Treinen voor Zwalm!

Gast

/ #23 Bedankt!!

2015-01-21 15:05

Van harte bedankt voor dit initiatief, hopelijk levert het iets op. In mei dit jaar neem ik reeds 10 jaar de trein vanuit sint-denijs-boekel naar Brussel-centraal en vice versa. En sinds de nieuwe dienstregeling van 14 december 2014 zijn de voorzieningen nog nooit zo slecht geweest. Ik nam steeds trouw de rechtstreekse trein van 8u04 naar Schaarbeek en de trein van 17u04 naar Kortrijk. Nu zijn we verplicht om telkens over te stappen te Zottegem en de IC trein te nemen naar Brussel. Dit traject duurt door de overstap langer en door de extra stop te Burst. Alle treinen stoppen nu in Burst? Daarenboven is er ook geen sprake van stiptheid meer!

Als we vanuit Brussel Centraal een rechtstreekse trein naar Zwalm nemen dan stopt deze 12 keer. Van stress gesproken.

Ik snap dat Munkzwalm en Sint-denijs-boekel heel dicht bij elkaar liggen maar waarom beide stations afschaffen. Op zijn minst zou er toch 's morgens en 's avonds 1 rechtstreekse trein mogen zijn vanuit één van deze twee stations.

Er was ons een grotere spreiding beloofd van de treinen, maar zoals je hieronder kan zien maakt het eigenlijk niet uit of je de trein van 16u19 neemt of de trein van 16u32, in Sint-denijs-boekel kom je toch aan op 17u32. Net hetzelfde als je de trein van 16u47 neemt of 16u53 je komt aan om 18u, enz. 

Hopelijk steunen nog meer (invloedrijke) mensen dit initiatief en staat de gemeente Zwalm achter dit initiatief. 

De Tandt Sandra