Zwarte piet is niet racistisch

Gast

/ #7

2013-11-19 07:52

Zwarte Piet is in geen geval racisme en heeft er ook helemaal niets mee te maken. Nog nooit heb ik in Zwarte Piet iemand anders gezien dan een verkleedde en geschminkte oom of tante, broer of zus. Nooit heb ik er een zwarte of een neger in gezien en nimmer in mijn leven heb ik een Nederlander daar iets over horen zeggen.

Daarbij, al zou het zo zijn dat men zich schminkt als een zwarte of neger, wat is daar erg aan? Voel ik mij gediscrimineerd of vind ik het racistisch wanneer een zwarte zich zou verkleden en schminken als een blanke? Nee hoor, prima, ga je gang. Gedraag je in het vervolg ook zo. Niks mis mee.
Met andere woorden, als jij je beledigd voelt, heb jij een probleem, dan moet je naar een psychiater. En verder? Wel, als mijn cultuur en de folklore die wij hier kennen jou niet aanstaat, dan is het je vrij om te gaan.

Iets anders is, dat je wel aan de gang kunt blijven wanneer je dit toestaat. Dan moet ook het Drie Koningen-feest in Spanje op zes januari ingrijpend veranderd worden vanwege racisme, want tijdens die viering rijden kilometers lange optochten door alle straten van alle steden van Spanje waarin blanken verkleed gaan als negers. Maar ja, zoals de Nederlanders de kritiek op het Sinterklaasfeest zich deemoedig laten welgevallen ten koste van hun eigen cultuur, hoef je daar bij de Spanjaarden niet mee aan te komen. Je moet niet in je hoofd halen de Spanjaarden racisme aan te wrijven, want dat pikken ze niet, het is een volk met ijzeren kloten.

Leve Zwarte Piet!