Wij willen dat Zwarte Piet traditioneel zwart blijft!


Gast

/ #105

2015-10-19 15:13

Verschrikkelijk dat een stel mensen die niet snappen dat het een feest voor kinderen is dit willen verpesten, omdat ze niet begrijpen dat er geen kwaad achter schuilt. Voor een kind is zwarte piet een vriendelijk figuur die cadeautjes en snoepjes uitdeelt en sinterklaas helpt. Deze figuur is dol op kinderen, een lach van een kind is het hoogste goed en daarom zijn ze grappig. Er zijn teveel kinderen, Sinterklaas kan niet zelf iedereen blij maken. Sinterklaas kan op zijn leeftijd niet door de schoorsteen, daarom doen de pieten het. Dit heeft voor een kind niks met discriminatie te maken , veel kinderen kennen het woord niet eens. Als ze het al kennen, associëren ze zwarte piet er niet mee.. die is zwart van de schoorsteen en niks anders..
Vanuit volwassenen perspectief kan het gezien worden als een fabriek met prima arbeidsvoorwaarden waar iedereen dolgraag wil werken en niemand tot wat dan ook gedwongen wordt. Vergelijk het met de elfjes van de Amerikaanse kerstman, wie doet daar moeilijk over? Goed, elfjes bestaan niet maar zwarte piet ook niet.. Mensen moeten dat maar eens gaan beseffen.. De VN buigt zich feitelijk over iets wat niet bestaat, alleen in een fantasie kinderwereld, die aangewakkerd wordt door de volwassenen als hoop voor een kind.. Het is een slechte zaak dat mensen dit persoonlijk nemen.. Wat ik zou willen is dat er eens naar de kinderen geluisterd wordt. Die spreken vol lof over een piet. Laten we daar ns een voorbeeld aan nemen en het zelf ook doen.. Ik hoop dat zwarte piet lekker zwart blijft.. Daarom teken ik deze pietitie..