joos_moet_blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie joos_moet_blijven.


Gast

#126

2013-10-20 14:12

Ruth Joos benadert de personen in haar programma op een zeer persoonlijke manier, in haar eigen stijl. Ze geeft blijk van een degelijke kennis over het thema dat behandeld wordt. Dus: ze moet gewoon blijven!

Gast

#127

2013-10-20 14:14

Ruth Joos is meer dan degelijk. Dus 'Joos' moet blijven.

Gast

#128

2013-10-20 15:23

Radio is niet alleen muziek, informatie allerlei, vooral goede presentatie, en bij Ruth Joos haar aangename stem, die je vooral naar de radio lokt, om te luisteren.
DIT KAN NIET, de beste die verdwijnen, krijgen rotzooi in de plaats. Wat zijn enquêtes? Mensen laat me wakker worden, en hoop dat dit maar een droom is! Ruth ik hoop vooral dat uw stem niet uit mijn kastje verdwijnt! DAAROM HET IK GEDEELD EN ONDERTEKEND

Gast

#129

2013-10-20 15:31

Stop de verkleutering van ons medialandschap.
Er zijn trouwens nog babbelprogramma's te schrappen... Friedl, Nieuwe feiten, de ochtend....Men wil meer luisteraars, wel ik stel voor dat de huidige radio 1-luisteraars en fans van Joos allemaal afhaken. Eigen schuld, dikke bult.

Gast

#130

2013-10-20 15:36

Interessant en aangenaam om naar te luisteren.Een pracht van een stem!De verantwoordelijke(n) en de reden om dit programma af te voeren,is m.i.totaal fout en onbegrijpelijk!

Gast

#131

2013-10-20 16:41

De nood aan inhoudelijke, kritische journalistiek is heden ten dage meer dan nodig.

Gast

#132

2013-10-20 17:45

Prachtig, leerrijk luisterprogramma dat kost wat kost moet blijven.

Gast

#133

2013-10-20 19:58

Beste Radio 1
Dat u de zender wil hervormen, tot daar aan toe; maar ik heb zo een vermoeden dat het om steeds weer opnieuw "meer eenheidsworst" gaat. Een goed, zeer goed, programma wordt afgevoerd, en voor wat?
"Alles van waarde is weerloos" is eens te meer de waarheid.
Ik had vroeger een abonnement op Humo dat ik, om dezelfde reden als hierboven, heb stopgezet. Allemaal hipper, allemaal flitsender, en waar is de diepgang gebleven???
Ik wens jullie veel succes met de hervorming, maar als de luistercijfers naar beneden gaan, kijk dan eens diep in eigen boezem!!
Nu nog part-time Radio-1 luisteraar, binnenkort volledig Klara?
Vriendelijke groet.

Gast

#134

2013-10-20 21:34

Geen idee hoe iemand het in zijn hoofd kan halen om dit quality-time moment uit de ether te halen...
Een niet StuBru Luisteraar

#135 joos_moet_blijven

2013-10-20 22:04

De infantilisering van radio 1 is een feit... Waarom anders mag het nihilisme van Hautekiet wel blijven? Oeps, sorry, managers van de VRT voor de "moeiijke" woorden... Maar, het is toch waar!!! Straks wordt ook Interne Keuken afgevuurd wegens... niet duur genoeg!

Gast

#136

2013-10-20 22:09

Was vroeger ooit medewerker bij ministerie der Nederlandse Cultuur, en Joos is een der beste programma's van radio1. Luisterde bijna elke dag, steeds boeiend. Zulke programma's zijn er bijna niet. Muziek is er al genoeg.

Gast

#137

2013-10-21 05:55

Wanneer zullen zelfstandige individuen die het eerlijk menen met hun job worden ingezet voor het gehele project ?????

Gast

#138

2013-10-21 07:27

Omdat zij verschillende kunsten een draagvlak geeft. Waarom ziet men dit niet als een verenging? Zo bereiken ze net het omgekeerde van wat men voor ogen heeft.

Gast

#139

2013-10-21 07:34

Nu Interne Keuken nog, en Nieuwe Feiten...dan is Radio1 helemaal dood.

Gast

#140

2013-10-21 07:50

Het verval was al ingezet, maar ergens op een avond in 2007 werd het duidelijk. Pilipili was dood, de verkleutering begon. En een lange doodstrijd stond Radio1 te wachten. Nog 2 à 3 programmas te gaan, beulen !

Gast

#141

2013-10-21 07:51

Zoals ik ook naar de redactie van radio 1 schreef: "Joos" was voor mij een reden om radio 1 op te zoeken, een programma met boeiende diverse onderwerpen, Ruth Joos die op onnavolgbare wijze de gesprekken met een aangename opgewekte stem leidt, die geïnteresseerd tijd neemt om te luisteren, die er door goede tussenkomsten voor zorgt dat er voldoende duiding is. We kunnen genieten van goede muziek. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat elke zender zijn eigenheid heeft en kan behouden, de luisteraars die andere interesses hebben kunnen zeker hun gading vinden bij de andere zenders.
stijn

#142

2013-10-21 08:15

Geniet u nog even, want niets blijft duren.

http://www.radio1.be/programmas/joos/leonard-nolens

Indrukwekkend mooie radio: het interview van Joos met Leonard Nolens...

Gast

#143

2013-10-21 08:46

Ofwel houden we met belastingsgeld zowel pulp als cultuur en duiding in de ether, ofwel laten we de zenders leven van kijk- en luistergeld, en kunnen we zelf kiezen voor een commerciële cultuur- en duidingszender. Maar als er straks ondanks het belastingsgeld niets interessants meer te beluisteren valt, gaan we ons wel bedrogen voelen.

Gast

#144

2013-10-21 09:13

Joos moet blijven, punt andere lijn!

Gast

#145

2013-10-21 09:39

daar zijn geen woorden voor !

Gast

#146

2013-10-21 14:09

Ik ben de praatprogramma's op radio en tv waarin de de presentator zich interessanter vindt dan de geinterviewde, al jaren spuugzat. De gast die met een nieuw boek, film , muziekalbum of theaterstuk 5 minuten mag komen opdraven kan niet meer antwoorden dan ja en nee op vragen die vaak niks met de essentie van hun werk te maken hebben. Bij Ruth Joos daarentegen krijgen de gasten ruimschoots de tijd om hun nieuwe creatie toe te lichten. Dat prikkelt mij (en wellicht alle andere luisteraars ) om het werk van de gast beter te leren kennen, te kopen, beluisteren of te gaan bekijken. Daarom moet een programma zoals Joos, met diepgaande interviews blijven. Er zijn genoeg andere programma's met hol gezwam die men beter kan afvoeren als er toch dient bespaard te worden.

Gast

#147

2013-10-21 14:29

ik vind dat het niet kan : het programma joos afvoeren ! het is het enige duidingsprogramma dat ik nog de moeite waard vind in de week. wat is het verschil tussen een entertainingszender en radio 1 tegenwoordig ? ik dacht dat radio 1 stond voor achtergrondsinformatie : wat diepgaander dan de gewone talkshows die er tegenwoordig op de radio zijn. ik vind het echt niet kunnen

Gast

#148

2013-10-21 15:10

Joos sluit perfect aan bij mijn behoefte aan radio-interactiviteit en is precies wat ik nodig heb op dat tijdstip op de dag. Dat is gebleken uit diepgravend marktonderzoek en dus waar.

Gast

#149

2013-10-21 16:50

wij willen radio(1) weg, wil de radio(1) wijzer wezen, wij willen radio(1) weer...

Gast

#150

2013-10-21 16:58

viva joos