Belang van (christelijke) vorming in het onderwijs!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Belang van (christelijke) vorming in het onderwijs!.


Gast

#26 Re: Erg belangrijk in deze tijd om als christen-jongere stevig te staan.

2013-02-15 15:37


Gast

#27

2013-02-15 16:40

Geef de EH hetzelfde als andere scholen. Het is goed voor de leerlingen/ studenten. Ze leren er veel van, en hebben het hard nodig.

Gast

#28

2013-02-15 16:47

Meerdere mensen in mijn omgeving hebben veel gehad aan hun tijd op de EH. Ze hebben daar keuzes leren te maken die de rest van hun leven bepaald heeft en staan daar nog steeds achter en hebben het altijd over een waardevolle tijd.
Verder heb ik zelf ook veel gehad aan de vorming de ik kreeg tijdens mijn opleiding SPH op de CHE. Ik ben hierdoor een veel stabieler persoon geworden en maak bewuster keuzes.

Gast

#29

2013-02-15 17:12

Ik heb zelf ook een tussenjaar gedaan, bij YfC. Ik heb hier enorm veel geleerd en dit gun ik ook alle middelbare scholieren!

Gast

#30

2013-02-15 18:42

5 van mijn 6 kinderen hebben dit vormingsjaar gevolgd en allen zijn zij daardoor stabieler aan een vervolgstudie begonnen.
Het vormend karakter van dit tussenjaar is cruciaal gebleken voor hun verdere leven. Een investering die niet in geld is uit te drukken, maar wel veel onnodige kosten heeft bespaard.

Gast

#31

2013-02-15 19:25

Door deze opleiding worden jongeren echt gevormd en zien ze zien we ze echt zijn. Ze stappen de maatschappij in met zekerheid en weten wat ze hier te doen staat. Vergeleken met andere jongeren die nog geen enkel idee wat ze moeten doen. Daarom biedt de EH een niet-te-vergeten studiejaar waar jongeren zich voor de rest van hun leven worden gevormd dat alleen maar positief uitvalt!


Gast

#32

2013-02-15 19:33

Het verhaal van minder studenten naar de CHE en naar de Driestar, dat snap ik niet helemaal, maar ik ben sowieso tegen het afschaffen van de ov en de studiebeurs. Het vervangen van het ov en de beurs voor een lening is, mijns inziens, op langer termijn helemaal geen oplossing voor deze crisis, omdat mensen door hun studieschuld nog minder kunnen besteden aan bijvoorbeeld huizen. Hierdoor wordt de crisis alleen maar erger! Daarnaast verwacht ik dat er scholieren zijn die door deze maatregelen helemaal niet meer gaan studeren, waardoor de kennis afneemt. Het gevaar is dus dat geld stilstaat i.p.v. dat het groeit en het gevaar is dat de economie van NL in gevaar is, want de Nederlandse economie draait momenteel vooral op kennis. Bezuinig niet op studenten, want investeren in studenten is een investering in de toekomst.

Gast

#33

2013-02-15 20:01

In het belang van onze jongeren en en ons land en hoogst noodzakelijke actie!

Gast

#34

2013-02-15 20:16

mee eens

Gast

#35

2013-02-15 20:35

Soms lijken onze parlementariers meer op Parlevinkers.

Gast

#36

2013-02-15 21:03

wij zijn persoonlijk enorm gebaat geweest bij het evangelisch onderwijs van de EH. Onze dochter heeft niet alleen onderwijs ontvangen maar staat veel beter in het leven nu. Wij pleiten voor behoud van dit onderwijs

Gast

#37

2013-02-15 21:18

Als ouders van een gewezen studente van de E.H. willen we van harte deze petitie steunen, omdat we vinden dat een E.H. jaar zeer ten goedekomt aan de studenten alvorens ze verder studeren.

Gast

#38

2013-02-15 21:35

Onderwijs = ontwikkeling. Ontwikkeling = anders durven en kunnen denken. Geef de Nederlander daar de gelegenheid voor!

Gast

#39

2013-02-15 22:21

Voor 3 van onze kinderen is het jaar op de CHE een zeer waardevol vormend jaar geweest en daarvan werkt de zegen door tot op de huidige dag. Ook hebben we gemerkt dat dit voor vele andere jongeren dezelfde uitwerking heeft gehad! Als je meer wilt horen hiervan, dan laten we graag meer horen! We zouden heel graag ook de mogelijkheid hebben om onze jongste de mogelijkheid te bieden om dit basisjaar te mogen meemaken! Het is zo de moeite waard om te zien hoe jongeren worden toegerust om zich op een gezonde manier in de maatschappij in te voegen!!!
Groeten, Nico en Frieda Tensen.

Gast

#40

2013-02-15 22:29

Oeps,
Net een foutje gemaakt. Heb net een reactie (nr. 39) gegeven, maar had daarbij de EH in gedachten (waar wij dus bijzonder positief over zijn!).
Maar dat neemt niet weg dat we ook de CHE een zeeeer warm hart toedragen! Ook hier hebben 3 van onze kinderen hun opleiding (of gehad) en wil ook onze jongste graag haar studie vervolgen. Mits het allemaal financieel haalbaar is....

Gast

#41

2013-02-15 23:03

Geestelijke vorming van studenten voorafgaand aan hun studie en dus ook een belangrijke basis vormt voor de rest van hun leven, mag hun niet afgenomen worden, maar juist deze vorming zou gestimuleerd moeten worden door de overheid!

Gast

#42

2013-02-15 23:29

Goed idee!

Gast

#43

2013-02-16 00:08

er zou eens onderzoek moeten komen naar de maatschappelijke gevolgen van de losgeslagen anti autoritaire maatschappij anno 2013 en de meer religieuze christelijke maatschappij van voor de ontkerkelijking (=het loslaten van moreel besef buiten jezelf (de Bijbel / en geloof in GOD en Christus)) op het gebied van scheidingen, vernielingen, drankmisbruik, jeugdcriminaliteit, bedrog en graaierij en zelfverrijking en dan zal er de conclusie zijn dat heel veel (misschien wel alle) jongeren naar een toerustingsjaar van de EH sturen maatschappelijk volledig vergoed zou moeten worden omdat ons dat als maatschappij heel veel geld zou schelen.

Gast

#44

2013-02-16 00:20

Is een enorm opbouwend jaar geweest, veel geleerd over mezelf en een goede basis voor mijn studie (keuze)!

Gast

#45

2013-02-16 03:03

Aan onze dochter heb ik gezien hoe goed het tussenjaar op de EH is geweest. In dat jaar heeft zij veel bagage meegekregen. Ze had zekerheid over haar studiekeuze en zelfvertrouwen gekregen om er voor te gaan. Dit gun ik iedere tiener!

Gast

#46

2013-02-16 08:24

Super goed! Ik hoop dat het helpt en dat heel veel jongeren naar de EH kunnen.

Gast

#47

2013-02-16 10:42

Ik onderteken deze petitie van harte. De EH weet jongeren in hun kracht te zetten en een geweldige basis te bieden voor hun verdere leven als christen. Ik heb nog niet één EH-student gesproken die dit niet heeft ervaren!

Gast

#48

2013-02-16 11:52

Onze cultuur keert terug naar het heidendom. Sommige partijen, zoals D66, de VVD en de SP zijn voor afschaffing van alles wat 'christelijk' lijkt.
We zullen aan die werkelijkheid moeten wennen en doen wat we kunne om onze jongeren te vormen naar Gods Woord.
Bovendien moeten we helder maken dat christenen ook belastingbetalers zijn en ons niet laten wegzetten door een antichristelijke meerderheid.
Feike F. ter Velde

Gast

#49

2013-02-16 13:13

Het is zeer belangrijk dat jonge mensen
christelijk onderwijl kunnen volgen.
Dit moet niet van geld alleen afhangen.

Gast

#50

2013-02-16 13:32

Wat zou het ontzettend jammer zijn, als jongeren bijvoorbeeld een basisjaar EH laten schieten vanwege het geld. Ze missen dan zoiets goeds en vormends voor de rest van hun leven.Tekenen dus!