Behoud de grijze afvalcontainer voor het plastic
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud de grijze afvalcontainer voor het plastic.
|
Gast |
#12012-01-29 17:06Goed idee! Is een tweede leven voor de grijze kliko na de komst van de ondergrondse containers. |
|
| |
|
2# |
#22012-01-29 17:17Wegwezen met dat logge grote ding! Ga je toch niet gebruiken voor die paar flessen. |
|
| |
|
Gast |
#32012-01-29 17:41wat een gemak van zo,n oude bak beter dan een nieuwe plastic zak |
|
| |
|
inny |
#42012-01-29 18:05kan me herinneren dat iedereen aan het klagen was destijds over de grijs/blauwe papierbak... waar moest dat ding staan etc etc. Nu de mogelijkheid om weer een container kwijt te raken en nu is het weer niet goed. Die paar plastic zakken kunnen wel even in de schuur.... zeker nu het plastic elke twee weken wordt opgehaald. KOm de grijze container maar halen! |
|
| |
|
Gast |
#52012-01-29 18:27Het is zowel praktisch als economisch. Al die losse plastic zakken her en der op straat is het milieuaangezicht niet waard! Ideale oplossing is inderdaad het plastic in de grijze bakken te doen. Aan het publiek wel de taak alleen plastics er in te stoppen en niet stiekem een zak vuil onderin. Want dat zal het probleem voor Cyclus zijn. Nu zien ze direct dat ze plastic ophalen, in een dichte bak is dat niet te zien en zal het in goed vertrouwen moeten gaan! |
|
| |
|
Gast |
#6 Weg met de grijze bak2012-01-29 18:39Weg met die grote grijze bak. Als je zakken niet een avond van te voren buiten zet is er niets aan de hand. De gemeente in januari de grijze bakken komen ophalen, zal wel weer niet lukken zeker. |
|
| |
|
Gast |
#72012-01-29 18:45Het zou fijn zijn als er eeindelijk eens een keer naar de burgers geluisterd werd. |
|
| |
|
Gast |
#8 Re: Weg met de grijze bak2012-01-29 19:47als het hard waait zie je regelmatig in de sloot in bosjes overal plastic liggen,dus nu we die bak toch hebben laten we dan maar gebruiken. |
|
| |
|
heuvel |
#102012-01-29 22:15Prima idee!!! Alhoewel ik nog geen brief heb gekregen van de gemeente dat we in de buurt een container ondergronds krijgen. De communicatie is weer eens geweldig van onze gemeente |
|
| |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2012-01-29 22:34- Date of removal: 2012-01-29
- Verwijderingsreden:
|
Rsmits GroenLinks |
#12 Grijze afval container behouden2012-01-29 23:11Graag behouden voor opslaan plastic afval Niet voor inzameling, te omslachtig voor inzamelaars. Tegen verwaaien, zakken s'ochtends pas aanbieden, aan elkaar knopen, zwerfaval direct opruimen. Leuke petitie overigens maakt direct duidelijk of veel mensen dit voorstel steunen of niet. Zou politiek wat mee kunnen doen of zelfs moeten doen! |
|
| |
|
Gast |
#132012-01-30 00:32Voordeliger kan het toch niet, geen oude containers ophalen en geen plastic zakken meer laten maken. |
|
| |
|
Gast |
#142012-01-30 00:40Lijkt mij een heel goede zaak ! |
|
| |
|
Gast |
#152012-01-30 08:49Inderdaad een goede actie. Geen idee wat er gebeurt met ondergrondse containers, waar ze geplaatst worden? Nooit iets gehoord van de gemeente. |
|
| |
|
Gast |
#162012-01-30 10:29Plastic ophalen moet blijven maar dan wel om de twee weken |
|
| |
|
Gast |
#172012-01-30 11:02Goed idee,hierdoor gaan er zeker meer mensen hun plastic apart houden. |
|
| |
|
Gast |
#182012-01-30 12:06Kunnen we niet gewoon de grijze bakken blijven gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn en de ondergrondse containers voor het plastic afval? * Die zakken zijn veel lichter dan vuilniszakken, dus makkelijker te sjouwen * Vorige zomer had ik het plasticafval in de schuur liggen, maar op een gegeven moment leek het wel of er een kadaver in de schuur lag; dan is zelfs 1x per twee weken ophalen te weinig. Ik vond het wel makkelijk toen de oranje containers nog bij de winkels stonden. Bij het boodschappen doen gelijk oud glas en zak plastic mee en klaar. |
|
| |
|
Gast |
#192012-01-30 12:32Heb ook al dit voorstel naar de gemeente gestuurd in een mail! Goed idee! |
|
| |
|
Gast |
#202012-01-30 15:16Wij bewonen een etagewoning met balcon. Daar moet de afvalzak worden bewaard. Wil iemand na 14 dagen opslag even komen ruiken hoe dat is? Dat destijds de oranje containers verwijderd zijn was jammer en bovenal DOM. Wie bedenkt dat? Gast |
|
| |
|
Gast |
#212012-01-30 15:33op dit moment spaar ik geen plastic omdat het vaak bij ons gebeurd dat ze weg waaien of niet worden opgehaald. Weg waaien is dan geen probleem meer en niet indien niet opgehaald, pak je de container gewoon weer terug en hoef je niet met al die zakken te slepen. |
|
| |
|
Gast |
#222012-01-30 19:37prima initiatief |
|
| |
|
Gast |
#232012-01-31 20:04Een super idee, plastic mooi opgeruimd in de grijze bak, netter op straat, netter in de schuur en minder afval omdat het plastic niet meer in de daarvoor bestemde plastic zakken hoeft. |
|
| |
|
Gast |
#24 Re:2012-01-31 20:09nou ja een paar flessen, wat denkt u van al dat andere plastic, tasjes, plastic waar vlees en kaas bijvoorbeeld in verpakt is. zoiezo alle verpakkingsmaterialen van koek, snoep enz enz. dus als u goed afval scheid komt u aan een heleboel plastic keer zoveel inwoners reken maar eens uit. |
|
| |
|
Gast |
#252012-01-31 21:51nu liggen de zakken soms dagen buiten,omdat mensen zich vergissen in de datum,en ondertussen waait het overal naartoe dus een heel goed plan om dan daar de overbodige grijze container voor te gebruiken |
|
| |
|
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.