De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Tip ter bezuiniging: de per 01-08-2013 versoepelde regeling om vanuit het buitenland als zgn. "kenniswerker" naar Nederland te komen terug te draaien en niet te versoepelen! Hoe kun je nu hier bezuinigen en vervolgens het te investeren bedrag voor zo'n kenniswerker terugdraaien van 25.000 naar 5.000 euro voor investeringen? Nee, dan pakken we het gewoon af van hardwerkende hier al wonende Nederlandse ondernemers! Belachelijk! En ongelooflijk dat dit kan!
ik zit nu met mijn inkomen net boven uitkeringsniveau, maar verdien dit wel helemaal zelf. wat veel voldoening geeft. valt de aftrek weg, dan kom ik dus dik onder bijstandsniveau uit. met alle gevolgen van dien
Pfff waarom doet de overheid dit :(
Re:
Wat ik krom vind is de redenering dat de hoogte van de zelfstandigenaftrek afhankelijk is van de hoogte van je inkomen als zzp-er. Als je inderdaad van je hobby noodgedwongen je 'vak' gemaakt hebt en je steekt er meer uren in dan je ooit bij een baas zou mogen maken, maar je verdient net genoeg voor de boodschappen, waarom heb je dan minder recht op een hogere zelfstandigenaftrek? Dat de uren moeilijk te controleren zijn, zal wel kloppen, maar dat is toch niet mijn probleem? En dat je dan maar minder uren moet maken of je producten duurder moet maken, werkt niet. Dan verkoop je namelijk niks en heb je helemáál geen omzet. ZZP-ers die geen winst maken - ik vind die 500 euro trouwens wél winst maar voor veel bedrijven zal dat een aalmoes zijn - hebben blijkbaar een andere manier om rond te komen? Zzp-ers die 500 euro per maand verdienen, hoeven voor de boodschappen en de kinderopvang niet op onmogelijke uren krom te liggen voor een baas en zich in duizend bochten te wringen als de kinderen 's winters lekker na elkaar ziek worden en niet naar de opvang kunnen, die zijn namelijk eigen baas en werken na kantoortijd maar wat langer. En dat mag best beloond worden!
Kortom, hoe help je zo snel mogelijk een land naar de kloten? Vraag het aan Rampson, Flutte en Distelbloem.
Binnenkort kan heel het kabinet het land uitvluchten omdat de bevolking het zat is. Ze denken alles vrijblijvend naar de kloten te kunnen helpen. Op een gegeven moment is de maat vol voor het gepeupel. Dan gaan er koppen rollen.
Re: Knuppel in hoenderhok.
#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.
. Bah, je zit zelf hoog en droog en gunt ondernemers hun brood niet. Jij gaat om 17.00 uur naar huis wij niet, wij zijn ook in onze vrije tijd nog vaak met plezier met ons werk bezig en voor het risico dat we lopen mogen wij een kleine aftrek genereren. Je noemt jezelf loonslaaf, dit geeft al aan hoeveel plezier je hebt in je werk. Bij ons is voor zulk soort mensen geen plaats.....
Korter kan ik het niet samenvatten
ZZP-er werkt hard en is verantwoordelijk voor zijn eigen risico en pensioen. De kosten voor het alternatief, de bijstand! Dan hebben we alleen maar verliezers.
| This discussion has been closed. |
Nog meer gestraft moeten de kleine hardwerkende
Zelfstandigen ook nog een uitkering aanvragen ?
Waneer gaan we dit land weer eens opbouwen in
Plaats van steeds verder af te breken !