zwartepietmoetophaagsescholenblijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik teken deze petitie,omdat het belachelijk is,dat deze discussie gevoerd wordt.Zwarte Piet is iemand,die snoep en kadootjes uitdeelt aan kinderen net als Sinterklaas. Wat is daar mis mee? De tegenstanders moeten het feest maar links laten liggen en zich niet bemoeien met wat wij al jarenlang vieren. Nog nooit heeft iemand zich er druk om gemaakt en nu wordt Zwarte Piet niet meer toegelaten op de scholen. En waarom? Omdat er een paar mensen zijn,die het feest niet snappen en denken,dat het met slavernij heeft te maken! Hoe dom kun je zijn!
Daarnaast is Piet gitzwart omdat deze door schoorstenen de cadeaus naar binnen brengt, het verkeerd kleuren van dit figuur maakt hem eng, gecompliceerd en raar voor kinderen.
Houd een traditie in stànd! Daar is het een traditie voor.
We moeten blijven strijden.
Op alle scholen!!
Mijn kinderen zullen niet op school zijn de dag dat het Sinterklaasfeest gevierd zal worden met andere kleur Pieten dan zwarte.
Drie weken per jaar houden we onze kinderen voor dat er man met een jurk en een baard op een stoomboot uit Spanje komt. Hij heeft een paard die over de daken kan lopen en hulpjes die via de schoorsteen cadeautjes in je schoen doet. Allemaal bij elkaar verzonnen. Wat maakt het dan toch uit als we het verhaal een beetje aanpassen en piet een andere kleurtje of roetvegen geven.
| This discussion has been closed. |
Onze cultuur is onze zaak.
Ik ben het zat om steeds voor racist uitgemaakt te worden.