Sinksenfoor mag dit jaar niet verdwijnen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Sinksenfoor mag dit jaar niet verdwijnen.


Gast

#276

2013-04-18 20:27

Een toffe traditie gaan we toch niet opgeven!
Gast

#277 Sinksenfoor

2013-04-18 20:33

Erg hoor dat 5 verzuurde asociale mensen over het leven en inkomsten van de foorkramers beslissen. Erger nog is dat die rechter dan nog meedoet en dan mag men zich geen vragen stellen
over onze rechtspraak. De Sinkenfoor MOET blijven. Dat de rest maar naar een andere planeet vertrekt.

Gast

#278

2013-04-18 20:35

schandalig

Gast

#279

2013-04-18 20:37

Ze zouden die mensen ook zes weken zonder inkomen moeten zetten. Ze zijn zo rijk dat ze waarschijnlijk zelfs het kunnen permitteren om op vakantie te gaan die periode. Het zou toch makkelijker zijn voor de stad en goedkoper. Om die 6 personen een andere woonplaats te geven tijdens die zes weken. Als ze het verplaatsen gaan er weer een aantal andere reclameren en houd het niet op. Wanneer gaan de mensen nu eens verdraagzaam zijn? Ze zien de kermis als amusement en niet als werk van mensen schandalig. We laten hen toch ook gewoon hun werk doen. Of zijn ze zo rijk dat ze die honderden gedupeerden gaan vergoeden ? 1 van de redenen zou zijn dat ze een jachthaven willen. Dan hadden ze aan het eilandje moeten gaan wonen. En gaan ze dan het werk volk en bedrijven die dit gaan uitvoeren ook aanklagen? Voor geluidsoverlast , te weinig parkeerplaats want dit gaat geen zes weken duren maar dagelijks en jaren.dit is pure stads nostalgie dat kan toch niet zomaar verdwijnen ?

Gast

#280 Re:

2013-04-18 20:37

#251: -

ben ik volledig mee eens :-) dat weet je idd goed als je daar gaat wonen, het is zoals bij de luchthaven een woonst kopen en dan klagen over de vluchten en nachtrust....dat weet je toch als je daar een woonst aanschaft....

 


Gast

#281

2013-04-18 20:40

men zou beter een petitie starten om de sinksenfoor op dezelfde plaats te houden, want daar gaat het eigenlijk over. Het gaat niet over het verdwijnen van de sinksenfoor. Op deze manier wordt er niet getracht om in te gaan tegen de wil van die 5 enkelingen, maar behouden ze hun gelijk ...

Gast

#282

2013-04-18 20:46

De foor moet blijven op de gedempte zuiderdokken! Die 5 zielige mensen moeten verhuizen naar een hol!! Ergens in een boere gat!!

Gast

#283

2013-04-18 20:54

De sinksenfoor is een gevestigde waarde in Antwerpen. Zij die er zich willen vestigen moeten het erbij nemen. Een uitspraak als deze geeft de pap in de mond voor diegenen die in Zaventem willen gaan wonen en geen vliegtuigen meer boven hun hoofd willen.
Heeft er bij het gerecht al is iemand stil gestaan bij het feit dat zo vele mensen aan een tram terminus wonen en daar veel meer last van hebben? Gaan ze dan die tramlijn ook afschaffen omdat er een handjevol mensen last van heeft?
Ik heb van zoveel last maar ik woon in een stedelijke gemeente met vele zaken die ik anders zou willen maar nee hoor er is geen rechter die dat voor mij effe wil regelen.

Gast

#284

2013-04-18 20:59

dit kultureel erfgoed mag niet verdwijnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
preut

#285 Re:

2013-04-18 20:59

#1: - En waar moet ne mens 's avonds zen galletjes me siroop dan gaan halen? :( of gaan die 5 bimbo's daar persoonlijk voor zorgen misschien!?

 


Gast

#286

2013-04-18 21:03

Ik heb er jaren gewoond op het zuid en mijn dochter keek er elk jaar naar uit.En dat waren gezellige weken.

Gast

#287

2013-04-18 21:04

misschien eens nagaan hoelang die 5 er al wonen? Waarschijnlijk gaan wonen NADAT de foor daar al jaren stond. Het is als klagen over een trein, als je naast de spoorweg gaat wonen. Laat die foor staan, dat hoort nu éénmaal bij een bruisende, levende stad.
smouttebol

#288

2013-04-18 21:12

De Sinksefoor moet op deze plaats blijven,antwerpen moet vooral een stad blijven voor de gewone man en vrouw in de straat, er zijn een heleboel mensen die blij zijn met een bescheiden huisje in de rij, die geen lofts en penthousen kunnen kopen en die de mensen van de Foor een boterhammeke gunnen.We hebben in Antwerpen echt geen behoefte aan nog een jachthaven die is er al aan het eilandje

Gast

#289

2013-04-18 21:13

Een draditie van jaren, kan en mag niet verloren gaan. Die moet blijven waar ze is.
Simeon

#290

2013-04-18 21:30

Dat ze het maar voor de rechter die hierover beslist heeft z'n deur zetten!
Waarop slaat dit nu, je weet toch even goed dat je naast de plek waar er best wat uitgaansleven is en ieder jaar de Sinksenfoor plaats vind gaat wonen.
Als dit mogelijk is vind ik het ook aanvaardbaar dat ze dan maar de A12 meteen verleggen, want ik vind dat ik die soms iets te luid hoor.

Gast

#291

2013-04-18 21:35

Azijnpissers moeten gestopt worden!!!!!

Gast

#292

2013-04-18 21:36

Sinksenfoor moet blijven het is maar 1x op en jaar en.is het is een leuke en toffe kermis

Gast

#293

2013-04-18 21:39

verdomme waar zijn ze toch mee bezig, dat is een traditie van antwerpen dat nooit mag verdwijnen. ik weet van kleins af dat de foor daar staat. waarom in gods naam het veranderen, die dat beslist heeft is da mischien ook een van die hipokrieten. de foor moet blijven waar ze is. punt ander lijn CASE CLOST !!!!!!


Gast

#294

2013-04-18 21:52

ik ben 28 jaar en voor zolang ik me kan herinneren ga ik al naar de sinksefoor, belgie houdt van tradities waarom zouden ze deze traditie dan weglaten als het maar 5 personen zijn dat die het weg willen je gaat me toch niet vertellen dat die daar al sinds 1969 wonen? Het is absurd voor het te laten verdwijnen en hier moet actie komen ik stel eerder voor, om dagelijks te demonstreren aan de vlaamse en waalse kaai en zo de traditie terug te laten brengen

Gast

#295 Re:

2013-04-18 22:08

#1: -

Na meer dan 30 jaar hebben ze er ineens last van of is dat zoals aan die luchthavens eerst kopen ze goedkoop een huis omdat er lawaai is en daarna gaan ze reklameren !!!

 


Gast

#296

2013-04-18 23:26

in 1972 zat ik in den "blok" , 3de jaar architectuur met de Calypso voor m'n deur (wette nog ?) Geen nachtrust gemist, glansrijk erdoor. als mensen zich amuzeren voor m'n deur, dan kan ik mij toch insgelijks tegelijkertijd met m'n studie amuzeren, zelf

s laten stimuleren...
ambras was er nooit, da zou storend geweest zijn
...
Figaro

#297 Re:

2013-04-19 05:25

#130: -

een echte schande vind ik het, dat iets wat al meer dan 40 jaar een traditie is , een pluspunt voor de horeca....en door de onverdraagzaamheid van enkele zomaar kan verdwijnen ......


Gast

#298

2013-04-19 05:33

Nen hoop onverdraagzame kwallen bij mekaar...Gunnen we mekander dan echt niets meer?

Gast

#299 Ontstaan Sinksenfoor

2013-04-19 06:10

De Sinksenfoor is een jaarlijks terugkerende kermis of foor op de Antwerpse gedempte zuiderdokken. Met ruim 150 attracties behoort de Sinksenfoor samen met de kermissen van Brussel, Gent, Brugge, Hasselt, Kortrijk, Oostende en Luik tot de grote Belgische kermissen. De kermis ontleent zijn naam aan het Sinksenfeest, beter bekend als Pinksteren – traditioneel de eerste dag van de foor, en staat zes weken opgesteld.

De Sinksenfoor is gegroeid uit de Antwerpse jaarmarkt, die sinds de 13de eeuw rond Pinksteren plaatsvond. Oorspronkelijk vond deze jaarmarkt plaats rond de Sint-Walburgiskerk, binnen de Burcht en op de Werf. Na de rechttrekking van de Schelde-oever, omstreeks 1875, tot in 1969 stond de kermis op de Leien. In dat jaar verhuisde ze wegens de verkeersdrukte naar haar huidige locatie op Het Zuid. Naar aanleiding van de veertigste verjaardag van deze verhuis in 2009 schreef radiopresentator en kermisliefhebber Michel Follet een boek over de Sinksenfoor. Een wat nieuwer onderdeel van de Sinksenfoor is Pink Friday, een dag speciaal voor en door holebi's.

In 2013 kwam er een kortgeding dat gestart werd door 5 bewoners van de Gedempte Zuiderdokken. Zij klaagden dat de Sinksenfoor voor teveel geluidsoverlast zou zorgen en eisten dat deze naar een andere locatie werd verplaats. Reeds vanaf de eerste dag dat dit in het nieuws kwam reageerden echter duizenden mensen hier zeer fel op. Petities werden opgestart, facebook-pagina's werden aangemaakt en op forums werd er heftig over gediscussieerd.

Gast

#300

2013-04-19 06:28

Waar zovele kinderen jaarlijks naar uitkijken? Foei, vijf klagers. Laat de Sinksenfoor voor wat ze is. Een geweldig jaarlijks Antwerps evenement; en laat ze door gaan daar waar de Antwerpenaren het al zovele jaren gewoon zijn.