HAN AOF VAAN UT PARK

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie HAN AOF VAAN UT PARK.

Tariloe

#251 Re:

2013-06-15 09:40

#178: -

En altijd weer mooie ontmoetingen in ons mooie stadspark...een oase voor ons allen, handen hier van af houden...

 

http://www.youtube.com/watch?v=YfkRntM2YcA

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-06-15 10:27


MB

#253 Protest!

2013-06-15 10:37

Welke gek haalt het zich in zijn botte hoofd om ons stadspark te moderniseren?!
Dit kan en mag niet gebeuren!
Als ze slim zijn dan maken oa de partij van de dieren en groenlinks zich hier in Den Haag ook maar eens druk over want dit is gewoon te erg voor woorden.
En wat willen ze met al die dieren doen?
Het zal vast niks goeds zijn.
Ik liep er jarenlang op weg naar school en nu nog steeds.
Zag afgelopen week nog een zwaan op haar nest in het park en heb er heel lang van staan te genieten hoe mooi dat beeld was.
En zulke dingen willen ze ons dan afnemen?
Dat is ronduit achterlijk!

Gast

#254

2013-06-15 11:08

De laatste weken volg ik het nieuws in Turkije waar vrienden vechten voor behoud van een park. Maar het gaat daar om meer dan een park. https://www.facebook.com/geziparkidirenisi Ik voorzie voor het dierenparkje in Maastricht geen escalerend geweld en ME met waterkanonnen en pepergas, toch wringt ook hier de schoen, want VIA2018 is toch bedoeld als een culturele verbetering *kuch*? En niet zozeer bedoeld als vehikel voor projectontwikkelaars en consorten.

Gast

#255

2013-06-15 11:12

Mestreech zoe moot 't blieve, Mestreech zoe moot 't zien zonge v'r vreuger. Mestreech is al 'n stök naor de kloete. En noe rommele aon 't park? ECH NEET! AOFBLIEVE!!

Gast

#256

2013-06-15 11:54

Good initiatief, Nancy Heuvels.

Gast

#257

2013-06-15 13:39

de zondagsrust was altijd de gang naar ut HERTEKAMP en ut was ieder keer weer leuk en we verheugden ons weer elke keer erop zoiets mag nooit verdwijnen in de handen van geldwolven die iets wat mooi is laten verdwijnen om iets leijks
terug te brengen in de plaats van en onder een of ander mom[smoesje]AFBLIJVEN DUS!!!!!
John

#258 Han air vaan ut park

2013-06-15 13:53

Schandalig als de gemeenteraad hiermee akkoord zou gaan. Er is al genoeg park verdwenen. Het bestaat dit jaar 150jaar en is al die tijd een ontspannen ontmoetingsplek voor jong en oud die met graagte kijken en genieten van de dieren. Er is helaas een gouden regel die zegt iets nieuws gaat altijd ten koste van iets bestaans. Helaas zal het dierenpark het slachtoffer worden van wat op dat moment in de belangstelling van de politici staat en dat is op dit moment cultuurstad van Europa. Uiteraard zal bij het aanleggen van de ondergrondse parkeerplaats gezegd worden dat alles maar tijdelijk is en dat het dierenpark weer terug komt, maar de oude sfeer is dan al verpest en of dat terug komen gerealiseerd gaat worden is nog maar de vraag.

Gast

#259

2013-06-15 15:24

Het begint langzaam de spuitgaten uit te lopen met het beleid in Maastricht. Wij willen rustig in de natuur wandelen en onze kinderen en kleinkinderen en diens kinderen en kleinkinderen ongedwongen genieten van hetgeen natuur heet daar horen ook de herten bij.

Gast

#260

2013-06-15 15:45

Kan het nog erger?

Gast

#261

2013-06-15 15:58

Echt niet!
Marlies

#262 Handen af van ons park

2013-06-15 17:42

Ik zie het al voor me "Maastricht cultuurstad van Europa". Geinspireerd door het kunstwerk in de berenkuil krijgen we in de plaats van de levende dieren allemaal kunstwerken met treurende vrouwen en alle dieren die het veld hebben moeten ruimen als we daar nog niet mee de cultuurstad van Europa mee worden.

Gast

#263

2013-06-15 18:07

De gemeente moet van het stadspark afblijven. Toeristen komen hier naar toe voor de historie van Maastricht. Geld voor de mensen hebben ze niet. Maar wel om zoiets te presteren.

Gast

#264

2013-06-15 18:23

Het is in en in triest dat alle Natuur moet wijken voor bebouwing. Dit kan en mag niet gebeuren. Niet alleen mensen uit Maastricht maar ook uit verdere omstreken spreken hier hun verontwaardiging over uit.

Gast

#265

2013-06-15 21:18

geen verwijdering
Viefke

#266

2013-06-16 00:22

Errum Mestreech, ze blieve diech begaoje!
Errum Mestreech, ze maake get devaan.
Es dat zoe door geit, nouw daon liet ziech raoje,
wat euver 10 jaor euver is devaan...!!!

Rudolf

#267 Re:

2013-06-16 05:49

#10: -  

 

Niet hier komen met dit bekende minderwaardigheidscomplex. Ook ik als (ex) Hollander vind het een schande als het park met de dieren zou verdwijnen. De Maastrichtse politiek neemt de beslissing, 'Hollanders' bestaan niet.
Tariloe

#268 Re: Protest!

2013-06-16 08:10

#253: MB - Protest!

Inderdaad dit soort beelden zijn zo mooi, kan er ook van genieten, zo wordt ik heel vaak begroet, zie mijn filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=LKE-xMRFepI

 

En de voorbijgangers genieten ook mateloos van dit schouwspel, laten de heren Gemeenteraadsleden hier eens vanaf blijven, en waarom hoor ik Groen-Links wethouder Gerdo Grootheest hier niets over zeggen???

Tariloe

#269 Re: Re:

2013-06-16 08:12


Gast

#270 Re:

2013-06-16 12:14

#1: - Laten we maar het zelfde doen als in istanbul op het taksimplein bezetten. En stem de volgende keer op een lokale partij.

 


Gast

#271

2013-06-16 16:34

't parrek moot blieve wie 't is en zeker 't hertekamp en de umgeving dao. ze höbbe al genog verrinneweerd vaan 't parrek.

Gast

#272

2013-06-16 17:15

Hertenkamp moet blijven!

Gast

#273

2013-06-16 17:36

Handen af van ons hertenkamp! Onze vroede stadsvaderen hebben al genoeg domme dingen gedaan in de afgelopen vijftig jaar (snelweg aanleggen door het Stadspark, 18de eeuwse Blekerij afbreken, Maasboulevard bouwen en vervolgens ondertunnelen, brug over het Bassin, kanaal dempen, fort Randwyck afbreken ten gunste van dat gouvernement, het museum op de Lichtenberg verbouwen tot hotel. Laat de gemeente eens goed nadenken over dingen die DRINGEND aangepakt moeten worden zoals de totaal verpauperde Cabergerweg en die afgrijselijke hoek op het SAPPI-complex die nota bene de entree van de stad vormen!

Gast

#274

2013-06-16 17:58

De gemeente is al net zo futloos en ontdaan van goede beleidslijnen als die dames en heren in Den Haag die die Fyra in huis hebben gehaald.

Gast

#275

2013-06-17 11:47

Es rasechte Mestreechse woen iech al bijna35 joar in Fraankriek, iech höb 't aaid stadspark nog gekind met de sjoen boote, doa ging iech daan altied met pap en mam op zoondag wandele met è sjoen klèdsje oan en daan euver 't brökske en daan langs 't hertekamp en noa de bere. Dat woar pas e fies veur miech. 't Sjoen aaid stadspark met z'nne prachtige treurwilg doa heet 'nne gek unne snelweeg doorgegoeid (dee hadde ze kop moote oafhowwe !) en noe wèlle ze ziech goan begeeve oan die paar sjoen dinger van aaid Mestreech die nog euver zien ! 't Hart vaan Mestreech weurd langzaam wèg gesnooie ! 't Is sjendoalig. Iech deenk tot ze niks aanders te doen höbbe (belangrieke deenger) veur ziech mèt bezig te howwe, die gekke, die wete neet wat de Mestreechter Geis is. Tot ze mèr ophoepele ! Vöäl groete oet Bretagne !