Tunnel Elisabethlaan

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tunnel Elisabethlaan.


Gast

#1 tunnel

2012-09-30 13:23

Ik woon in de stuiverstraat in de nabijheid van de kerk. Denk dan ook dat ik mijn mening mag uiten. In princiepe ben ik voor de runnel want deze zal het kruispunt Torhoutsestw & Elisabethln ontlasten. Een ring rond Oostende is niet meer haalbaar; volgebouwd. Wel moeten wij inspraak hebben in dit project. Zoals ik verneem zou het niet meer mogelijk zijn om door te steken (auto) aan de kerk, zoals nu, en zijn we verplicht om naar de Torhoutsestw te rijden, met negatieve gevolgen. Wat met parkeermogelijkheden en sluipverkeer....
Stefan

#2 Re: tunnel

2012-09-30 15:02

#1: - tunnel

U mag zeer zeker uw mening uiten, we leven nog steeds in een democratie. De tunnel zou het kruispunt zeker deels ontlasten, dat klopt, maar dat verkeer verdwijnt natuurlijk niet. Zoals u ook vermeldt, zullen er nieuwe cicrulaties ontstaan, bijvoorbeeld ten gevolge van de situatie voor de Sint-Janskerk. Uiteindelijk zullen het vooral de toeristen zijn die hierbij gebaat zullen zijn want zij kunnen rechtstreeks naar de zee rijden (als er natuurlijk geen file of ongeval is in de tunnel...).


Gast

#3

2012-09-30 22:05

Dringend nodig. Zo vinden ook de leden van Jong Groen

Gast

#4

2012-09-30 22:05

Dringend nodig zo vinden ook de jongeren van jong groen
Steven Vermeesch

#5

2012-10-03 18:03

Nutteloze geldverspilling ! Zeker in tijden van crisis dient men de de baten en lasten goed te overwegen...
En situeert zich het verkeersprobleem in de Torhoutsesteenweg zich echt thv Elisabethlaan ???

Gast

#6

2012-10-03 18:18

ik woon in de mariakerkelaan stuk tussen stuiverstraat en torhoutsesteenweg, nu is het hier al ongelooflijk druk door sluipverkeer, zal die tunnel dit oplossen of juist nog erger maken? ùvg.
Stefan

#7 Re:

2012-10-03 21:41

#5: Steven Vermeesch -

Nee, het probleem van de Torhoutsesteenweg loopt tot aan het kruispunt met de Steense Dijk, nadien is het verkeer quasi steeds vlot. Inderdaad, in dit opzicht is het project zeker geldverspilling en zou het mobiliteitsprobleem van de Torhoutsesteenweg beter echt aangepakt worden.

Stefan

#8 Re:

2012-10-03 21:43

#6: -

Volgens de huidige plannen zou er inderdaad meer lokaal verkeer in de Mariakerkelaan komen. Blijkbaar moet men nog vooral dit probleem onderzoeken.

Killerr

#9

2012-10-17 15:28

Zoals in Antwerpen en Brugge wordt er wederom naast de kwestie gesproken. Werken zoals de Oosterweelverbinding in Antwerpen, de nieuwe ringweg in Brugge en een ondertunnelde Elisabethlaan in Oostende zuigen alleen nog meer verkeer aan, de verkeersproblemen blijven dus bestaan. Bovendien bevoordelen ze alleen het doorgaande verkeer, het verkeer dat van buiten Oostende komt. Een ondertunneling van de Elisabethlaan, volgens de huidige plannen zal Oostende effectief in twee splitsen. In feite heeft Oostende gedeeltelijk al een ringweg, nl. de A18, verkeer dat uit het binnenland naar de Westkust moet zou moeten aangespoord worden om dat via de E40/A18 te doen. Dit doe ik al jaren, zelfs als ik vanuit het binnenland naar Mariakerke, Raversijde of Stene moet.

Bewoner van de Nieuwlandstraat.
Koen

#10 tunnel elisabethlaan

2013-03-27 18:38

Zou het niet kunnen om de stopstreep aan het verkeerslicht voor de auto's en vrachtwagens een 5-tal meter achteruit te plaatsen (de fietsers blijven voor het rode licht staan waar ze nu staan) waardoor de chauffeurs van de vrachtwagens, bussen en zwaar verkeer de fietsers zien staan alvorens ze inslaan ? Dat zou toch al een groot probleem kunnen oplossen voor het gevaarlijke kruispunt.

Gast

#11

2013-05-12 10:45

Als we nu via de Schorredijk, Steense dijk, stuiverstraat en de Zandvoordeschorredijkstraat een vlotte doorsteek creëren naar de Zandvoordestraat; zou dat ook geen oplossing bieden om het verkeer te ontlasten? En de op- en afritten van de (wink)ketens langs de torhoutsesteenweg te verleggen naar de achterkant, zou dat ook geen oplossing bieden voor het stilstaand verkeer... Met andere woorden, er zijn manieren genoeg om dit "punt" op te lossen...