Stop Dennis Papegaaien Nu!!

Patrice

/ #148

2015-06-20 08:37

Wij hebben in november '14 een parkietje gekocht bij Dennis in Den Haag. Toen mijn dochtertje zei dat ze de vogel tam wilde maken, werd er meteen gezegd dat hij z'n vleugels wel even zou knippen en weg was die man. Wij liepen erachter aan en zagen tot onze schrik dat er met een achterlijk grote schaar flink in de vleugels geknipt werd, mijn dochtertje hield haar handen voor haar ogen van de schrik. Verbrouwereerd hebben we de vogel meegenomen. Helaas moet ik nu concluderen dat 7 maanden later deze vogel nog steeds niet kan vliegen, ze mag elke dag de kooi uit maar valt altijd meteen op de grond. De vleugels zien er ook rommelig uit. Ik vind het zielig en denk dat het ook niet meer goed komt. Als ik dit vergelijk met de andere parkiet die we hebben gekocht bij een particulier en die dus niet gekortwiekt is dan is het een verschil van dag en nacht. Die parkiet zit mooi in zijn veren en vliegt energiek en happy door de kamer als de kooi opengaat. En dan zien we die andere weer op de grond zitten en via een trappetje omhoog klimmen. Ik hoop dat het knippen van vleugels echt stopt, het is gewoon onnatuurlijk. Maar bij Dennis zijn ze er vlot mee, zonder overleg.