neen tegen het schrappen van de HFD lijst

Verzamelaarke

/ #107 Demil wapens ook ter keuring terug naar de proefbank ?

2012-03-16 23:26

Buiten deze discussie heb ik er nog niets eerder van gehoord, gelezen of opgevangen, maar gaan ze nu al moeilijk doen over demil/ geneutraliseerde wapens ook, of ze al dan niet volgens de regels van de kunst onklaar werden gemaakt, bovendien worden de veel van deze wapens op beurzen ook door particulieren verkocht zonder certificaat, zonder probleem, wettelijk niet aan banden gelegd, en nu gaan ze ook de brave burgers welke een leuk stuk voor aan de muur of voor verzameling aangekocht hebben viseren ?
Binnenkort doet men het zoals in Duitsland, door oa. een centimeters lange sleuf te slijpen in de zichtbare zijde van de loop, waardoor er van het esthetische aspect dat voor een verzamelaar belangrijk is NIETS meer overeind blijft, wie koopt in hemelsnaam zulke verminkte 'wapens'
Ik zou zeggen aan mevrouw Truttenboom, 'schoenmaker blijf bij uw leest' en houdt u bezig met zaken die echt nut hebben, mogelijk kent ze niet eens het verschil tussen een revolver en pistool, laat staan dat ze met kennis van zaken kan oordelen welke wapens werkelijk een bedreiging voor de maatschappij vormen, of hebben ze nu weer een extra manier gevonden om non believers - welke totaal de passie voor wapens niet delen - voor zich te winnen, ze moeten tenslotte vroeg of laat door de kiezers herverkozen worden.
Wat de demil wapens betreft zou ik zeggen, laat ze maar blazen, houdt het snaveltje toe en laat ze het zelf maar uitzoeken, wat niet weet niet deert, het staat nergens geregistreerd