LiSS en Arktos weg? Vies Pech !

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie LiSS en Arktos weg? Vies Pech !.


Gast

#1

2013-02-08 19:14

dat mag niet verdwijnen ik vind dat Arktos en de straathoekwerker veel hebben betekend voor de jongeren en dat zou zonde zijn dat het verdwijnt, de jongeren gaan hun veraden voelen.

Gast

#2

2013-02-11 00:12

Besparingen zijn nodig maar niet voor de kansarmen... laat de gevulde portefuilles maar eens wat minder aanvulling krijgen.

Gast

#3

2013-02-11 21:35

de jongeren hebben arktos nodig.. besparingen moeten ze ergens anders zoeken...

Gast

#4

2013-02-12 19:10

MOET DE JONGEREN WEER OP STRAAT HANGEN ZODAT ZE WEER VOOR OVERLAST ZORGEN NU DAT ZE IETS HEBBEN GAAN ZE HET HUN WEER AFPAKKEN

Gast

#5

2013-02-12 19:21

schandalig, veel beloven doet ...
dank u burgemeester

Gast

#6 is er een alternatief?

2013-02-13 11:25

Wat is het alternatief wanneer Arktos en Liss er niet meer zijn? De traditionele jongerenwerkingen richten zich niet op dezelfde doelgroepen!

Gast

#7

2013-02-13 12:15

De jongerenwerking moet blijven bestaan in beringen en beverlo op de 4 wijken!!
Daar op deze manier de jonngeren een leuke en goede bezigheid hebben zodat ze van de straat blijven.

Dus ik ben zeker een voorstaander dan dit blijft

Gast

#8

2013-02-13 16:36

Dat kan toch niet waar zijn! Schandalig !

Gast

#9

2013-02-14 10:51

Het is een schande dat projecten die hun nut als maatschappelijke en opvoedkundige waarde in Beringen lang bewezen hebben, zomaar zonder enige vorm van overleg worden opgedoekt. Komt er iets "veeeeel beter"in hun plaats?

Gast

#10

2013-02-14 14:21

Hoe kun je een goed politiek beleid voeren voor jongeren door jongerenwerking af te schaffen? Is het beleid dan nog wel ernstig bezig? In tijden waarin je hoort en leest en misschien zelf ervaart dat jongeren heel kwetsbaar zijn en op alle mogelijke steun een beroep moeten kunnen doen. En dat zou moeten zonder wachttijden!

Gast

#11

2013-02-15 15:50

Ik vind dat het moet blijven want de jongeren kunnen niets anders doen naar daar te gaan dis is een grote fout als het dichtgaat

Gast

#12

2013-02-16 13:56

#1: -

Dat er moet bespaard worden is duidelijk, een overblijfsel van het (wan)beleid van de vorige beleidsploeg.  Maar kan dit aub op een weloverwogen manier?

Op lange termijn zal blijken dat snoeien in sociale projecten geen zinvolle beslissing is.

Misschien kan er een voorbeeld genomen aan de stad Genk, daar investeert men al jaar in dag in wijkwerkingen, van waaruit dan weer knappe initiatieven onstaan, de sociale cohesie van de buurt wordt versterkt enz...

Binnenkort klaagt men weer dat er overlast is, dat jongeren rondhangen en mogen sociale organisaties de branden blussen.

We hebben nood aan een beleid met een pro-actieve visie, die investeert in een stad waar het aangenaam wonen en leven is en dit voor iedereen inclusief mensen die het moeilijker hebben in onze samenleving.

 

 


Gast

#13

2013-02-20 20:15

Een jongerenwerking zoals Arktos moet zeker blijven bestaan, hun werking is enorm belangrijk voor maatschappelijk kwetsbaren
een jongere

#14

2013-02-23 22:23

Misschien lijkt dit een besparing op korte termijn, maar als er verder wordt gekeken zal het alleen maar op verlies komen. Die organisaties zijn er met een reden gekomen, en die weer afnemen heeft zijn negatieve gevolgen... De veranderingen na de oprichtingen van Arktos (en Liss) waren merkbaar. De jongeren hadden eindelijk hun bezigheid, want van het altijd 'hangen' op straat komt verveling, en van verveling komt kattekwaad, en van die kattekwaad komt problemen... Niet dat ik tot één van hen hoor maar het is wel zo. En dat weten we maar al te goed, of niet soms? Is er een beter alternatief? Daar heb ik geen antwoord op, maar ik weet wel dat dit niet het juiste is.

Gast

#15

2013-03-03 15:58

Beste collega,

Mag ik met aandrang om je aandacht én engagement verzoeken.

Arktos Beringen heeft op dit moment alle steun nodig die het maar kan krijgen, want de stad Beringen heeft om bezuinigingsredenen (?) per 1 februari beslist haar samenwerking met Arktos stop te zetten.
Dit belangt onze opleiding heel erg aan, niet alleen omdat onze studenten steeds hebben kunnen stage lopen bij Arktos, maar ook en vooral omdat tegen de hele actuele stroming in van ‘vermaatschappelijking van zorg’ een bijzonder waardevol initiatief dreigt opgedoekt te worden.

Ik ben altijd erg graag, vaak én fier met (oa. buitenlandse) gasten naar Arktos Beringen getrokken om ze te laten kennismaken met een voorbeeld van geslaagd buurtopbouwwerk, dat vertrekt vanuit kennis van en respect voor de lokale gemeenschap waarvoor het is bedoeld, en bovendien op een bijzondere wijze het culturele erfgoed van de stad Beringen actualiseert en hiermee bedoel ik uiteraard de erfenis van het steenkoolmijnverleden.
Zo leidde onze ECSW-themadag (in het kader van ‘kansarmoede’) begin oktober jl. onze groep uit Aken, Maastricht, Luik en Hasselt naar Beringen, en jaarlijks brengt ook een groep collega’s en studenten van de Hanzehogeschool Groningen een enthousiast bezoek aan Beringen.

Ik doe een warme oproep aan àlle collega’s om de bijgaande petitie te ondertekenen én om ze te verspreiden in het eigen netwerk. Arktos Beringen verdient het.

Met vriendelijke groeten

Ben

kind regards,

ben nicolaï

Faculty of Socio Pedagogical Care Work
faculty international relations coordinator

University College KHLim - SAW
Oude Luikerbaan 79
B-3500 Hasselt
Belgium

tel: +32 (0)11 288270 fax: +32 (0)11 288269
mobile: +32 (0)479 635077
ben.nicolai@khlim.be

Gast

#16

2013-03-05 15:33

besparen op sociale noden is nooit een goeie zaak

Gast

#17

2013-03-09 10:49

Hallo Beringen

Hoe was jullie gemeente zonder straathoekwerker,ach ja veel kattekwaad,met straathoekwerker ging het de goede richting uit.Je moet ook eens de steden of gemeenten nemen waar een straathoekwerker is en waar er geen is .Je zal je ogen nogal opentrekken,ik hoop uit mijn hart dat de straathoekwerker mag blijven want het volk van Beringen vraagt er naar
Gezond verstand uit Ham

#18 boemerang

2013-03-12 20:48

Blijft onbegrijpelijk - zwembadtoeristen krijgen voorrang op eigen inwoners - binnen 2 jaar beseft men dat dit een zeer foute beslissing was . En dan moet er weer puin geruimd worden - schande van limburg