Terugbetaling levensnoodzakelijke medicatie / Remboursement


Gast

#1026

2013-05-01 20:30

Soliris is ontwikkeld door Alexion Pharmaceuticals, die het ook produceert. Volgens Wikipedia is het het enige medicijn dat dat bedrijf momenteel op de markt heeft. Ik begrijp best dat ze de kosten voor die ontwikkeling willen terugverdienen. Zelfs dat ze er winst op willen maken.

In Duitsland heeft Alexian Pharmarceutical het medicijn blijkbaar gratis gegeven tijdens een epidemie van bloederige diarree als gevolg van een besmetting met E. coli O104:H4. Ik durf hopen dat dat meer was dan een (gratis) proef op mensen. Ik durf hopen dat Alexian Pharmaceutical en zijn stakeholders ethisch willen handelen.

Hoeveel heeft de ontwikkeling van Soliris gekost? Wat kost de productie van het medicijn? En wat zou een redelijke winstmarge zijn?
Kunnen de landen die dat medicijn op hun markt toelaten, samen het grootste deel van dat bedrag bijeen brengen zodat het medicijn daarna verkocht kan worden aan prijzen die voor de patienten betaalbaar zijn?

Wanneer farmaceutische bedrijven exorbitant hoge bedragen vragen voor levensnoodzakelijke medicijnen, moet de overheid dan ingrijpen en vervroegde productie van generische producten toestaan?

Gast

#1027

2013-05-01 20:36

Ik vind dat elk geneesmiddel dat nodig is om iemand zijn leven te redden terug betaald moet worden. Of die ziekte nu veel voorkomt of niet.
Als werkende mens betalen wij toch belastingen en rsz. Ten 2e Wij mogen kiezen waaraan onze regering ons belastinggeld spendeerd. Awel ik kies voor de bijdrage aan de nood voor behoeftigen die bij het OCMW uit de boot vallen (zoals alle Belgen want daar krijgen zij geen subsidies voor) terwijl elke buitenlander geholpen wordt en nog 2300 per maand krijgt bovenop zonder kinderbijslag

Gast

#1028

2013-05-01 20:37

hoe is 't mogelijk om dit te weigeren, wat als zij in dit schuitje moest vertoeven ?


Gast

#1029

2013-05-01 20:41

Geld aan derde wereldlanden geven en eigen mensen kunnen niet geholpen worden ? Erg is dit !

Gast

#1030

2013-05-01 20:42

het leven van ieder mens is belangrijk, maar het leven van een kind des te belangrijker. Onze bijdage aan het ziekenfonds is er een van solidariteit en daarvan willen zeker de kleine Victor mee gaan ondersteunen. Veel sterkte en we hopen ten stelligste op het gezonde verstand en medeleven van de overheid.

Gast

#1031

2013-05-01 20:44

wij willen financieel helpen (opm.: ttz dat een eerder gebruikelijke bijdrage mogelijk is - laat maar iets weten)

goede moed
H. Tfelt
0476 268 575
hildetfelt@skynet.be

Gast

#1032

2013-05-01 20:46

Door de media was ik al op de hoogte van dit drama. Hopelijk geeft u Victor een kans om in leven te blijven en er van te genieten.

Gast

#1033

2013-05-01 20:51

Laat De Crem zijn Air Force One speeltje een maand aan de grond staan en Victor kan al een half jaar verder.
Laat de asielzoekers sneller een ultimatum krijgen zodat België ze geen hotel moeten huren en Victor kan tot zijn 12 zonder zorgen opgroeien.
Laat onze prinsen en prinsesjes werken zoals in andere monargiën en Victor kan nu al zijn 30ste verjaardag plannen.
Laat ons alle steuntrekkenden eens voor de keuze zetten: 'echt' werk zoeken of gemeenschapswerk te doen aan 3 euro per uur, en Victor moet zich de rest An zijn dagen geen zorgen meer maken.

Maar ja, ... wij zijn geen beleidsmakers...

Wij zijn zo slim niet.

Ik wens Victor, zijn mama, papa en de rest van de familie (oma, opa, Sas en Tom, ..) nog veel sterkte.

Groeten
Christophe

Gast

#1034

2013-05-01 20:53

Signez cette pétition, c'est très important de supporter ces personnes dont la vie dépend de ce médicament

Gast

#1035

2013-05-01 21:02

Veel sterkte

Gast

#1036

2013-05-01 21:05

Een kind laten sterven zouden ze verschrikkelijk vinden maar zorgen dat een kind in leven blijft vinden ze dan niet zo belangrijk of wat? Nooit zou hiervoor geld tekort mogen zijn.

Gast

#1037

2013-05-01 21:07

Men spendeert zoveel geld aan andere nutteloze doeleinden...dit is geen geldverspilling om een kind te helpen.

Gast

#1038

2013-05-01 21:11

Ik hoop op het allerbeste voor die jongen!
Rakky
Gast

#1039

2013-05-01 21:16

Waarom geld storten naar die landen in oorlog??In ons eigen land is er geld nodig veeeeel geld voor de onzen, hun gezondheid, GEEF EERST AAN ONS MENSEN UIT ONS KLEINE BELGENLAND!!

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-05-01 21:21



Gast

#1041

2013-05-01 21:23

aan alle politiekers zoek aub een oplossing,desnoods verminder jullie budget voor defensie of ontwikkelingshulp maar zorg ervoor dat mensen van bij ons (belgen)en waarvoor wij afdragen geholpen kunnen worden,anze mensen en kinderen hebben daar recht op en dat is jullie plicht om dat te doen mvg en denk eraan volgend jaar is er verkiezing he

Gast

#1042

2013-05-01 21:25

.

Gast

#1043

2013-05-01 21:33

Schrijf een reactie...

Gast

#1044

2013-05-01 21:35

Heel veel sterkte.
nicky

#1045

2013-05-01 21:36

Heel veel sterkte
Gast

#1046

2013-05-01 21:38

Ik vind het fout te reageren tegen de politici, wij hebben deze mensen gekozen. Het is dan ook hun recht hierop in- of tegen te gaan of zelf niets te doen. Wij mensen bekijken alles veel te klein. Deze discussie gaat niet over geld, medeleven of ervaringen, maar ieders positie in de wereld. Bekijk dit probleem breder en het gaat niet over de kostprijs van dit medicijn. Ieder mens (kind) heeft het recht om te leven, maar ten koste van wat. Natuurlijke selectie begint bij de bevruchting, haal dit aspect aan bij dit onderwerp en iedereen zal u zien als een kwaad iemand. Maar waar trekken wij de lijn, tot waar moet iemand gaan om iemands leven te redden. Een vluchteling kan ook een kind zijn, iemand die griep heeft kan hier ook aan sterven, maar spijtig genoeg krijgt niet iedereen dezelfde rechten of dezelfde zorgen. Is dit eerlijk of lijkt dit voor u normaal. Een ding is zeker, je kan niet iedereen redden met of zonder geld.

Ik heb geen enkele vraag gesteld, enkel vragen verteld. Gepaste antwoorden zijn er hiervoor niet, maar genoeg stof voor discussie. Ik zal deze petitie tekenen, maar hiermee verandert er niets.

Gast

#1047

2013-05-01 21:50

komaan, een klein minuutje van jou kan levens redden.

Gast

#1048

2013-05-01 21:50

Veel goede moed, hopelijk leveren jullie inspanningen succes op.

Als het effectief zo is dat dit product het enige product van dat bedrijf is, en dat bedrijf de enige is die hier een product heeft voor willen maken, en de ziekte behoorlijk zeldzaam is zodat het bedrijf niet op grote schaal kan verkopen, mag de overheid de hete aardappel niet aan hen doorspelen. Het mag ook niet de bedoeling zijn dat dat bedrijf haar werknemers op straat moet zetten, dan worden we ook niet beter van en dat kost ons ook geld. Het lijkt me al goed dat er iets van medicijn bestaat, ook al is het duur. Maak desnoods de belofte het dit jaar al 100% terug te betalen, en gebruik de komende 8 maanden om tot een akkoord met de producent te komen waar iedereen, in de eerste plaats Viktor, beter van wordt. Trouwens op die 3% van 18000 euro (540 euro) zal het ook wel niet aankomen, zeker?

Gast

#1049

2013-05-01 22:22

ze moeten da verdomme betalen !!!

Gast

#1050

2013-05-01 22:22

ik hoop zo mijn steentje bij te dragen om mensen te kunnen verder helpen, ziek zijn is al zo erg en dan nog die hoge kosten erbij