Wij eisen schone lucht!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wij eisen schone lucht!.
|
Micky |
#12011-11-19 13:59Samen kunnen we het verschil maken! Ik teken de petitie omdat ik het zat ben dat alleen gevolgen worden aangepakt, en dat commerciële belangen zwaarder wegen dan gezondheid. Het wordt tijd dat we de regering vragen om actie te ondernemen! |
|
| |
|
Gast |
#22011-11-19 18:37Geweldig initiatief, wij volgen al jaren de satellietbeelden op http://www.knmi.nl/omi/publ-nl/metingen/no2/metingen_no2_nrt.php en zijn zeer verontrust, met name ook voor onze kinderen, de ronkende motor van de economie kan zo niet doorgaan. |
|
| |
|
Gast |
#32011-11-20 20:51Schone lucht, wie wil dat nou niet!! |
|
| |
|
Gast |
#42011-11-21 14:09prima initiatief |
|
| |
|
Gast |
#5 Hoge concentraties FIJNSTOF inademen2011-11-21 15:33Ziek worden door adem te halen, wie voelt zich verantwoordelijk? |
|
| |
|
Gast |
#6 Fijnstof2011-11-21 15:42Schone lucht voor iedereen, een mensenrecht !! |
|
| |
|
Gast |
#72011-11-21 20:47Dan pak je de fiets, wat is je beloning: Het inademen van andermans uitlaatgassen en niet zo'n beetje ook. Er zouden gewoon minimaal de helft van het aantal auto's in nederland gewoon niet meer mogen rijden. |
|
| |
|
Gast |
#82011-11-23 05:21ik teken daar de schone lucht zeer belangrijk is het wordt tijd dat de overheid eens wakker wordt. |
|
| |
|
Gast |
#92011-11-23 09:26Er moet echt aandacht worden besteed aan de schone lucht.Ik heb astmatische bronchitis en woon naast de snelweg A73. Gisteravond met de hondjes uitlaten heb ik de hele weg moeten hoesten. Het rook naar diesel en benzine. In onze wijk ken ik veel mensen die longkanker hadden en hebben. |
|
| |
|
Gast |
#102011-11-23 17:52De Meern (utrecht) Rondom verkeers knooppunt Oudenrijn liggen woonkernen met scholen en drukke randwegen. De luchtkwaliteit is op punten ver onder de norm. Gevaar voor mens en dier! Vandaar dat ik achter deze actie sta ! |
|
| |
|
Gast |
#112011-11-23 20:08Ik vind dit een heel goed initiatief. Ik wist niet dat de luchtvervuiling in Maastricht zo erg is. Ik begrijp ook echt niet (en dat zeg ik al lang) dat er geen filters komen bij de A2 tunnel. Dit is echt een schande. Ik hoop dan ook dat jullie iets kunnen bereiken met deze petitie! Ghislaine Delahaye, Maastricht |
|
| |
|
Gast |
#122011-11-23 21:20Maastricht extreem vervuild met fijnstof! Zie link: http://www.l1.nl/L1NWS/archief/_pid/links2/_rp_links2_expandElementId/1_5473470#article |
|
| |
|
Gast |
#132011-11-23 21:37Laat een frisse wind door Nederland waaien, te beginnen in Den Haag! |
|
| |
|
Gast |
#142011-11-24 14:54Een goeie inzet,voor een schonere wereld! |
|
| |
|
Gast |
#152011-11-25 12:42Uitstekende actie. Zeer nodig en nuttig. |
|
| |
|
Gast |
#162011-11-25 23:50Het lijkt mij ook zinvol om de burgers zelf te wijzen op schone lucht. We hebben nu mensen in onze straat met een hout/allesbrander die zo stom zijn dat ze afval/sloophout verbranden en zelfs hout waar de verf nog op zit. Zijn jonge mensen met jonge kinderen die in principe lak hebben aan het milieu. Heb de gemeeente Maarssen gevraagd of er iets aan gedaan kan worden maar dat wordt uiteindelijk een moeilijke juridische weg. |
|
| |
|
Gast |
#172011-11-26 16:48Fijn dat in Bunnik zoveel mensen betrokken zijn bij hun omgeving. Als iedereen deze petitie doorzendt, kan er nog een veelvoud aan handtekeningen komen, hoop ik |
|
| |
|
Gast |
#182011-11-27 11:20Een 1e stap kan zijn: Verplichte roetfilter voor elke vrachtwagen op het europese wegennet. |
|
| |
|
Gast |
#192011-11-27 12:49zou deze verontreiniging goed zichtbaar zijn dat zou helpen. meestal merkt men dat pas achteraf dat er iets goed fout WAS. |
|
| |
|
Gast |
#202011-11-28 00:28teken ook de petitie 'geen r11bis', dank je |
|
| |
|
Gast |
#222011-11-28 18:09Nodig deze actie, in Maastricht is het ook erg gesteld met de luchtkwaliteit. |
|
| |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2011-11-28 18:54- Date of removal: 2011-11-28
- Verwijderingsreden:
|
Peter Stuivenberg |
#24 Luchtkwaliteit Beuningen (Ewijk)2011-11-29 15:25Goed initiatief! Hier in het dorp (ewijk) is Rijkswaterstaat de A50 aan het verbreden. In het tracebesluit van maart 2010,dat getekend is door Camiel Eurlings (CDA), staat dat er geen enkel probleem is om te voldoen aan Europese normen voor Luchtkwaliteit. Als je dan in de NSL 2010 monitor, die eind 2010 gepubliceerd werd, leest dat er langs de A50 en A73 meer dan 7km snelweg is waar in 2015 de normen voor NO2 niet gehaald worden...dan schrik je inderdaad en heb je het gevoel dat je toch wel in de maling wordt genomen door de politiek en RWS. |
|
| |
|
Twitter naar Schone Luchten |
#25 www.schoneluchtvooriedereen.nl2011-11-29 21:34Schone lucht moet er gewoon voor iedereen zijn. www.schoneluchtvooriedereen.nl |
|
| |
|
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Bezwaar verplaatsing gebruikersbus naar Linnaeusstraat 2C
721 handtekeningen
721 Handtekeningen / 30 dagen
8 Jun 2026
Bezwaar betaald parkeren dukenburg nijmegen
537 handtekeningen
537 Handtekeningen / 30 dagen
3 Jun 2026
PostNL bezorger Paul moet blijven in de Weezenhof
680 handtekeningen
442 Handtekeningen / 30 dagen
25 May 2026
"Middelbare school Vmbo/Mavo/Havo/Vwo voor Kaag en Braassem"
380 handtekeningen
380 Handtekeningen / 30 dagen
8 Jun 2026
Red AZORG Geraardsbergen: behoud volwaardige zorg dicht bij de mensen
1 024 handtekeningen
342 Handtekeningen / 30 dagen
3 May 2026
Tegen besparingen op het leerlingenvervoer in het buitengewoon onderwijs
250 handtekeningen
250 Handtekeningen / 30 dagen
17 Jun 2026
Een thuis voor daklozen mag niet verdwijnen
239 handtekeningen
239 Handtekeningen / 30 dagen
18 Jun 2026
Deze patiënten hebben niet de energie om te vechten of gehoord te worden. Daarom moeten we dit samen doen, met hen en voor hen! Teken de petitie om C-support te behouden, zodat niemand er alleen voor
4 718 handtekeningen
187 Handtekeningen / 30 dagen
31 Mar 2026
Petitie voor het behoud van de spoorwegbrug
186 handtekeningen
186 Handtekeningen / 30 dagen
21 Jun 2026
BEHOUD PASTORIJTUIN HAALTERT BRUULSTRAAT
179 handtekeningen
179 Handtekeningen / 30 dagen
13 Jun 2026
Onze hardwerkende, altijd vriendelijk en behulpzame Checker Bianca moet blijven!!!
163 handtekeningen
163 Handtekeningen / 30 dagen
3 Jun 2026
Steun Hart voor Lopik en de stem van de kiezer!
306 handtekeningen
162 Handtekeningen / 30 dagen
17 May 2026
Petities.com
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.