Behoud Kerkplein Arnhem
Neem contact op met de schrijver van de petitie
2 Bij de eerste Rijnboogplannen was er ook al een kolossaal gebouw gepland op het kerkplein, zogenaamd als verbindende schakel tussen binnenstad en Rijn, op de kop van de haven. Een groot gebouw is volgens mij toch nog altijd een sta-in-de-weg waar je omheen moet dan een verbindende schakel.
3 Waarom wordt het nieuwe Filmhuis (als het er dan toch moet komen) niet op de kop van de andere markt gebouwd, tussen De Waag en het Gerechtsgebouw. Dat is toch een veel betere plek.
4 Het oude Rembrandt is natuurlijk nog veel beter. Onderin filmzalen, bovenin horeca, prachtig uitzicht over het Willemsplein.
als geboren arnhemmer is dit het zoveelste domme plan architect uit spanje heeft een vermogen gekost en ook hiermee lopen de tekorten van de gemeente arnhem weer op Netto schuld per Inwoner Kwetsbaar tussen de € 37,82 en de € 411,33 per persoon. zorg eerst eens dat de tekorten worden opgelost. En het bestaande word onderhouden. dat kost al genoeg.
Zonder kerkplein is de Eusebiuskerk niet goed meer zichtbaar. Stel je eens voor dat ze bijvoorbeeld vlak voor de toren van Pisa hoge gebouwen gaan bouwen omdat er nog een bioscoop bij moet komen! Zoek er een andere plek voor, er staat genoeg leeg. Bovendien is de markt een ontmoetingsplek voor vele verschillende mensen ( jong/oud, hoog/laagopgeleid etc) Ik denk dat dat belangrijk is voor een samenleving, niet ergens achteraf verstoppen dus. Hoewel ik persoonlijk niet van kermis houd vind ik toch dat dit moet blijven omdat veel mensen er plezier in hebben, daarbij levert het de gemeente ook geld op in plaats van subsidie geven. Zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom het kerkplein moet blijven !!
Nu er een ander, commerciëel filmhuis in het Rembrandt theater komt (aha, dan kon dus wél!) kan het onmogelijk nog worden goedgepraat om Focus in een peperduur nieuw pand te stoppen. Wat ook nog eens ten koste zou gaan van het prachtige kerkplein en de markt, waar volgens mij véél meer mensen op zitten te wachten dan het zoveelste geldverspillende project.
Arnhemse bestuurders, in wiens belang handelt u nou eigenlijk: dat van Arnhemse burgers, of dat van de uitbater van een filmhuis?
Zet de focus maar gewoon op dat lelijke kerkplein. Moet het wel een architectonisch hoogstandje worden.
Markt is sinds de middeleeuwen al een marktplein en daar moet dus gewoon de markt gehouden worden.
Wat is het lelijk geworden!
Tot mijn grote schrik en verbazing stond er ineens een spuuglelijk gebouw voor de Eusebiuskerk in Arnhem. Welke dwaas heeft dit bedacht! Ik. Wat een afknapper!
| This discussion has been closed. |
Als nieuwbouw toch noodzakelijk zou zijn, dan op de plek van een slooppand.