Moet Sering sluiten?
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re:
Als living@dokske vzw en met een eigen toneelstuk op het program weten wij hoe belangrijk de verenigingen zoals Serin.
Open houden die boel en ga er voor ,geef wat minder aan de banken.
Van der Poorten
Brief aan de minister
Geachte Mevrouw de minister ,
Het radicaal negatieve advies van "Kunsten en Erfgoed" ten aanzien van de sociaal-culturele organisatie "Sering" verbaast én choqueert me .
De creativiteit en dynamiek van dit gezelschap hebben in de loop der jaren zo'n overtuigende ontwikkeling van diverse projecten tot stand gebracht , dat een verdere ondersteuning van dit huis
door de overheid , de evidentie zelve zou moeten zijn .
De integriteit , de niet te schatten inzet en de maatschappelijke betrokkenheid van deze groep kan toch niet zomaar worden afgestraft met de stopzetting van hun recht op subsidies !
Ik kan aannemen dat de adviescommissie kritische kanttekeningen plaatst in haar artistieke en/of zakelijke beoordeling ; 't is dan aan "Sering" om daarop zijn verweer of desgevallend een bijsturing van zijn toekomstplannen te laten kennen.
Maar een advies dat zoveel idealisme in één beweging van tafel veegt , is onaanvaardbaar .
Mag ik U vragen , de argumenten van "Sering" , waaruit de noodzaak van hun voortbestaan overduidelijk blijkt , persoonlijk in overweging te nemen ?
Met de meeste hoogachting ,
Dirk Buyse
Professionelen werken samen met amateurs en iedereen leert bij van elkaar.
Alle deelnemers kennen elkaar al jaren en komen bij Sering terug om elkaar weer op te zoeken, voor de toffe sfeer samen en natuurlijk voor het samen werken aan toneel en andere projecten.
Kortom, Sering verdient het om te blijven bestaan!
Mong Rosseel
Re:
En nu ook nog uw mening durven zeggen op een discussie pagina. Schoon toch hé schatje? Tot op een van de voorstellingen.
Dikke kus van jouw Sering thuis.
Mia
sering
alles is begonnen bij sering
Sering is alles en is een tweede thuis voor sommige en je leert veel op
Sering!!!
en er zijn er nog die hetzelfde probleem gaan hebben zoals( de Roma, Theater aan de stroom, Sering,en nog veel andere theaters)!!!
sering is begonnen met niets die uiteindelijk is gegroeid tot een magnifieke theatergezelschap waar je alles leert om acteur te kunnen worden en met mensen samen te werken ongeacht, cultuur, religie, kleur, leeftijd, handicap , .....
er is maar 1 adres Sering groeningerplein 2 hartje borgerhout!!!!
En onder artistieke leiding van de meest talentvolle Mia Grijp!
Ik heb maar 1keer kunnen meedoen maar het heeft nog steeds nawerking.Mijn minderwaardigheidsgevoel heeft daar een sterke steun tot herstel gegeven.
Niet alleen mijn waardigheid , maar meer nog een doorleefde EVENWAARDIGHEID leeft nu volop in mijn binnenste.
DANK U aan de hele SERING organisatie!!!!
Elvire
Zelf, als oudere, voel ik me thuis bij Sering. Het is één grote, kleurrijke familie, waar iedereen aanvaard, onthaald en begeleid wordt. SERING MOET BLIJVEN
For artists at Debajehmujig in Canada and all of the people that we touch and influence, Lilac houses the most hopeful and creative possibilities for our common humanity in the future. Sering is leading the way globally, in bringing together community based partners from around the world. Our connections with our partners through the carousel have opened up a whole new world for us and one which Belgium must be extremely proud to have supported to this point. Only a wise and grounded national character could have allowed an organization like Sering to emerge. Surely we will not loose courage now, when Lilac can become the place of convergence for professional artists from 5 continents.
Een schande dat dit werk zou moeten verdwijnen.
Een verlies."
Triest om dit te lezen, maar het is een soort keervers, vrees ik. Het is al te gemakkelijk om in tijden van crisis de mensen die al uit de boot dreigen te vallen er helemaal uit te duwen. De Vlaamse overheid geeft blijk van enggeestigheid, kortzichtigheid en wereldvreemdheid. Waarom uitgerekend initiatieven treffen die werken aan diversiteit, sociale integratie en die internationale banden smeden? Zie ook Zuiderpershuis!
Mia, Sering en alle medewerkers en spelers: laat jullie niet kisten!
Guy Voets
| This discussion has been closed. |
Re:
#24: -
Hoe bepaalde mensen met macht onrespectvol omspringen met andere mensen die knokken om iets moois te bereiken.Moest het nu iets individueels zijn tot daar nog toe, maar het is iets dat de gemeenschap ten goed komt,... onbegrijpelijk