Nee tegen het koningslied

Quoted post


Gast

#7722

2013-05-04 21:32

41.000/16.000.000 X 100 = 0.6%. De Koning heeft genoten van het lied, en 5.95 miljoen Nederlanders kennelijk ook. Deze petition was voor losers.

Reacties

€ 60.000.000,= / 30-04-2013 !!!!!

#7723 Re: Manipuleren

2013-05-05 08:36:58

#7722: -  

Reactie 7722: Een schoolvoorbeeld van manipuleren (krom redeneren)! Op één regeltje tekst is de Nederlandse bevolking gekrompen van 16.000.000 naar 6.000.000 ............... Reactie waarschijnlijk geplaatst door een (ex)bankier óf een overheids-bobo (?).

Maar allà, laat ons het percentage lieden met gezond verstand en enig niveau dan afronden naar 1% ................... Da's nog bedroevend weinig natuurlijk, maar het legt wel genádeloos bloot, hoever 99% is afgegleden en weggezakt.

We zijn dus in meer dan 20 eeuwen "beschaving" geen jota opgeschoten, want ook in het Oude Rome was de verhouding "intelligentia" - "plebs" ongeveer 1% tegen 99%. Bij de Oude Grieken was het al niet veel anders (over de moderne, eigentijdse Grieken zullen we maar helemaal zwijgen).

Deze petitie (betere dan petition) was dus niet voor verliezers (beter dan losers), maar voor mensen die zich geschoffeerd voelden op de gebieden van taal, rekenen en muziek (de DRIE SUPRA-NATIONALE leidende disciplines van alle denkbare communicatie-wetenschappen). Dat er met het verstrijken van de dagen een accentverschuiving heeft plaats gevonden naar het aan de kaak stellen van onze nationale schijn-democratie is m.i. slechts een bijkomend pluspunt geweest.

Ik moest dit even kwijt, omdat ik het heel triest zou vinden, dat reactie 7722 het slot zou zijn van dit uitstekende initiatief van Mevrouw Witteman. Bijna net zo schrijnend als de 60.000.000 euro's die dit evenement hebben gekost (en die -BIJVOORBEELD- onthouden zijn aan het zorg-behoevende deel van onze bevolking.)

HJS Ossendrecht

 

65 % zwijgende meerderheid

#7724 Re:

2013-05-05 21:44:14

#7722: -

Bedankt voor de Indrukwekkende cijfers ... van het CPB

-  5,95 miljoen = ca. 6 miljoen Nederlanders (van 16,7 miljoen = van ca. 17 miljoen inwoners) = 35 % "Genieters"!

(Berekening: 100 % : 17 miljoen = 5,9 x 6 miljoen  =   35,4 % = ca. 35 % van alle Nederlanders.)

- De koning heeft samen met 35 % van de Nederlanders "genoten van het lied".

- En 65 % van de Nederlanders hebben er blijkbaar niet van genoten!

Als het om 'winnen' of 'verliezen' bij een motie van wantrouwen tegen een (verplicht!) "koningslied" gaat dat "heel Nederland" moest zingen, dan heeft een ruime meerderheid van 65 % - o.a. door de discussie over het geknutselde tekstje en melodietje -haar - duidelijk zwijgende - mening gegeven dat het geen "Koningslied van alle Nederlanders" was.

En dat was volgens mij o.a. de bedoeling van de door S. Witteman opgerichtte "petitie-site".

Discussie geslaagd, succes geboekt, dankzij een kritische journalist!

Hartelijk dank, en gefelliciteerd!

Het ga u / jullie goed en ...

"Dat was hem dan de discussie dat zou komen ... Houd je veilig ... door de wind en door de regen ... zolang als ik (!) leef..."