De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Pedicure DV en RV, LiLiMa, ook verzorgende in een verzorgingshuis
Denkfout: nettoloon zzp-er is niet gelijk aan nettoloon werknemer
ZZP-er worden, moet je doen
Kosten
We moeten steeds meer betalen maar tegelijkertijd gaat de service op alle fronten achteruit.
Dat strookt toch niet ?
Hebben ze fiscalisten en economen geraadpleegd?
Let even op welke groepen worden getroffen? De ouderen, de studenten, de zieken en gehandicapten en nu de zzp-ers. De grote groep (redelijk) goed georganiseerde werknemers en grotere werkgevers blijven buiten schot want die vertegenwoordigen een grote electoraat.
Fiscalisten hadden hun kunnen zeggen dat op deze post (zelfstandigenaftrek) per saldo geen voordeel behalen. Economen hadden hun verteld dat de groep werklozen hiermee alleen maar nog groter zal worden. Wil je de crisis aanpakken dan moet je juist de ondernemers steunen. Wat begint als een zgn. schijnconstructie wordt later een heuse onderneming met werknemers. Als je de schijnconstructie afknijpt blijft de gang naar de kaartenbakken van UWV over.
Mark Rutte moet zich afvragen of ze zich langer laat gijzelen door PvdA. Of wordt het nu tijd om de rug recht te houden en het risico van een vervroegde verkiezing aan te gaan.
Re:
Het is niet te geloven in welk tempo dit kabinet ons land aan het afbreken en leegzuigen is! Ik ben voor mijzelf begonnen omdat het op mijn leeftijd bijna onmogelijk is geworden een baan te vinden. Ik moet wel eerlijk toegeven dat het ondanks de onzekerheid (financieel) en de vele uren die ik moet draaien om toch nog een belegde boterham op tafel te krijgen, het geweldig is om voor jezelf te werken. Ik doe het ook met veel passie en plezier. Als deze onnozelen club welke zichzelf een regering noemt dit doorzet, ziet het er voor mij niet rooskleurig uit. Het maakt mij niet uit dat ik de extra voordelen niet krijg, maar de oa zelfstandigen aftrek heb ik echt nodig om te blijven voortbestaan.
zzp-er of zzp-er?
De grote bedrijven drukken de tarieven van de kleine zzp-er omdat die niet mondig genoeg is en niet de middelen heeft om dit tegen te gaan.
Ik heb drie maanden thuis gezeten omdat men niet mijn minimum tarief wou betalen onder het mom van de crisis. Hoe langer het duurt hoe moeilijker het word om je tarief vast te houden.
Maar dit alles zeggend, Ja de zelfstandige aftrek moet er af. vooral aan de onderkant vloeit dit eigenlijk direct naar de klant door middel van het uitknijpen van de tarieven. Alleen dit moet gebeuren door middel van afbouw en niet midden in een crisis.
Re: zzp-er of zzp-er?
#809: zzp-er Gemeente Emmen - zzp-er of zzp-er?
Kreeg ik als ZZP-er maar 25 euro per uur. Op dit moment is het omgerekend nog geen 10 euro per uur.
Voorheen verdiende ik als werknemer 70.000 euro bruto per jaar nu, na verlies van mijn baan door reorganisatie, als ZZP-er nog maar 10.000 BRUTO. Daar heb je dan HBO en WO voor in exacte richtingen. Daar heb je dan techniek voor gestudeerd.
Re: Denkfout: nettoloon zzp-er is niet gelijk aan nettoloon werknemer
Hard werken gestraft
Alternatief idee: De staatschuld is sinds de babyboom generatie de touwtjes in handen kreeg (rond 1965) van 21 miljard naar 480 miljard euro opgelopen, we betalen per jaar 12 miljard euro rente over dit bedrag. Waren de schulden er niet, hadden we 6 miljard euro over!
De enige eerlijke manier om de problemen op te lossen is door de generatie die de schulden veroorzaakt heeft, hiervoor op te laten draaien.
In kas van de pensioenfondsen zit 1000 miljard euro. Als we de staatsschuld hiermee afbetalen krijgen de mensen die de schuld veroorzaakt hebben nog meer dan de helft van hun pensioen, het pensioen van de mensen die al een tijd aan het werk zijn wordt ook gehalveerd maar deze mensen kunnen daarna vol op door sparen.
Verder kan de jongere generatie met een schone lei beginnen en is de kans dat vertrouwen in de overheid weer terug komt (er is immers 12 miljard per jaar over en de kans op extra bezuinigingen is enorm afgenomen).
#804: Elian - Denkfout: nettoloon zzp-er is niet gelijk aan nettoloon werknemer
Geheel mee eens! Daarnaast moet je als ZZP-er ook nog eens je eigen vakanties, ziektedagen, en opleiding betalen. Rekensom is fundamenteel onjuist.
legale maffia
Zelfstandigen, de basis van onze economie.
Van hen komen nieuwe ideeën en ze zijn innovatief.
Het lijk er op dat de overheid daar vanaf wil terwijl ze het kort geleden nog promoten.
Blijkbaar willen ze iedereen te werk gesteld hebben in grote starre conservatieve organisaties.
Met dikke bonussen voor de top en de rest als werkslaaf, hard werken, kop dicht, volgen en vooral veel belasting betalen om de bodemloze putten van failliete banken en landen te vullen.
De overheid is vergeten dat wij hen hebben gekozen als volksvertegenwoordiging, met andere woorden dat ze er voor ons zijn en niet andersom, --- legale maffia is het --- !
We zijn er als zzper ingeluisd
Re: Hard werken gestraft
#814: Tom - Hard werken gestraft
Bij u heeft de babyboom het weer gedaan, dit is door de media al lang achterhaald. Als u zo'n last heeft van de HARD WERKENDE OUDEREN , WAAROM STELT U DAN NIET VOOR OM DE MEDISCHE ZORG VOOR DEZE GROEP NOG LAGER TE MAKEN GAAN ZE SNELLER DOOD EN U KUNT MET EEN GERUST HART SLAPEN.
U werkt hard wat dacht u ervan wat de baby boom heeft gedaan ZELF HUN AOW EN PENSIOEN BIJ ELKAAR GESPROKKELD.
Maar wees gerust u KRIJGT (HOOP IK) OOK DIE LEEFTIJD.
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
Beste Loonslaaf, als college loonslaaf en noodgedwongen ex-zzep-er wil ik je er toch even op wijzen dat principiele discussie zoals jij voorstelt heel leuk en nuttig kunnenen zijn, echter, deze maatregel is alleen bedoeld als besparing en komt in deze tijd dat zzp-ers al massaal moeten inleveren daarom op een debiel moment. Ik hhor zzpers nooit klagen over lagere uurtarieven en minder werk, maar als onze geweldige overheid dan ook nog eens deze voordeeltjes als krenten uit de pap haalt dan kan ik me heel goed voorstellen dat mijn ex-collega-zzpers zich genaaid voelen....
Re: zzp-er of zzp-er?
#809: zzp-er Gemeente Emmen - zzp-er of zzp-er?
Ik weet niet in wat voor werk jij zit maar meer als € 25,- kan ik echt niet krijgen als chaufffeur of magazijnmedewerker en dat is best te doen als alle regelen blijven zoals ze nu zijn,en ten opzichte van mensen in loondienst in dezelfde branche hebben we het dan niet slecht.Blijft natuurlijk wel een feit dat je niet van werk verzekerd bent en dat is het risico om voor jezelf te werken maar met 10 tot 15 opdrachtgevers die me regelmatig bellen heb ik geen klagen maar in deze tijd is niets zeker en gezien ik me wel goed verzekerd heb hoop ik dat alles bij het oude blijft dan kanik het het wel aan.Ik ben zzp-er geworden voor de afwisseling en het werk af te stemmen op het werk van mijn vrouw niet om rijk te worden,dat redt je niet met eerlijk werken! gr.Henk
| This discussion has been closed. |