wijsteunenAlfredJanssen

Iemand anders

/ #364 Re:

2014-10-18 13:00

#1: -  

 Het gaat er niet om of het een goede of slechte dokter is , hij behaalde de nodige diploma en had een goede  opleiding , dus dat U als patient gelukkig en goed geholpen word is meer dan normaal. De reden van zijn ontslag is niet dat het een slechte dokter is ,al zijn er enkele juridische dossiers tegen hem lopend ,waar ik hier niet in detail wil gaan.

Moet je als patient weten , dat U bij een dokter in vertrouwen gaat en op een goede behandelng rekend, wat je dan ook krijgt , maar dat deze behandeling en ingreep gebeurt door een TEAM van medewerkers , Dokters , verpleegers , administratie , enz ..... de ganse personeel van het ziekenhuis.

Het woord TEAM , is bij Dokter J ongekend en hij begrijp de essentie niet van dit woord , als je met een TEAM rond  de operatietafel sta dan handel je ook op deze wijze , maar als patient weet je dit niet , je lig mooi in droomland , en weet niet welke nachtmerrie er rond U kan gebeuren , niet werken zoals de regels van het vak  veiligheid en hygiene , roepen , schelden , enzzz ....

Als je als ziekenhuis na verloop van tijd geen TEAM meer kan krijgen die te samen wil werken , is het begrijplelijk dat we stappen ondernemen, dat is dat te vergelijken van het wegnemen van een kankergezwel zodat de rest nog gereed kan worden . Met deze uitleg hoop ik dat sommige patienten de situatie begrijpen. Spijtig dat Dokter J ,niet begreep en dat hij steeds weer op zijn eigenwijze en arogante mannier met zijn TEAM omging , ik ben er van overtuigd dat indien hij anders had gefuntioneerd , hij nog steeds verder ging kunnen werken ,bij een groep mensen( ziekenhuis) met grote voldoening voor de patienten  wat het is ,voor en rond deze mensen dat het belangrijk is , en dan ook voor zichzelf , voor het ziekenhuis .

Ik wil met deze geen partie bevoor en benadelen , en zeker niet veroordelen,

Maar als ziekenhuis is het nemen van deze beslissing ook niet gemakkelijk , als ziekenhuis moet je op lange termijn werken , en steeds de patient vooraan op de lijst staan.