Boerderijen, geen veefabrieken!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Boerderijen, geen veefabrieken!.


Gast

#1

2013-09-11 07:18

- We kunnen gemiddeld met veel minder vlees bovendien veel gezonder eten.
- Vlees van in de omgeving gevoed met voeders uit de omgeving is stukken beter voor onze ecologische voetafdruk, al ligt de gemiddelde belg hier niet van wakker.
WMFkoepel

#2 Volledig

2013-09-12 06:53

#1: -

Hier zijn we uiteraard volledig mee akkoord!


Gast

#3

2013-10-08 12:04

go for bio

Gast

#4

2013-10-08 13:30

koeien zijn zo gemanipuleerd dat ze zelfs niet meer spontaan kunnen bevallen van hun kalf... varkens zitten dicht op elkaar in een ren en hebben nauwelijks bewegingsvrijheid... om nog niet te spreken van ganzen die op een brutale manier vetgemest worden voor hun levers !! Hoog tijd dus dat mensen meer respectvol leren omgaan met dieren!!

Gast

#5

2013-10-09 12:59

Het is hoog tijd om deze dieronvriendelijke, maar evenzeer ook gewoon zeer ongezonde en niet ecologische praktijken te stoppen voor het écht te laat is!

Gast

#6

2013-10-10 15:55

Schaalvergroting, decentralisatie en industrialisatie van voedsel en landbouw is onzinnig - zeker wanneer je beseft hoe groot de impact van deze manier van handelen is op onze gezondheid en die van de natuur.
Laat ons ons voedsel lokaal & geintegreerd telen!

Gast

#7

2013-10-22 19:03

Dergelijke installaties zijn meestal een vuil gegeven in het landschap die stank en reukhinder produceren.Slordig en vuil, geen groenscherm! (zie installatie in Edewalle bij Kortemark)De varkensteelt zit volledig in de handen van de veevoederfabrieken, ze hebben enorm veel hoeven in eigendom verworven doordat de boer z'n schulden niet meer kon afbetalen en bouwen er verder enorme varkensfabrieken op. En onze politikers geven maar vergunningen.DE boer mag verder op z'n hoeve blijven en werken in loondienst. Dat is de realiteit in Vlaanderen.
Bruno Mostrey

#8 Gepaste steun voor wenselijke landbouw

2013-11-03 15:14

Ik steun volledig deze petitie-actie. Maar ik wil extra beklemtonen dat er aandacht wordt gevraagd voor de leefbaarheid van boerderijen. Veel boeren staan met de rug tegen de muur en verworden uit onmacht tot veefabrieken.
Gepaste steun voor wenselijke landbouw.

Gast

#9

2013-11-06 16:24

Grootschaligheid vind ik altijd een pest ook in mijn job: het onderwijs.
Mensenleed zien we vlug; dierenleed niet.
RESPECT overal het sleutelwoord

Gast

#10

2013-11-07 18:47

duurzame landbouw aub

Gast

#11

2013-11-07 18:59

heel goede actie

Gast

#12

2013-11-25 21:22

Dieren zijn geen voorwerpen,maar levende wezens,een beetje meer respect zou de normaalste zaak moeten zijn.
Daarom heb ik niet getwijfeld om deze petitie te ondertekenen.


Gast

#13

2013-11-26 12:21

als humanist kan ik me niet verzoenen met het aspect dat men dieren ziet als "product"

Gast

#14

2013-11-27 13:54

ik steun volledig deze petitie, dit heeft niets meer te maken met de gewone boer, ikzelf woon tussen de boeren ik zie ze één voor één verdwijnen en wat komt er in de plaats mega grote stalen met 5000 varkens of meer, maar de boer van het dorp deze zijn er niet meer het zijn zeer grote projecten afkomstig van Nederland want daar krijgen ze geen vergunning meer .... verboden wat doen ze komen naar Belgie want daar hebben ze geen probleem met de vergunning, je moet eens navraag doen hoeveel varkens ( veefabrieken telkens 5000 of meer dieren ) er staan in de Kempen. Dit is niet normaal meer ook voor ONZE gezondheid de ammoniak deeltjes die vrijkomen google maar eens dan zie je pas.
Dit is de realiteit steun deze petitie geen VEEFABRIEKEN !

Gast

#15 Re: Gepaste steun voor wenselijke landbouw

2013-11-28 10:53

#8: Bruno Mostrey - Gepaste steun voor wenselijke landbouw

Inderdaad, we streven hier dan ook naar een landbouw die aangepast is aan haar omgeving en niet blind meestapt in de industrialiserings-race - to-the-bottom...


Gast

#16

2013-12-07 09:00

Goed initiatief. Heb ooit de film Food Inc. gezien en moet hieraan terugdenken als ik lees wat er ook in Vlaanderen gebeurt. Zelf proberen we zo weinig mogelijk vlees te eten én zoveel mogelijk biovlees (wegens gedegouteerd van de rest) en zo lokaal mogelijk te eten (met minst mogelijk voedselkilometers).

Gast

#17

2013-12-27 17:29

geen industrie op het platteland, dus ook geen veefabrieken! Ze verschijnen nu reeds als paddestoelen uit de grond. Uiteraard ben ik voor leefbare landbouw, maar dan wel niet ten koste van de levenskwaliteit van landbouwers, omwonenden, dieren, en de omgeving, ons LEEFMILIEU. DUURZAME landbouw begint bij onszelf, weet wat je eet, en betaal de juiste prijs voor wat je eet!

Gast

#18

2014-01-27 10:27

oude bestaande varkensstallen lekken masaal en is een ongekend probleem