neen tegen Onckelinx! en haar bezuinigingen ten koste van

Eliza

/ #15 kosten

2014-03-07 15:42

mijn gemiddelde medicatiekost ligt per maand rond de 150 euro.
Kosten die ik zelf draag en die NIET meetellen voor de maximumfactuur.
Sommige maanden liggen die kosten nog een stuk hoger zelfs.
Stel dat ik zoals vele chronisch zieken zelf zou moeten opdraaien voor broodnodige toediening van medicatie en andere dingen in een dagkliniek, dan zou ik dit niet meer kunnen betalen.

Stop in godsnaam met alle zwakke groepen uit te melken. Genoeg is genoeg.
Zoek het geld bij mensen die geld hebben.
- Schrap de uittredingsvergoedingen. Als ik een job zou kunnen aannemen en ik weet dat de termijn beperkt is in de tijd, dan krijg ik toch ook geen "uittredingsvergoeding"?
- Maak werk van de vermogensbelasting. Hoe is het mogelijk dat dit zo'n heilig huisje blijft?
- Belast huurinkomsten! (nee mensen, op inkomsten uit de verhuur van woningen wordt GEEN belastingen gerekend, behalve als het om een commercieel pand gaat ... begin maar al te tellen)
- Herbekijk de patrimoniumbedrijven waar velen met meerdere eigendommen alles in onder brengen om op die manier zo min mogelijk belastingen te moeten betalen.
...
Djezus, er zijn zoveel bronnen waar geld te halen valt.

Of moeten we nu beginnen denken dat er wel genoeg geld is, maar dat de "crisis" een perfect excuus is om toe te geven aan de grillen van sommige partijen? Partijen die de sociale zekerheid willen afbouwen zowieso (NVA op kop). Misselijkmakend allemaal ...