Parkeerbeleid Binnenstad Almelo

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Parkeerbeleid Binnenstad Almelo.


Gast

#1

2012-12-28 17:08

waarom??????
Gast

#2 Re:

2012-12-28 17:15

#1: -

Goede petitie toch.


Gast

#3 Re:

2012-12-28 17:19

#1: -

Lijkt me logisch toch ? Of heb je zin om parkeergelden te gaan betalen van maandag tot en met zondag van 9.00 u tot 21.00 uur?

Binnenstadbewoner

#4

2012-12-28 20:12

Indien ze dit beleid voortzetten, zullen ze voor de handhaving de stadswachten extra uren moeten laten maken. Is daar wel een kosten-baten analyse op gemaakt?

Gast

#5

2012-12-28 22:16

Laten we gratis laten parkeren in Almelo, zorgen dat de mensen uit Almelo en omgeving graag naar Almelo gaan, of laat de ondernemers iets bedenken dat de klant gratis kan parkeren, bv door munten met een waarde of procentueel korting op artikelen met hun parkeer kaart. Traffic generen is het belangrijkste van het winkelende publiek, kortom de klant geeft met plezier hun geld uit en dag wordt dan automatische meer, en blijven ze langer in de Stad. I love Almelo !!! Erik Boertien

Gast

#6 nee, dat moet met dezelfde mensen moet een groter gebied langer gecontroleerd worden

2012-12-28 23:04

Autoliefhebber

#7 Parkeren

2012-12-29 00:59

Parkeren veel goedkoper maken of zelfs gratis is een goede impuls voor de stad. Een auto is immers een eerste levensbehoefte geworden, alleen begrijpen politici dit nog steeds niet.
REALITEIT

#8 Parkeerbeheer almelo

2012-12-29 01:29

Maak het wonen en leven in de binnenstad nou eens aantrekkelijk voor mensen, in plaats van een monopolie positie te misbruiken, en de leegstand en de toch al matige economie van de stad almelo de nek om te draaien. Lagere parkeertarieven in de binnenstad betekend meer omzet voor de winkels meer bewoners in de stad dus meer welvaart. Stop het kortzichtige beleid, waardoor mensen de binnenstad mijden i.p.v er te komen.
Bewoner van Almelo

#9 Re:

2012-12-29 01:49

Helemaal mee eens,
Neem een voorbeeld aan de gemeente Rijssen-Holten..... = centrum gratis parkeren
Bassie en Adriaan.

#10

2012-12-29 03:20

Zorg vooral dat u mensen in de stad krijgt.Een oud gezegde zegt nog steeds: "geef eerst een dubbeltje uit voordat je een kwartje kan verdienen". Ik heb het idee dat men het hier net andersom wil proberen. Ik ga mijn auto toch ook niet in een weiland in Manderveen parkeren voor € 5,00 per dag?
xs

#11 Re:

2012-12-29 03:35

#10: Bassie en Adriaan. -

helemaal mee eens!

Germen Kroon

#12 Verhuisd vanwege parkeerbeleid

2012-12-29 08:22

Ik ben met mijn bedrijf verhuisd van de brugstraat (naast scheepvaarthuis) en zag de parkeerwachters als haaien iedere dag auto's bekeuren. Klanten die 's ochtends bij me kwamen voor 9:00 uur en soms 5 min. te laat waren kregen al een boete, zo snel waren ze erbij. Twee weken geleden ben ik zelfs bekeurd op mijn eiegen parkeerplaats die ik huurde van de gemeente. Mede hierdoor ben ik met mijn bedrijven GrafiStore en Tuffel verhuist uit de binnenstad weg. Ik verwacht dat er meer ondernemers hetzelfde gaan doen.

Gast

#13 Libertarische Partij Almelo

2012-12-29 14:22

Tijd dat raadsleden een basiscursus economie gaan volgen
Blikopdeweg

#14 Parkeerbeleid in Almelo

2013-01-05 11:24

Dat de Gemeente Almelo auto's uit de binnenstad wil weren is wel duidelijk (of d'r moet ter plekke veel geld voor worden betaald). Persoonlijk kan ik me er ook nog wel iets bij voorstellen (veel auto's moeten ook een plaatsje hebben), maar ik zou dan een andere oplossing aandragen om de bezoeker ofwel het winkelend publiek van Almelo te motiveren naar onze stad te komen. Laat vanuit iedere wijk in Almelo (waar een grote parkeerplaats is) gratis bussen rijden van en naar het centrum waarbij een ieder om de ca 30 minuten kan instappen op bepaalde vaste locaties. Voor het parkeren van de auto in de wijk een redelijke parkeervergoeding ter compensatie, maar dan met datzelfde kaartje gratis van de bus gebruik maken die dag. Dit wordt in Enschede ook gehanteerd en vind ik zelf een perfecte werkende oplossing.

Gast

#15

2013-01-14 14:04

College praat voortdurend over het aantrekkelijk maken van de binnenstad. Hoe past zo'n maatregel in dit beleid? Ze moeten de duur van betalen niet langer maken maar ze moeten betaald parkeren helemaal afschaffen. Dan kan het misschien nog iets worden met de binnenstad van Almelo.
Rechtvaardig

#16 Wanbeleid parkeerbeheer

2013-05-05 14:40

Het is ronduit schandalig wat men voor een parkeervergunning in de binnenstad van almelo moet betalen. Het in stand houden van een monopoliepositie van parkeerbeheer almelo B.V. en het genereren van winst is in strijd met het publiekelijk belang van de inwoners en ondernemers in de binnenstad van almelo. Het wordt hoog tijd voor een grondig juridisch onderzoek, over de belangen van parkeerbeheer. De consument en inwoners hebben het recht op betaalbare parkeergelegenheid in de binnenstad. Dit wordt door puur winstbejag door parkeerbeheer misbruikt.
Programma's als radar, zembla, zullen van deze miststanden gaan smullen.

Gast

#17 Re: Parkeerbeheer almelo

2013-08-17 17:53


Gast

#18

2014-07-22 19:52

€3.20 betalen om bij de bakker te parkeren voor het kopen van een brood van €2.00 Hoe zot kan een parkeerbeleid zijn...

Gast

#19

2015-10-08 05:41

Gemeente Almelo, luister naar je burgers en ga niet je eigen gang. Op deze wijze worden alle bewoners en middenstand de dupe van wanbeleid. Dit kan niet. Er zijn al zo weinig winkels en steeds meer leegstand. En dan wil je de waterstraat straks ook nog realiseren maar waarvoor als er niets meer is?