Moet Sering sluiten?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Moet Sering sluiten?.


Gast

#26 Re:

2012-05-06 16:46

#24: -

Hoe bepaalde mensen met macht onrespectvol omspringen met andere mensen die knokken om iets moois te bereiken.Moest het nu iets individueels zijn tot daar nog toe, maar het is iets dat de gemeenschap ten goed komt,... onbegrijpelijk


Gast

#27

2012-05-06 21:41

De vereniging doet prachtig werk! het geeft mensen, die nergens terecht kunnen de kans om te laten zien wat zij in zich hebben. Een prachtig team maakt 'kanslozen' gelukkig. Ikzelf was laatst erg ontroerd door hun toneelstuk dat ik zag!
dokker

#28 Re:

2012-05-07 11:02

#24: -

Als living@dokske vzw en met een eigen toneelstuk op het program weten wij hoe belangrijk de verenigingen zoals Serin.

Open houden die boel en ga er voor ,geef wat minder aan de banken.

Van der Poorten

Dirk

#29 Brief aan de minister

2012-05-07 11:27


Geachte Mevrouw de minister ,

Het radicaal negatieve advies van "Kunsten en Erfgoed" ten aanzien van de sociaal-culturele organisatie "Sering" verbaast én choqueert me .
De creativiteit en dynamiek van dit gezelschap hebben in de loop der jaren zo'n overtuigende ontwikkeling van diverse projecten tot stand gebracht , dat een verdere ondersteuning van dit huis
door de overheid , de evidentie zelve zou moeten zijn .
De integriteit , de niet te schatten inzet en de maatschappelijke betrokkenheid van deze groep kan toch niet zomaar worden afgestraft met de stopzetting van hun recht op subsidies !
Ik kan aannemen dat de adviescommissie kritische kanttekeningen plaatst in haar artistieke en/of zakelijke beoordeling ; 't is dan aan "Sering" om daarop zijn verweer of desgevallend een bijsturing van zijn toekomstplannen te laten kennen.
Maar een advies dat zoveel idealisme in één beweging van tafel veegt , is onaanvaardbaar .

Mag ik U vragen , de argumenten van "Sering" , waaruit de noodzaak van hun voortbestaan overduidelijk blijkt , persoonlijk in overweging te nemen ?

Met de meeste hoogachting ,

Dirk Buyse

Gast

#30

2012-05-07 12:28

Initiatieven als de Sering maken Antwerpen leefbaar.

Gast

#31

2012-05-07 14:08

Sering moet blijven!

Gast

#32

2012-05-07 14:16

Sering geeft ieder die wil de kans om toneel te spelen; jong of oud en brengt mensen van verschillende culturen bij elkaar.

Professionelen werken samen met amateurs en iedereen leert bij van elkaar.

Alle deelnemers kennen elkaar al jaren en komen bij Sering terug om elkaar weer op te zoeken, voor de toffe sfeer samen en natuurlijk voor het samen werken aan toneel en andere projecten.

Kortom, Sering verdient het om te blijven bestaan!

Gast

#33

2012-05-07 14:31

sering is de moeder van alle sociaal artistieke projecten en ook vandaag nog de voorloopster in internationale samenwerking ! het is totaal onverantwoord om vandaag, na 17 jaar ononderbroken en geëngageerde werking Sering met sluiten te bedreigen.
Mong Rosseel

Gast

#34

2012-05-07 15:45

Ik heb zelden zo'n sterk, betrokken buurttoneel gezien en gevoeld. Sering leeft en leeft in de buurt. Open blijven dus.
Nancy Fleerackers

#35

2012-05-07 18:28

ik heb zelf bij Sering leren acteren, leren voor me op te komen, me durven te laten zien. Als ik vroeger aan iets begon, kon ik het niet afmaken. Maar bij Sering ben ik begonnen met oefeningen, leren acteren, voor een publiek durven te staan, omgaan met verschillende culturen, karakters, vrijheid en vooral ik had eindelijk is afgemaakt. Ik ben Sering heel dankbaar. Sering's basis is cultureel, sociaal, eigentijds, vernieuwend, samenhorigheid, familie en vrienden. Daarom zeg ik tegen minister Schauvliege. POTEN AF VAN SERING.

Gast

#36 Re:

2012-05-07 18:36

#35: Nancy Fleerackers -

En nu ook nog uw mening durven zeggen op een discussie pagina. Schoon toch hé schatje? Tot op een van de voorstellingen.

Dikke kus van jouw Sering thuis.

Mia


Gast

#37

2012-05-07 19:50

Minister van Cultuur? Verdient het niet om met dat woord geassocieerd te worden.

Gast

#38 sering

2012-05-08 01:28

sering moet blijven!!!
alles is begonnen bij sering
Sering is alles en is een tweede thuis voor sommige en je leert veel op
Sering!!!
en er zijn er nog die hetzelfde probleem gaan hebben zoals( de Roma, Theater aan de stroom, Sering,en nog veel andere theaters)!!!
sering is begonnen met niets die uiteindelijk is gegroeid tot een magnifieke theatergezelschap waar je alles leert om acteur te kunnen worden en met mensen samen te werken ongeacht, cultuur, religie, kleur, leeftijd, handicap , .....
er is maar 1 adres Sering groeningerplein 2 hartje borgerhout!!!!
En onder artistieke leiding van de meest talentvolle Mia Grijp!

Gast

#39

2012-05-08 11:27

Hoe kan je er nog maar aan denken om zo'n mooie, warme, brede, verrijkende en waardevolle projecten te boycotten? Shame on you!

Gast

#40

2012-05-08 12:10

Ik zou geen enkele creatieve reden vinden om met Sering te stoppen!!!!
Ik heb maar 1keer kunnen meedoen maar het heeft nog steeds nawerking.Mijn minderwaardigheidsgevoel heeft daar een sterke steun tot herstel gegeven.
Niet alleen mijn waardigheid , maar meer nog een doorleefde EVENWAARDIGHEID leeft nu volop in mijn binnenste.
DANK U aan de hele SERING organisatie!!!!
Elvire

Gast

#41

2012-05-09 13:09

Sering biedt vele mensen, nuttige en vaak reddende mogelijkheden aan. Mensen, die anders in de vergeetput verdwijnen: ouderen - allochtonen - kinderen...
Zelf, als oudere, voel ik me thuis bij Sering. Het is één grote, kleurrijke familie, waar iedereen aanvaard, onthaald en begeleid wordt. SERING MOET BLIJVEN

Gast

#42

2012-05-10 18:26

For artists at Debajehmujig in Canada and all of the people that we touch and influence, Lilac houses the most hopeful and creative possibilities for our common humanity in the future. Sering is leading the way globally, in bringing together community based partners from around the world. Our connections with our partners through the carousel have opened up a whole new world for us and one which Belgium must be extremely proud to have supported to this point. Only a wise and grounded national character could have allowed an organization like Sering to emerge. Surely we will not loose courage now, when Lilac can become the place of convergence for professional artists from 5 continents.


Gast

#43

2012-05-11 00:51

Geen subsidie meer voor Sering, is niet alleen een schande, maar een ramp! Alle mensen die zich al die jaren hebben ingezet om Sering op te bouwen tot iets uniek, menslievend, ontroerend en zo puur! Schandalig is het, het is of ze een stront weggooien zonder te beseffen dat het een diamant is!Waar gaan we naartoe, als je dit zelfs niet meer kunt onderscheiden. Mie
Fred Van Hove

#44

2012-05-11 11:38

"Niet om de professionele acteurs enigzins te minachten, maar ik ben nooit zo ontroerd geweest als door de opvoeringen van Sering, zo warm, zo gemeend, zo waarachtig, zo echt...
Een schande dat dit werk zou moeten verdwijnen.
Een verlies."

Gast

#45

2012-05-12 13:53

Sering is nodig - Sering MOET blijven

Gast

#46

2012-05-13 23:46

Triest om dit te lezen, maar het is een soort keervers, vrees ik. Het is al te gemakkelijk om in tijden van crisis de mensen die al uit de boot dreigen te vallen er helemaal uit te duwen. De Vlaamse overheid geeft blijk van enggeestigheid, kortzichtigheid en wereldvreemdheid. Waarom uitgerekend initiatieven treffen die werken aan diversiteit, sociale integratie en die internationale banden smeden? Zie ook Zuiderpershuis!
Mia, Sering en alle medewerkers en spelers: laat jullie niet kisten!

Guy Voets

Martha

#47

2012-05-14 13:42

Ik heb 23 jaar in Borgerhout gewoond, in de Kwekerijstraat. Ik ken dus de buurt en weet welke goede uitstraling de werking van Sering daar heeft: een goede samenwerking tussen jong en oud, autochtonen en allochtonen. Het Groeningerplein en omgeving is inderdaad een buurt met problemen. Door Sering daar het leven onmogelijk te maken riskeert men wellicht dat nog meer problemen de kop opsteken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Steun aub Sering!

Gast

#48

2012-05-14 17:07

Een droom die door geloof en volharding realiteit wordt en aan spelers en toeschouwers zoveel vreugde geeft! Waarom zou dat moeten verdwijnen?! Ik begrijp er niks van!!! Marilou Mermans

Gast

#49

2012-05-15 00:01

Dit initiatief MOET blijven, een absolute meerwaarde dat perfect aansluit bij belangrijke sociale noden!

Gast

#50

2012-05-15 00:42

de stukken die ik bij jullie heb gezien leken me een heel leuke mix van alle mogelijke lagen en culturen van de plaatselijke bevolking