Sint-Franciesdijk2

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sint-Franciesdijk2.


Gast

#1

2013-12-10 20:52

Graag vernam ik wie we verantwoordelijk kunnen stellen als deze verkeerssituatie verkeerd afloopt. De capaciteit van onze straat is al ruim overschreden. Waar blijven de oplossingen. Waar blijven de maatregelen ? Waar blijven de controles ? Een snelheidsmeter die na één dag al niet meer functioneert ?

Gast

#2

2013-12-10 21:03

Het is een schrijnende situatie dat fietsers en andere zwakke weggebruikers op geen enkele manier beschermd worden tegen de voorbijvlammende voertuigen. En dat in een wijk waar veel kinderen wonen...

Gast

#3 Actiedag

2013-12-10 21:04

Op een afgesproken dag iedereen zijn wagen op de weg parkeren (volgens de regels) en gegarandeerd krijg je een verkeersinfarct van Wachtebeke tot in Zelzate. Wel zien dat de spiegels ingeklapt zijn want er zullen er sneuvelen !

Gast

#4

2013-12-11 10:08

Veel heb ik er niet aan toe te voegen alleen hoop ik dat er iets mee gedaan wordt.

Gast

#5

2013-12-11 12:20

T word tijd dat er iets gedaan word aan het drukke en zwaar verkeer dat eigenlijk niet in de straat aanwezig moet zijn. Plaatsen van bloembakken is een kleine kost en kan later ook nog elders gebruikt worden.

Gast

#6

2013-12-11 19:48

Als opa van vier kinderen in de St.-Franciesdijk besef ik heel goed dat voorkomen beter is dan genezen. Ik vind het een heel terechte petitie.

Gast

#7

2013-12-11 22:35

'Laat het duidelijk zijn' zegt burgemeester Van Cronenburg, 'Het Wachtebeekse gemeentebestuur wil dat er hard wordt opgetreden tegen mensen die 140 km /uur rijden op een weg waar de max snelheid 50 km/u is. De veiligheid van de kinderen en oudere inwoners zijn voor het bestuur te belangrijk'. 'Wanneer het spookbord zware snelheidsovertredingen vaststelt in de andere straten dan zullen we bijkomende snelheidscontroles vragen in de komende maanden.' aldus burgemeester Van Cronenburg.(Het Nieuwsblad mei 2013)


Als dit (140km/u) de norm is voor Sint Franciesdijk , zijn we goed bezig !! Aangezien men hier tot op vandaag blijft racen , is daar blijkbaar nog niets aangedaan (politie of andere snelheidsvertragers...). Spoken(borden) steken zich normaal weg achter de struiken . Ons spookbord was zichtbaar vanop de Koornmarkt in Gent... .Het afsluiten van De Blaarstraat en Den Akker is op zich niet mis maar betekend wel 400 à 500 gefrustreerde automobilisten per 24 u meer in onze straat . (beter nog wat gewacht daarmee !)
Ik heb alle begrip dat de eerst volgende 10 jaar geen dure infrastructuurwerken kunnen worden uitgevoerd , maar dat wil niet zeggen dat we daarom alles maar moeten laten aanmodderen zoals dat nu het geval is , ook wanneer de verkeersoverlast binnen enkele maanden (hopelijk) voorbij zal zijn , want voor de Die Hards blijft Sint Franciesdijk de ideale weg , daar kennen ze toch geen snelheidscontroles .
"Besparen op veiligheid" is echt niet van deze tijd !

fs

Gast

#8

2013-12-12 08:59

Ik neem deze straat omdat ik niet anders kan door de werken aan de cosmos.
Ik heb zelf vastgesteld dat zwaar werfverkeer op enkele cm van fietsende schoolkinderen moet passeren.
Het is inderdaad schrijnend en ik onderschrijf heel graag deze petitie

Gast

#9

2013-12-12 13:25

Maatregelen Akker en Blaarstraat zeker OK, maar ongelukkig genoeg beide tegelijk uitgevoerd tijdens werken rond punt OCAS.
=> waar normaal gezien verkeer Zelzate Wachtebeke en vice versa over drie mogelijke wegen verdeeld wordt (=draaglijk voor ieder), komt nu alles over de enige overgebleven mogelijke baan, waarvan het wegdek er notabene het slechtst aan toe is: Sint-Franciesdijk. Ook groter risico hier op onaangepast verkeer en snelheid dan in Akker of Blaarstraat, waar reeds natuurlijke hindernissen snelheid beperkt houden. Voeg daarbij nog schoolgaand fietsverkeer, en je hebt zeer risicovolle coctail!
Abominabel wegdek en wateroverlast zijn problemen waarmee hier al gekampt werd, maar die op de lange termijn hopelijk wel zullen opgelost raken. De korte termijnsoplossingen vd Akker en Blaarstraat versterken echter de problemen die er hier al waren op een exponentiële manier. Het lijkt alsof we de verkeersvuilnisbelt v Wachtebeke geworden zijn...
Bovendien wordt dan nu net beslist om sleufwerken te gaan uitvoeren op de Langelede zodat het verkeer nog wat moeilijker kan passeren... Begrijpe wie kan?
Ik heb tenandere reeds opgevangen dat men de blokkering aan Den Akker definitief zou behouden. Dat zou van zeer weinig inzicht getuigen. Wanneer de werken aan OCAS voltooid zijn moeten die blokken daar absoluut weg.

Gast

#10

2013-12-12 17:02

volledig akkoord, maar wil toch ook even wijzen op de gevaarlijke opstelling van de auto op de rijweg... goed bedoeld, maar ook gevaarlijk, ook voor fietsers.

Gast

#11

2013-12-12 21:04

Ik rijd hier elke dag, ik mag er niet aan denken moest er iets ergs gebeuren!

Gast

#12

2013-12-12 22:11

Ook al zal de verkeersdruk verminderen, eens het Cosmoskruispunt afgewerkt is , blijft een oplossing voor het verkeer op St. Franciesdijk zeer belangrijk en laat liefst niet op zich wachten.

Gast

#13 dodenweg

2013-12-13 08:06

Troost jullie, wachtebeke is kampioen in van die levensgevaarlijke wegen!

Gast

#14

2013-12-13 09:30

De Sint-Franciesdijk ligt er inderdaad heel slecht bij want ik ben daar ook al eens gevallen met de fiets. Hopelijk krijgen jullie genoeg handtekeningen bijeen zodat ze wel "iets" moeten doen aan dat probleem.

Gast

#15

2013-12-13 14:03

Voeg daar eens een harde winter aan toe dan wordt het nog LEVENSGEVAARLIJK !!

Gast

#16

2013-12-13 14:59

10 jaar geleden had ik geen fiets en mijn kinderen waren jongvolwassenen.
Nu heb ik een fiets en negen kleinkinderen.......

Gast

#17

2013-12-13 15:38

veiligheid boven alles.
zou zelfs geen discussiepunt mogen zijn ?
een bezorgde inwoner

#18 zeker terecht

2013-12-14 16:09

tis onmenselijk dat er niet word opgetreden tegen deze situatie, je moet er maar wonen, wat eens een rustige buurt was is nu bijna een autosnelweg, de weg ligt zelf schots en scheef en is bovendien nog eens gevaarlijk voor motor rijders en zeker voor fietsers, al die jeugd die naar school moet langs deze weg, er moet dringend iets aan worden gedaan, het zal een samenspraak worden met Zelzate en Wachtebeke vrees ik mits de straat uit beide gemeenten bestaat, de bewoners en zwakke weggebruikers en de kinderen zijn er de dupe van, echt schandalig!

Gast

#19

2013-12-15 19:52

Misschien toch maar aan de grote klok hangen ! ( VTM of iets dergelijks )

Gast

#20 Re: toch aan de grote klok hangen

2013-12-15 20:32

#19: -

Morgen -maandag- verschijnt er een artikel in het Laatste Nieuws, dinsdag in het Nieuwsblad.  Toen we even met een groep kinderen langs de weg stapten om een foto te nemen voor het Nieuwsblad, werden we bijna aangereden door een mobilhome-bestuurder die uitweek voor een tegenligger.  Het scheelde echt geen haar of er werd iemand geraakt, mijn dochter zei me dat haar tenen er bijna afgereden waren.  We stapten nochthans op het gras.  Dus ja, we hebben bijna VTM gehaald...    Intriest.


Gast

#21

2013-12-16 07:26

Idd, de situatie is schrijnend maar voor de mensen van de gemeenten blijkbaar NIET aan de orde. Als je de weg doortrekt Leegstraat - Sint Francisdijk - Langelede daar passeren dagelijks vele schoolkinderen die in deze hachelijke omstandigheden naar school moeten, ikzelf woon in de Leegstraat dichtbij grens Wachtebeke en stuur mijn kinderen niet per fiets naar school omwille van de onveilige situatie, wij hebben nog een stukje fietspad (niet over de gehele lengte van de straat = geen geld meer zeker?), maar dan heb je de doodrijders aan de lichten (Leegstraat-Kennedybaan) wat ook het risico nog maar eens vergroot voor de fietsers die al van Wachtebeke komen..... want oversteken langs de Akker is ook geen optie. Op gebied van veiligheid voor in eerste plaats de zwakke weggebruiker, maar ook op gebied van wegenwerken en acties (afsluiten wegen en plaatsten landbouwerssluizen) die op elkaar afgestemd worden kunnen de mensen aan het bestuur nog héél wat leren.

Gast

#22

2013-12-16 08:19

Kan de pers eens uitpluizen waarom men heeft beslist om sluizen te plaatsen in de Akker en Blaarstraat? De hoogste prioriteit is de Sint Francisdijk. Nu komt alle verkeer en drukte terecht op de Francisdijk. Welke politieker woont daar? SCHRIJNENDE toestanden, zelden of nooit gezien.
veiliger verkeer

#23

2013-12-16 09:28

Het sluipverkeer in de Akker door de wegversperring in de Akkerstraat is er niet op verbeterd.
Verscheidene malen zijn deze versperringen opengedaan door onbekenden zodat het verkeer er door kan.
In de Akker is er zeer veel sluipverkeer voor het industrieterrein Kloosterbos hun officiële toegangsweg ligt op de N49/E34 Texaco.
Al het verkeer voor dit industrieterrein komt langs de Akker zoals ook auto's die dit als verkorte weg nemen om op de N49/E34 te geraken.
Dit gebeurt continu ook als er geen files zijn door de cosmos.
De Akker is een straat met slecht wegdek voor plaatselijk verkeer en landbouwvoertuigen en ook dit wordt niet nageleefd met dagelijkse verkeersovertredingen zo ook aan snelheden.
Onlangs zijn ook bijna de postbode en een bejaarde fietser aangereden.
De Akker is geen toegangsweg voor dit industrieterrein.
Het terrein is daar opengemaakt met een poort en was alleen bestemd voor hulpdiensten omdat industrieterreinen nog een uitgang moeten hebben in nood.
Dus de poort zou dicht kunnen voor het verkeer.



Gast

#24 Re:

2013-12-16 09:35

#22: -

In de Akkerstraat bestaat de wegverperring uit aarde, betonblokken en signalisatie.

In de Blaarstraat-sluizen.


Gast

#25

2013-12-16 13:15

Het verkeer spreiden lijkt mij toch zinvoller ipv wegen af te sluiten.
Blijkbaar is een "massagesalon" in de Blaarstraat belangrijker en moet enkel daar de rust en veiligheid verzekerd worden.