Steun de gebedsruimte op de Ezelberg in Geraardsbergen (BELGIE)


Gast

/ #296

2016-02-14 03:40

Ik kan me heel goed voorstellen dat vele Belgen hier op tegen zijn, omdat er zo veel slechte uitspraken gedaan worden op media en dergelijke. Maar ik weet ook dat er genoeg Belgen zijn die ieder mens uniek vindt en met rust laat.
Ondanks alles wat ik in mn leven heb meegemaakt, ondanks dat ik door vele moslimbroederen vernederd ben en door ze gekwets ben, blijf ik nog altijd geloven in Islam en voel ik me nog altijd moslim, hoewel ik niet echt praktiserend ben.
In een seculiere staat vind ik dat zoals er een kerk bestaat een synagoog bestaat ook een moskee mag komen. In Turkije zijn er genoeg synagogen en kerken waar ze ook gebeden kunnen uitvoeren.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze daar samen komen en gaan radicaliseren en extrimistische doeleinden gaan na streven. Ik vind dat er hierover mensen te veel overdrijven! En dit dank zij de media.
Ik advisseer iedereen objectief te wezen en eens gaan onderzoeken hoe of wat Islam is, wat voor geloof het eigenlijk is, hoe vredelievend het is of kan zijn. Het zijn enkel de mensen die schuldig zijn, maar niet de Islam of niet de moskee. En daarom is er een moskee nodig om de jongeren of mensen die onwetend zijn, te leren of laten informeren hoe vredevol en liefdevol het geloof eigeinlijk is.
Ik, als moslim, ben door vele moslims buitengesloten, dit komt omdat ze hun geloof niet genoeg kennen.

Alles ter zijde, het feit echter, dat de moskee gebruikt kan worden voor andere doeleinden dan het verrichten van gebeden, doet in geen enkel opzicht afbreuk aan haar heilig karakter. Ze is in de eerste plaats een gebouw dienende tot Godsverering en moet als zodanig worden behandeld. En iedere willekeurige werkzaamheid wordt in de moskee ook niet toegestaan, behalve die, welke betrekking heeft op het welzijn van de moslimgemeenschap of van nationaal belang is. Het zaken doen of handel drijven in de moskee wordt uitdrukkelijk verboden. Men moet aan het huis van God de nodige eerbied bewijzen. Zo wordt zelfs het verheffen van een luide stem veroordeeld en het spuwen uitdrukkelijk verboden, al was de vloer van de moskee in de tijd van de Profeet slechts van kiezelzand.

Daarnaast las ik ergens dat iemand advisseerde deze praktijken uit te voeren in een kerk. En een ander persoon reageerde daarop dat dit niet kan omdat er met schoenen niet gebeden mag worden. Dit is niet helemaal correct, het verrichten van gebeden met schoenen aan wordt wel toegestaan maar de schoenen moeten schoon en niet vuil zijn. De gewoonte is echter ontstaan om de schoenen voor de moskeedeur uit te trekken, als een teken van eerbied voor de moskee. De moskee net en zindelijk houden is een zeer verdienstelijke daad.

Mensen hierover kunnen we echt lang discussieren, maar weet aub dat ieder mens gelijk is, moslim of niet moslim. Als een kerk toegestaan is, dan vind ik dat er ook een moskee mag komen, als er natuurlijk wel genoeg moslims zijn die ook daadwerkelijk praktisserend zijn. Ze moeten dan de moskee niet beschouwen als een koffiehuis of wat dan ook.

In de moskee, naast het bidden kunnen er ook inrichtingen voor het geven van onderwijs aan degenen, die kennis wensen te vergaren. niet enkel voor vrouwen of kinderen, maar zeker ook Mannen.
Ik vind persoonlijk dat vele MoslimMannen goed opgeleid moeten worden op alle gebieden!!! Daarnaast kan er ook een lokaal gemaakt worden als opvanghuis voor de daklozen of een plek waar er voor mensen gekookt kan worden, die bijvoorbeeld geen boodschappen kunnen doen omdat ze financieel niet goed hebben, zoals dit ook bij ocmw gebeurt. Nu gaan er mensen zeggen dat ocmw dit al doet, ja maar er zijn ook genoeg moslims die bij ocmw niet kunnen eten vanwege de geloofsovertuigingen.

Ik denk dat ik al te lang heb geschreven, dus ik ga het verder kort houden.
Als de oprichters van de aanstaande moskee iemand nodig hebbeb die hun wilt steunen zonder bevooroordeeld te zijn over mijn persoonlijkheid, ben ik bereid ze te helpen en te steunen in de zaken waar ik kan inspringen.
Voila mijn emailadres is meegestuurd met mijn handtekening, jullie kunnen via daar met mij contacteren.

Ik wens jullie veel succes en zeker veel sterkte omdat er ook genoeg tegenstanders zijn.

Allemaal een fijne ochtend gewenst.

Groeten,
Erkan