Terugbetaling levensnoodzakelijke medicatie / Remboursement


Gast

#126

2013-04-30 07:07

Terugbetalen, is hun plicht!!

Gast

#127

2013-04-30 07:13

ipv dat de regering de fabrikant wil dwingen te zakken in prijs, kon men beter zorgen dat er een goede terugbetaling is. Waarom betalen we ons anders blauw aan sociale lasten?

Gast

#128

2013-04-30 07:14

Voor sommige zaken smijten we het geld in het rond en dat maakt zulke situaties nog pijnlijker. Het onterecht niet erkennen van diverse medische problemen is nog zo een mankement in onze sociale zekerheid.

Gast

#129

2013-04-30 07:18

Dit medicijn moet terugbetaald worden.!!!

Gast

#130

2013-04-30 07:18

Met heel veel plezier onderschrijf ik deze petitie, ben zelf als ouder ook geconfronteerd geweest met enorm dure medicatie voor mijn dochter die een zeldzame levensbedreigende longziekte had gekregen en nu haar leven kan verderzetten dankzij en long/harttransplantatie.

Gast

#131

2013-04-30 07:20

Hier in Roemenie zijn soms de meest elementaire zaken niet gedekt door de ziekenkas [Belgie schoort op dat gebied uitzonderlijk goed in vergelijking] en om toch maar een simpele operaie of noodzakelijke behandeling mogelijk te maken voor deze zeer bescheiden levende bevolking wordt bijna altijd oproep gedaan aan de bevolking om te helpen bijdragen...tot nu toe zeer succesvol voor 'sommigen'. Beter een druppel op een warme plaat dan helemaal geen zou ik zeggen. Wat Belgie betreft en het specifieke geval van 'Viktor' : PLEASE HELP MET EEN POSITIEF BESLUIT !

Gast

#132

2013-04-30 07:22

9000 EUR is niet normaal...

Gast

#133

2013-04-30 07:23

Aan alle betrokken partijen die moeten beslissen over terugbetaling van levensnoodzakelijke medicijnen: laat alstublieft voor één keer het economische niét doorwegen. Het gaat hier om een kind... We kunnen toch zeker wel andere dingen wat minder doen, en dit kind de nodige zorgen geven????

Gast

#134

2013-04-30 07:23

Mevr Onkelinx, maak dit medicijn aub betaalbaar voor Viktor ! 18.000 euro per maand dat is onredelijk en misdadig! Wie kan dat betalen en dit voor de rest van zijn leven? Mevr de Minister WIJ REKENEN OP U !

Gast

#135

2013-04-30 07:24

Wie laat er nu een kind sterven maar aan 9.000,00 euro per behandeling zullen er niet veel kinderen overleven en dat in een "ontwikkeld" land? Wat staat de kinderen dan te wachten in de ontwikkelingslanden? De producent moesten ze aan de schandpaal op de grote markt tentoon stellen.
Tijd, hoog tijd dat onze regeringen, wij hebben er 3 en nog reilt en zeilt ons land niet, eens kijken naar de budgetten en er een wat minder exentrieke levenstijl op na houden en doen wat ze zouden moeten doen en ons land besturen en ons geld beheren zoals het moet.
In de eerste plaats gaat het nu om de petitie van "ziekenzorgen" en het redden van een kinderleven. Hopelijk slaan de belgen de handen in elkaar. Brigitte

Gast

#136

2013-04-30 07:26

Ik vind het jammer dat ik een petitie als deze moet ondertekenen, voor zulke dingen zouden er geen petities moeten/mogen bestaan, dit moest gewoon zonder verdere discussie terugbetaald worden. Er is trouwens een wettekst: art. 422bis: met een gevangenisstraf wordt bestraft hij die verzuimt hulp te verlenen of te verschaffen aan iemand die in groot gevaar verkeert...

Gast

#137

2013-04-30 07:27

geen gezever over de fabricanten . Mev onkelinx als je voor die pip plantaten die voor niets nodig was en waarvoor ze zelf kozen geld hebt vind ik het schandalig dat deze mensen moeten smeken om hulp doe een oproep om een rekening te openen maar wel op naam van de ouders zodat we zeker zijn dat het rechtstreeks naar hen gaat mijn steun krijg je
Sandy

#138 Re:

2013-04-30 07:29

#1: -

Ik begrijp niet dat men nog moet twijfelen over deze subsidie...

niemand neemt zo een medicament om zijn/haar plezier...

Waarom probeert men niet zijn energie te stoppen in het zoeken naar alternatieven...

wat sparen we hiermee? geld ? en hoe zit het dan met levens sparen?


Gast

#139

2013-04-30 07:30

en dan is dit een 'ontwikkeld' land, niet te geloven!


Gast

#140

2013-04-30 07:31

echt terugbetaing nodig voor onze eigen volk
Marta
Gast

#141

2013-04-30 07:32

Beste,
Het is op dit moment schandalig hoeveel noodzakelijke medicatie niet meer of veel minder terugbetaald wordt. Ik verspreid deze petitie aan al mijn contacten.
Succes,

 


Gast

#142

2013-04-30 07:34

Onze regering zou beter ook wat aan hun eigen volk denken...dwing die producent op zn knieen,medicijn betaalbaar maken of vergunning kwijt....

Gast

#143

2013-04-30 07:35

hopelijk helpt het !

Gast

#144

2013-04-30 07:41

Zou minister Onkelinx ook deze medicijnen afschaffen. Mocht dit voor vallen in haar familiedan dan zou er niet moeten bespaart worder zeker op het ministrie van volksgezond De kleine man is terug het slachtoffer van slecht beleid van onze ministers van dere wantoestanden wordt men soms radeloos Veelsterkte aan de getoffen families

Gast

#145

2013-04-30 07:42

Dat dit ter discussie staat is op zich al onbegrijpelijk,sterkte aan de familie!!

Gast

#146

2013-04-30 07:42

van de nu om 9h30 binnengekomende handtekening vragen reeds 10 euro storten zo kunnen we de eerste maanden de medicatie betalen en kan er gezorgd worden dat de regelingen voor zulke zaken zowel op federaal als op europees niveau worden geregeld - wordt er niet steeds gezegt , de jeugd is onze toekomst, wel noodfondsen worden langs alle zijden opgezet, waarom geen voor uitzondelijke ziekte waar nu reeds een medecijn voor bestaat, mag ik hopen dat ons politieke instellingen hierover nu eens concrete zaken op de agenda zetten dit is geen allenstaand geval en vraagd een uitgewerkte regeling waar je steeds niet opnieuw deze lijdensweg moet aflegen
Mark een kleine garnaal met een mening

Gast

#147

2013-04-30 07:44

wij hopen dat het lukt zodat Victor eerlijke kansen krijgt!

Gast

#148

2013-04-30 07:44

Toch niet te geloven hoe een overheid en een farmaceutisch bedrijf niet tot meer humane beslissingen kunnen komen.

Gast

#149

2013-04-30 07:44

Ik hoop dat het iets zal uithalen. Ik vind het schandalig dat een een bedrijf zoveel geld durft te vragen voor het redden van een mensenleven en daarbovenop nog eens weigeren de prijs te verlagen als de Belgische Staat hierom gevraagd heeft. Het toont aan hoezeer de mensen van nu gedegradeerd zijn tot dieren zonder emoties en enkel geïnteresseerd zijn in geld. Ik kan enkel hopen dat die onmensen die deze beslissing genomen hebben ooit in hetzelfde schuitje terecht zullen komen...maar dan "kopen" ze gewoon hun gezondheid terug met het "bloedgeld" van anderen...

Gast

#150

2013-04-30 07:46

Ben zelf chronisch ziek. Een ziekte overkomt je, je kiest er zelf niet voor. En de behandeling kost handenvol geld waardoor je je zeer veel "gewone" dingen moet ontzeggen. Je wordt afgestraft...Ik hoop dat deze petitie zal helpen voor de kleine jongen en vele andere zieken die het financieel moeilijk hebben.