Vrijstelling ER-rekentoets en rekentoets uit slaag-/zakregeling
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Onze dochter is een echt alpha type; helaas kan ze geen VWO doen doordat wiskunde en de rekentoets verplicht zijn.
Kijk naar de talenten van kinderen en laat ze zelf hun vakkenpakket samenstellen zonder restricties!
Mijn dochter van 17 heeft net haar vmbo-tl eindexamen gedaan. ZIj behaalde een 9,8,8,8,8,8,8,7. (Ja, plus een extra vak). Als zij geen dyscalculie had gehad, dan was ze waarschijnlijk naar de Havo gegaan. Echter had ze een 4 voor rekenen. Het kan toch niet waar zijn dat leerlingen zoals zij volgend jaar geen diploma zouden krijgen? Hoezo onderwijs op maat?
Iedereen moet gelijke kansen krijgen en gewoon hun MBO diploma kunnen behalen of je nu kunt rekenen of niet!
Als ik de rekentoets niet haal krijg ik geen MBO diploma en zal ik een goedlopend bedrijf met 2 medewerkers stop moeten zetten.
Mijn zoon doet het goed op MBO-4, nog 1 jaar. Heeft voor alle vakken een 7+, behalve uiteraard rekenen. Vraag hem iets over geschiedenis, de natuur, diverse culturen en hij weet je iets moois te vertellen. Is ontzettend sociaal, is op diverse gebieden autodidact, maar krijgt het rekenen niet onder de knie. Voor hem en alle andere kinderen met rekenproblemen teken ik deze petitie. Ik vind ook het niveau van rekenen in verhouding met het verplichte niveau voor Nederlands, Engels en Duits, niet in verhouding. Succes met de petitie, en bedankt voor jullie inzet!
Zo zonde die 2 voor de aangepaste rekentoets op zijn MBO-4 diploma. Steekt ook zo schril af tegen de rest van de cijfers. Maar gelukkig dit jaar nog niet meegenomen in de zak- en slaagregeling! Ik wil absoluut niet dat anderen met dyscalculie geen diploma meer kunnen halen!!
| This discussion has been closed. |