Surfen begint pas bij 7bft!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Surfen begint pas bij 7bft!.


Gast

#101

2014-05-12 17:49

nu zeggen da ze de wet gaan aan passen in plaats van er in het begin is tegoei over na te denken

Gast

#102

2014-05-12 17:55

Andere is loopen ook straks verleden tijd en niks is mooier dan een goeie mega loop

Gast

#103

2014-05-12 18:54

volgens velen zou hij er niets van kennen,blijkbaar is hij een zeiler en dat verklaard al genoeg.
deze week een zeiler in moeilijkheden'(zie laatste nieuws),ze moesten uitrukken een hulpverlener moest in water duiken zodat een touw aan de zeilboot kon worden gebonden en dat aan de muur van zeebrugge.dat kan dus allem wie leven werd nu in gevaar gebracht,wie gaat dat betalen enz.
dus inderd wij zullen ons maar lidmaken van een club extra betalen voor verzekering als kitesurfer en dan (niet voor mij 7 bf teveel voor mij)maar langs de kant staan en je sport niet mogen uit oefenen.zelf gaan we al jaren naar onze buurlanden en daar is het helemaal geen prob.3 jaar geleden naar catzand geweest naar een evenement zelf met aflandige wind mochten we op water vermits de ned reddingdienst aan oefenen was en zijden dat het voor hen een oefening was en ze brachten je terug aan strand daar kan het maare hier in het regeltjes land niet.
Er heerst zoveel grens overvallen maar vind het nodig om het blauw terland en zee testuren denkt dat hij daar punten zal mee verdienen mes wel bij zijn zeilvrienden met niet bij ons

Gast

#104

2014-05-12 19:08

Met een beetje gezond verstand zou Carl moeten zien hoe deze situatie uit zal lopen…
Al decennia lang kan elke surfer zijn gang gaan zonder polemiek,
maar omdat er enen gefrustreerd rondloopt wordt die vrijheid ons afgenomen.
In plaats van extra kosten te spenderen in manschappen en zeevaartpolitie, die nu constant voor de kust patrouilleren, zou hij surfclubs beter steunen om vaste redders aan te nemen om zo onze vrijheid niet af te nemen maar wel de veiligheid te garanderen die hij nu hoopt te bereiken.
Als hij zo inzit met de veiligheid van de medemens, kan hij ons evengoed verbieden om op straat te komen na zonsondergang, want ik vrees dat de veiligheid daar veel beperkter is dan op het water tijdens een storm.

Conclusie: Laat de politie zich focussen op onze straten en creëer extra jobs als vaste redder voor de surfclubs. Dan wordt zowel onze vrijheid als veiligheid niet geschaad en komt de politie terug in een positiever daglicht te staan.

Gast

#105

2014-05-12 19:18

De 7bft-regel is niet toereikend. Hij houdt geen rekening met volgende factoren. Windrichting, situering van de spot en de ervaring van de watersporter. Onze gouverneur heeft de beste bedoelingen en daarom ben ik overtuigd dat we na overleg met de watersportclubs,-federaties en overheidsinstanties tot een goede oplossing zullen komen.

Gast

#106

2014-05-12 19:53

ongelovelijk betuttelend!

Gast

#107

2014-05-12 20:08

"surfen stopt niet bij 7 bft" vind ik wel toepasselijker

Gast

#108

2014-05-12 20:10

Is het niet aan de vlaamse yachting federatie (vyf) die de vlaamse surfclubs overkoepelt, om het op te nemen voor zijn leden?

Gast

#109

2014-05-12 20:14

Let us have fun!

Gast

#110

2014-05-12 20:21

Gewoon rocken met windkracht zeven... heerlijk

Gast

#111

2014-05-12 20:23

Ride hard :) gewoon rocken juist bammmm

Gast

#112

2014-05-12 20:25

Laat surfen/kite en windsurfen waar het voor bedoeld is! Degene met de skils om te knallen boven 25 kn. Weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

Gast

#113

2014-05-12 21:10

Is het nu op economisch of op sportief gebied, in dit landje van melk en honing wordt ieder gevoel van ondernemerszin, uiting van risico, het verleggen van grenzen… op alle gebied vakkundig de kop ingedrukt. Loop braaf in de pas, poets je tanden, kam je haren en mijd risico's als de pest...en dan komt het allemaal wel goed! Stop met die domme regelneverij en moedig iedereen aan om op zoek te gaan naar hun passie!

Gast

#114

2014-05-12 21:24

Treurig dat politiek en vingertjes wijzen zo ver heeft moeten komen. Als ze dan regels willen stellen, laat dat dan alsjeblieft zijn omtrent het bezit van geldige IKO papieren door de kitesurfe(Als je auto rijdt moet je toch ook gewoon in het bezit zijn van een rijbewijs) Dan staan ze wereldwijd gelijk op de kaart omtrent regulering van een "risico sport" en pakken ze het probleem bij de oorzaak aan en niet het gevolg.

Gast

#115

2014-05-12 21:55

Surfen begint bij 7bft

Gast

#116

2014-05-12 22:31

De politiek van België weet niet waar ze over praten!! Dit noem ik de vrijheid afnemen van een sporter! Ze zouden het beter kunnen gaan legaliseren en na denken hoe ze de onervaren gasten kunnen waarschuwen en advies geven!!

Gast

#117

2014-05-13 04:42

Happiness is the truth!

Gast

#118

2014-05-13 05:34

Live and let live!!

Gast

#119

2014-05-13 05:45

In Nederland en Frankrijk mag je wel surfen bij veel wind. Vele Belgen trekken dan ook naar daar. Het is niet fair dat wij dan gaan profiteren van de goede reddingsdiensten van onze buurlanden. België moet zelf deftige reddingsdiensten organiseren in plaats van het probleem 50 km verder te verschuiven.

Gast

#120

2014-05-13 06:31

Akkoord met uw visie - wel moeten de clubs dan een scholing en campagne opzetten om hun leden te RESPONSABILISEREN . en de vereiste capâciteiten checken ( oa brevetten)
Zal men binnenkot fietsen verbieden als er teveel wind is, motorijden als het stortregent, zwemmen als het koud is , vissen als het donker wordt, joggen als men teveel gegeten heeft ... ?
Nog veel gezond sportplezier toegewenst!

Gast

#121

2014-05-13 06:35

De gouverneur doet het omgekeerde van wat hij beweert te doen. Hij gaf de kustpolitiezones de opdracht om alle watersporters streng te controleren en ontketende zo een heksenjacht op surfers en kiters. Volgende provincieraad zal hij hierover geïnterpelleerd worden. Zelf heb ik ook genoten van de ideale windomstandigheden, hoewel ik met mijn 4.2m² vaak overpowerd was.
Provincieraadslid Wouter Vanlouwe

Gast

#122

2014-05-13 08:28

Getekend voor mijn broer, die zo goed en graag surft!
Pépé

#123 Surfen begint pas bij 7bft!

2014-05-13 08:42

In Frankrijk, Nederland mag je surfen met meer dan 7 bfr. In Belgie is dit verboden door "de" wet.
Verschillende kiters vroegen om niet te stemmen op de CDNV en terecht ,de heer Decaluwé komt uit deze hoek en hij starte de hetse tegen de kitesport. De timing was natuurlijk niet zeer bedacht. Vandaag in de krant "na de verkiezingen " praten we terug ??? Wie geloofd nu die onzin!
CDNV kan ook tellen ,nu al meer dan 2000 petitie intekeningen, tel er nog maar 1000 bij die dit niet ondertekenen maar wel van de zelfde mening zijn . Tel er dan nog de verbolgen ouders, pépé en mémé erbij . Ik vermoed dat de CDNV minstens 5000 kiezers voorgoed kwijt is,dat doet pijn.
Maaaaaaar rond de tafel zitten na de verkiezingen ,daar geloof ik niets van .
Blijven hammeren op Faceboek , laat de CDNV en de heer de Caluwé niet met rust ,maar op zijn minst beleefd blijven. Iedereen die ook maar één vriend heeft in de politiek ,spreek hem over dit onderwerp ,niet loslaten blijven blaffen!!!
De volgende keer met zijn allen naar "la France" 10 km bewesten De Panne , no problem!! VTM en de VRT oproepen!!!
50 ervaren kitesurfers en windsurfers op 10 km van DE Panne bij 8 bfr dat zal indruk maken ,en breng een jetski mee.
dutchie

#124

2014-05-13 08:57

Jullie trekken de grens over...ja dat klopt en dat zit ons nederlanders flink dwars. Er is al te weinig plek en nu leidt dat bij ons tot onveilige situaties! Ik hoop van harte dat de wet wordt aangepast

Gast

#125

2014-05-13 09:18

RIDE HARD, RIDE FREE