Antwerpen verwelkomt de sinksenfoor


Gast

/ #149

2012-04-12 02:07

't Is tegenwoordig overal hetzelfde. Net zoals circussen, moet ook de foor wijken naar de rand van de stad waar niemand last van heeft. Een nieuwe handelaar die aan de rand van het plein komt wonen, doet zijn beklag en de foor moet weer wijken. Waar vroeger de mensen buiten stonden om de foorkramers te verwelkomen met in hun achterhoofd het plezier dat de foor meebrengt, staan ze nu te klagen over de last die foor bezorgt, omdat ze hun auto eventjes niet kwijt kunnen.
Enkele jaren geleden moest in Gent ook tijdelijk wijken naar de rand van de stad om het Sint-Pietersplein opnieuw aan te leggen. De foor was daar een dooie boel. De Gentenaars waren blij dat de kermis terugkeerde naar de vertrouwde plek. En nu zou de Sinksefoor in Antwerpen ook moeten wijken, maar dan definitief... Broodroof is het ! Eerst de openingsuren van de foor beperken, dan de muziek begrenzen, en dan nog moet de foor wijken... En de foorreiziger die moet maar braaf ja knikken, want anders is hij zijn broodwinning kwijt.
Moest ik een grote tuin hebben, was ik direct akkoord. Dan mocht de sinksefoor in mijnen hof komen staan. Het lawaai neem ik er met plezier bij !