Streetfishing Verbod Jachthaven Veurne.
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re:
toch maar best dat die bootrecreanten liggeld betalen(!) zou er nog aan mankeren?
beetje serieus blijven he
This comment has been removed by the person who wrote it.
Ik ben er nog niet geweest maar heb vele vrienden die wel naar dit haventje rijden (soms 50km), ik kies er voor om naar nederland te gaan vissen daar hebben ze tenminste een goed beleid! Maar voor de mensen die niet in de mogelijkheid zijn om ver te reizen is dit wel een kaakslag! Foei heb respect voor elkaars hobby en leer samen leven!
Re:
Zaak is hier in Veurne dat men zelfs van achter de reling niet meer mag vliegvissen,dus totaal verbod wat werphengels betreft,
wij hebben er jaren kunnen vissen zonder problemen,integendeel met enkele booteigenaars hielden we er goede contacten op na,
u zal begrijpen dat we deze beslissing ten zeerste betreuren vooral dat men met een vliegvishengel geen schade kan aanbrengen.
Wij hopen in elk geval op een herzienig gezien er enkel in de winterperiode gevist wordt.
Met sportieve groeten en dank aan allen die deze petitie ondertekenen.
Gilbert Vanmassenhove
Veurne
De wet betreft hengelsport valt onder natuur en bos, in Leuven hetzelfde liedje havenmeester stelt zich boven de wet en verbied het vissen met werphengels. De haven autoriteiten hebben niks te zeggen over hengelsport! Laat u niet intimideren door een groot blazende havenschreeuwer, enkel als de haven douane gebied is ( gecontroleerde grens en volledig afgesloten ) kunnen ze het vissen verbieden, doch enkel op het gebied binnen de afspanning die hoger dan twee meter vijftig moet zijn. Als ze komen blazen gewoon naar politie bellen en vragen voor bemiddeling. Een visverbod word ook aangegeven door een officieel bord indien dat er niet staat mag er gevist worden.
Nu zijn we een jaartje verder en wil ik graag laten weten dat er met deze petitie toch wel een aantal mensen verrast waren met onze reactie tegen deze wetgeving. Ook weten bevoegde instanties nu dat we niet snel meer neerbuigend zullen toekijken bij beslissingen in ons nadeel!
Graag wil ik iedereen bedanken die heeft deelgenomen aan deze petitie!
Helaas moet ik wel meedelen dat we zoals vaak afgestraft zijn door corruptie en is deze wetgeving toch van kracht.
Mvg Ivo.
Voorzitter Fv. Catch And Release Belgium.
Wat de haven betreft is dit van het laagste uit daar waar je als oude man bij de waterkant gemakelijk bij kan mag je niet vissen laag heel laag is dit
Re: Re:
Beste,ik vraag mij af of u al ooit gevist heeft. Het gevaar voor passanten is onbestaande .En geloof mij de impact van een gewicht van 10 gr op een boot van 10 ton is nihil. Er zijn natuurlijk ook (vandalen) tussen vissers die opzettelijk boten beschadigen , hier spreek men dan niet over vissen ,maar over vandalisme.
mvg
het motto van de hedendaagse visser is
1/ behandel de vis met respect ,
2/ verlaat de visplek zoals u hem aangetroffen heeft
3/heb respect voor wandelaars ,boten , waterrecreanten in het algemeen
4/beschadig de fauna of flora niet !!!!
5/ respect voor andere vissers !
| This discussion has been closed. |