Stop Dennis Papegaaien Nu!!


Gast

/ #147

2015-06-02 08:20

Helaas ben ik zo stom geweest vorige week 2 baby parkieten te kopen in den ilp! Voor me zoontje zouden we eerst een vogeltje uit het asiel halen maar die kregen we niet mee omdat we geen soort genootje hadden nog en toen heb ik wat af gebelt en gezocht op marktplaats en kwam zo uit eindelijk toch terecht bij dennis papegaaien.. Bij aankomst daar zagen we in de eerste buitenvolière al een parkietje met bloed zitten die zichzelf aan het (bijten) was! Meteen sloeg me gevoel wel om maar ja je weet het verhaal nog niet van zo een parkietje.. Vervolgens zagen we twee hele dikke honden lopen in een afgezet stuk(waak honden misschien??) maar goes toch maar even verder kijken nog we komen aan bij de winkel staan twee mannen te roken en 1 zegt kijkt maar even rond hoor.. Ok dus we gaan naar binnen en daar lijkt het nog goed te gaan hoor veel papegaaien gekrijs/geschreeuw op de achtergrond in een vrij donkere ruimte maar we zien al snel natuurlijk de kleine vogels in de winkel en me zoontje kijk lekker rond naar ze.. Ik vraag heb je geen babyparkieten te koop?? En dan worden we de donkere ruimte in gewezen en gaan naar binnen... Mjjn hartje breekt al snel want de dieren die we daar aantreffen zien en slecht uit veel kaal en tonen zwaar gestresd gedrag en krijsen en schreeuwen om aandacht dus oorverdovend!!! En dan om het hoekje zitten daar tussen de parkieten en babyparkieten midden in dat harde geschreeuw in kleine hokjes met een groep doodsbang!! Mijn twijfels en alarm bellen gingen echt wel af en ik zag twee hele lieve kleine ertussen en was opslag verliefd op ze en toen sloeg het medelijden toe!! Kon ook biet kiezen welke van de twee en me zoontje ook niet die trouwens de heletijd zijn handen op zijn oren moest houden want het gekrijs van de grote papegaaien deed pijn aan zijn oren!! Met het enige gevoel van dan komen ze tenminste goed terecht hebben we dus 2 parkietjes gekocht... Volgens de verkoper 2 tamme parkietjes á 25 euro per stuk!!!