Behoud van godsdienstig en humanistisch vormingsonderwijs

Klarinet

/ #656 Onderbouwing?

2013-06-16 19:13

Helaas moet ik als volger van de politiek constateren, dat er wederom in het korte verleden een keuze is gemaakt die uiteindelijk gebaseerd is op niets. In 2009 wordt er geld vrij gemaakt ten gunste van het GVO- en HVO-onderwijs. Vervolgens is er een goed lopende organisatie ontstaan met werknemers die zich blijvend aan het ontwikkelen zijn. Momenteel vindt de minister deze ontwikkeling niet meer passend en stelt voor om met dit project te stoppen. Heeft er de afgelopen periode een evaluatie plaatsgevonden waardoor dit besluit op het ministerie is genomen? Naar mijn idee wordt er in en van het onderwijs verwacht, dat iets pas kan plaatsvinden indien het onderbouwd kan worden. Volgens mijn informatie is er nauwelijks sprake van een concrete onderbouwing. Alleen de reden geld is geen onderbouwing en kan dus in mijn optiek geen legitieme reden zijn om dit onderwijs te schrappen. Ik wens de leden van de Tweede Kamer veel wijsheid toe om te komen tot een goed afgewogen besluit, waarbij ik hoop op een gunstige afloop ten goede van dit onderwijs op de openbare basisschool.