Veldzicht

Verbaasde Nederlander

/ #148 Politieke dwaling in bezuiningsmaatregelingen

2013-03-27 10:56

Laat ik beginnen dat er in tijden van crisis bezuinigingsmaaregelingen genomen moeten worden. Dit geldt ook voor overheidsinstanties. Alleen mogen bezuinigingen nooit resulteren in slechtere zorg, scholing of veiligheid. Wij als inwoners van Nederland hebben recht op goede zorg, scholing en moeten kunnen wonen in een veilig Nederland.
Door nu te bezuinigen op justitie komt onze veiligheid niet ten goede. Dat kan toch niet het plan van onze regering lijkt mij.

Waarom de keuze op FPC Veldzicht ipv Almere? FPC Veldzicht voldoet aan alle normen en criteria, financieel gezond, juiste expertise, noem maar op.

Het enige antwoord wat ik me kan bedenken is politieke intrige. De burgemeester van Almere is mevrouw Jorritsma, VVD-er en oud kamerlid Tweede Kamer.
Bij de keuze tussen Almere en Balkbrug staat Balkbrug in deze wedstrijd al met 10-0 achter. Door alle terechte tegen argumenten (punten) te gebruiken wordt de westrijd beslist met 10-8 en klinkt het eindsignaal.

En zelf heb ik ook VVD gestemd, verd... wat een slechte keuze achteraf.

Sterkte allemaal en ik hoop van harte dat men wakker wordt in Den Haag en dat deze bezuiniging van 340 miljoen eigenlijk niet de moeite waard is.