten de inwoners maar elders van de natuur genieten, toeristen only..! geen wonder dat de wegen buiten de stad overvol zijn op zondag, niets kan en mag meer....probeer maar eens met je rubberbootje op de maas/plas te komen , kan dus niet,of je moet lid zijn van een dure jachtclub....kapitaalkrachtig zijn dus.....kots op dit beleid...


Gast

#6

2013-06-11 13:46

Volkomen terecht initiatief, Maastricht is van de maastrichtenaar. We doen al veel te veel concessies aan commerciele belangen van buitenstaanders!!!!

Gast

#7

2013-06-11 16:21

Flyers en mensen bereiken die geen internet hebben, zoals ouderen.Die graag in het park wandelen.
Internet gaat soms te snel dat mensen het snel vergeten.
Mooi initiatief.

Gast

#8

2013-06-11 17:51

Good initiatief!! Klawwe aof vaan eus parrek!!

Gast

#9

2013-06-11 18:05

Ut stadspark moot blieve

Gast

#10

2013-06-11 18:09

Er is al te veel uit het STADSPARK verdwenen. Kijk liever naar dingen wat van nut zijn. Wie bedenkt zo iets, zullen wel weer Hollanders zijn.

Gast

#11 Re:

2013-06-11 18:17

#9: -

Aofblieve vaan un stökske historie vaan mestreech


Gast

#12 Re:

2013-06-11 18:21

#2: dingo -

De hele maastrichtse politiek is gaar, hou toch op.


Gast

#13

2013-06-11 19:22

Het is te zot voor woorden dat ik via FB van dergelijke plannen moet vernemen.

Gast

#14

2013-06-11 19:23

Ook Partij Veilig Maastricht (PVM) heeft zich, afgelopen maandag 10 juni, tijdens de commissievergadering SMM uitgesproken voor behoud van het hertenpark. Dit stukje Maastricht mag niet verloren gaan!

Gast

#15

2013-06-11 20:05

ze nemen ons alles af wij wonen in het zuiden met onze rite en gebruiken onze kleinkinderen moeten hier ook van kunnen genieten die fratsen mogen ze ergens anders uithalen

Gast

#16

2013-06-11 20:53

Ik vind dit niet kunnen! het park is altijd zo geweest, al generaties lang en zou zo moeten blijven als het is!!

Gast

#17

2013-06-12 03:53

Sjus wie me al zag. Iech höb dao es keend hiel väöl zoondigge door gebrach. Neet alleen mèt te speule mèr ouch mèt 't beloere vaan al die bieste boe oonder netuurlik ouch de beere.


Gast

#18

2013-06-12 03:57

U't park huurt beij Mestreech

Gast

#19

2013-06-12 05:30

Hoewel niet meer woonachtig in Maastricht ben ik er nog dagelijks. Voor mijn werk, om les te geven te sporten, carnaval, mijn band en mijn onomstotelijke band met de stad waarin ik opgroeide.
Sommige stukken horen bij de stad en ja het vergt onderhoud en controle. Maar dat schaft ook weer werk en plezier.
Het zal de actie van een eenling zijn die op zo'n idee komt en de toekomst kan verandering niet tegenhouden maar zolang het kan moet het open blijven.
Het Jeker kwatier verliest haar entree en dat mag niet.
Appie

#20

2013-06-12 05:48

Regenvijver is al verwoest, noe is ouch ut park aon de beurt? Ech neet!

Gast

#21

2013-06-12 05:58

met deze plek ben ik opgegroeid DEZE PLEK MOET BLIJVEN.
De kleine kinderen van nu lopen met opa en oma graag naar het hertenkamp. Bewoners van zorgcentrum Molenhof wandelen daar graag in de zomer, waarom deze plek weghalen terwijl er in Maastricht meerdere afschuwelijke plekken zijn die weg MOETEN.

Gast

#22

2013-06-12 06:08

dit plan en dan is Maastricht voor 2018 kandidaat cultuurstad? ongelofelijk.....

Gast

#23

2013-06-12 06:13

Es klein keend waore d'r mer twie oetstepkes die miech veur altied zien bijgebleve en dat waor 't hertekamp en fort wullem. Die mage noets aofgepak weure.

Gast

#24

2013-06-12 06:19

Dat zou betekenen dat alweer een stukje Maastrichtse Historie zou verdwijnen, als men nou zou zeggen dat koude 'kunstwerk' in de berenkuil weg dan zou ik ja stemmen. Dit stukje historie moet blijven.

Gast

#25

2013-06-12 07:01

Het stadspark is al eeuwen lang een onderdeel van de geschiedenis van Maastricht. Het enige rustpuntje in de immer drukker worden, toeristische stad. Blijf hier van af. Dit hoort bij Maastricht en mag nooit opgeheven worden.