Tegen schending mensenrechten Julio Poch

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen schending mensenrechten Julio Poch.

Zes

#151 Re: Re: Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

2012-10-12 13:24

#143: A - Re: Zaak Poch; zonder hulp geen schijn van kans.

Ik hoop dat deze petitie niet alleen wordt ondertekend door iedereen die in de onschuld van Poch gelooft. Ik hoop dat deze petitie bovenal wordt ondertekend door iedereen die van mening is dat een ieders mensenrechten dienen te worden gerespecteerd.

Dat zet ten minste zoden aan de dijk en past binnen de mores van beschaving.

Amsterdamse

#152 Re: Re: Ik begrijp iets niet

2012-10-14 19:40

#22: Redstarweb - Re: Ik begrijp iets niet

Helemaal juist! Ik hoop dat deze man, broer en vader een eerlijk proces krijgt. Op basis van feiten en niet op basis van wat een anderen zeggen.

Pilopa

#153 Schandalig!

2012-10-17 18:25

Schandalig hoe de Nederlandse regering heeft meegewerkt aan de achterbakse manier waarop Poch is gearresteerd.
Schandalig dat de man nog steeds vastzit zonder dat hij is veroordeeld.
Schandalig dat dit nog jaren kan duren en dan volgt misschien vrijspraak maar dan is hij 6 a 7 jaar van zijn leven kwijt!
Schandalig dat Lulletje Rosenthal niks doet! O ja, stille diplomatie zeker... Hij lijkt meer begaan met gewapende bendes Allah Akbar-roepers dan met een Nederlands staatsburger.
Schandalig!
J'accuse

#154 Spaans benauwd...

2012-10-18 16:49

Transavia-gezagvoerder Tim Weert ondertekende - in het bijzijn van een Argentijnse delegatie - op een Nederlands politiebureau een proces-verbaal met aanklachten tegen de heer Poch, dat in het Spaans was opgesteld. Weert spreekt geen Spaans en een goede tolk was niet voorhanden. Hij ondertekende derhalve een aanklacht die door derden werd opgesteld, waarvan hij de inhoud niet begreep en die als ‘bewijsmateriaal’ werd en wordt gebruikt tegen Poch. Hij voelde zich - naar eigen zeggen - geïntimideerd en was ‘bang’ dat hij niet mocht opstappen als hij niet zou tekenen.
Hoe en wanneer gaat de Nederlandse overheid optreden om Poch op vrije voeten te krijgen opdat hij eindelijk terug kan naar huis? Of blijven WIJ de ene blunder op de andere stapelen met Poch als lijdend voorwerp? Dit onrecht loopt de spuigaten uit.
6

#155 Re: Ik begrijp iets niet

2012-10-18 22:49

#13: democraat - Ik begrijp iets niet En de Pa van Maxima mag wel vrij hier in Nederland rondlopen, hoe dubbel kan dit zijn.

 

Dreyfus

#156 Re: Spaans benauwd...

2012-10-19 15:04

#154: J'accuse - Spaans benauwd...

Mooie zaak. Gearresteerd en uitgeleverd op basis van twee belastende verklaringen in Nederland. De inmiddels door Transavia ontslagen heer J. Engelkens (een mislukkeling bij de Koninklijke Marine en Transavia) die zelf niet bij het beruchte diner op Bali was en genoemde heer T. Weert die een aanklacht in het Spaans liet indienen waarvan hij de inhoud niet begreep. Op basis daarvan werd Poch - zonder zelf verhoord te zijn - via Spanje aan Argentinë uitgeleverd waar hij zich moet verdedigen tegen misdaden die hij niet heeft gepleegd vervat in aanklachten van bovengenoemde heerschappen. Over bewijs beschikt het Argentijnse OM niet. Aleen de roddels van de toen - op Bali - benevelde Weert en 'wereldverbeteraar' Engelkes.

Er is inmiddels een nieuwe rechter aangesteld voor het politieke proces waarvan Poch deel uit gaat maken. Goede gelegenheid voor de Nederlandse regering om te verzoeken de heer Poch vrij te laten, naar Nederland te laten terugkeren om daarmee een serie ernstige blunders recht te zetten? Laten wij het hopen.

4+2

#157

2012-10-19 18:03

Deze regering gaat op het oude regime lijken
Bes

#158

2012-10-19 18:13

Schandalig zoals deze collega behandeld is, en door de Nederlandse staat gesteund wordt.
Elke illegaal in Nederland heeft meer rechten.
Diep treurig.
6

#159

2012-10-19 18:53

De snelheid van deze regering lijkt niet op gerechtigheid maar op laksheid , waar de waarheid niet mee gediend is.
reinier de Jong

#160

2012-10-19 20:59

ooit samen op east midlands 73-2, je bent onschuldig! ik weet het.
Treg

#161

2012-10-19 23:03

Goed initiatief! Dit heeft al veel en veel te lang geduurd en is verworden tot een mensonterende politieke charade.
Collega

#162 Julio Poch

2012-10-20 01:12

Hoe kan in een land dat zegt zoveel waarde te hechten aan mensenrechten, dit gebeuren? Collegae die hem aangaven, directie Transavia, justitie, wat ging er in u om? Een mens is toch onschuldig tot het tegendeel bewezen is? Is er vermoeden van schuld dan is er de mogelijkheid van een gerechtelijk onderzoek, open en eerlijk en dus in Nederland. Er is geen uitleveringsverdrag met Argentinië. Wellicht terecht, kijk eens naar de Falkland crisis en ander vreemd politiek gedrag.
Bach

#163 Re: Re: De petitie gaat over een eerlijk proces

2012-10-20 12:15

#17: - Re: De petitie gaat over een eerlijk proces  

 Neen, zak hooi. Deze petitie gaat over een eerlijk proces en niet over asiel!

Bob

#164

2012-10-20 13:57

Heeft iemand al eens aan zijn gezin gedacht?

Gast

#165

2012-10-20 15:32

Als oud collega van Julio ben ook ik verbijsterd over de gang van zaken en sta ik volledig achter een rechtmatig vervolg van dit proces.
Met schaamte moet ik vaststellen dat een land als Nederland zich schuldig lijkt te maken aan praktijken welke ook onder het gewraakte bewind in Argentinie plaats hadden kunnen vinden.

Hopelijk ziet men tijdig het licht en maakt justitie zich sterk voor de zaak van Julio.

Sterkte en succes!
catch

#166 Re: Gast

2012-10-20 16:43

#4: GAST - Gast 

 

Dat bewijs is zonneklaar en ligt bij zijn advocaat. Als je erover durft te praten bewijst dat een clear concience.

Gast

#167

2012-10-24 18:23

77Indien Willem gekroond word en de vader van Maxima
het recht verleend word om daarbij aanwezig te zijn, vind ik dat een groot onrecht daar bewezen is dat Zorregieta lid was van de Junta-regering en dus wist dat er onrecht gebeurde, van Poch echter is bewezen dat hij de hem tenlaste gelegde daden niet begaan kan hebben. Hij verdiend dat iedere inwoner van Nederland zijn stem verheft om deze Nederlander te steunen in zijn strijd tegen de mafioso uit Argentinie

Gast

#168 Zorgplicht

2012-10-27 13:29

Het wordt tijd dat Transavia/KLM zich van de goede kant laat zien en de verdediging en bijkomende kosten van Julio Poch gaat betalen. Poch was immers op dienstreis toen hij in Valencia werd gearresteerd en werd uitgeleverd aan Argentinië. Hij heeft recht op een goede verdediging. Het proces gaat nog lang duren. Een goede werkgever steunt zijn werknemer in zo'n geval financieel. Heer Bram Gräber, laat u van uw goede kant zien, ook voor het aanzien van uw onderneming waar nu - dat ontgaat de pers niet - heel wat op aan te merken valt.
pedagogiek

#169

2012-10-30 07:44

Ik vind het schandalig zoals meneer Poch behandeld wordt alleen op de uitspraken van een paar (rancuneuse)collega's. Ik hoop dat echt dat hij een eerlijk proces, dan is hij snel weer thuis.
Kees.

#170 Julio Poch

2012-10-30 11:07

Er zijn meer nederlanders op een laffe manier uitgeleverd omdat Nederland weer eens het braafste jongetje wilde wezen. Je vraagt je af of nederland wil voor je opkomt als je mogelijk buiten je schuld iets overkomt in het buitenland.
Bovendien, hoeveel boter heeft Argentinie op z'n hoofd, hoeveel ex-nazi's hebben daar nog een onbezorgde oude dag.
Ik wens Julio Poch en z'n vrouw veel sterkte en hoop dat ie zelf z'n oude dag in Zuid-schermer mag slijten.
Fred

#171 Eerlijkheid

2012-10-30 12:21

Om een eerlijk proces af te dwingen moer de Nederlandse regering nu echt stappen ondernemen. Ik denk dat de Nederlandse regering tot nu toe meer heeft kunnen doen wat ze echter hebben gelaten. Doe nu iets Nederland!!
M. Ossad.

#172 Re: Julio Poch

2012-10-30 13:40

#170: Kees. - Julio Poch

Nederland heeft geen 'zorgplicht' voor onderdanen in den vreemde. Bij deze affaire was de overheid al jaren voor de arrestatie van Poch doende belastende infromatie uit Argentinië te krijgen, ter onderbouwing van twee aanklachten van ex-collega's. Eén van hen (Engelkes) heeft alles van horen zeggen, een ander (Tim Weert) ondertekende een verklaring die voor hem werd opgesteld in het Spaans (spreekt hij niet), die vol fouten staat. De Argentijnse justitie kon en kan geen bewijs leveren ter onderbouwing van de aanklachten uit Nederland. Krachtens getuigenverklaringen van derden staan in de aanklachten flagrante onjuistheden. Niets wijst op enige schuld van Poch. Nederland heeft hem willens en wetens, na jarenlang onderzoek dat niets negatiefs opleverde, gedeporteerd naar een rechtsstaat zonder recht. Je mag het eigenlijk niet doen maar het doet aan de jaren '40-'45 denken. En de 'helden' die na de bevrijding in 'het verzet' gingen. Laten de betrokkenen daar maar eens goed over nadenken. Vroeg of laat hebben ze heel wat uit te leggen aan de heer Poch en het Nederlandse volk. Met landverraders (de ex-collega's van Poch en de politiek verantwoordelijken) loopt het uiteindelijk zeer slecht af maar dan heeft de heer Poch al een stevige tijd - ten onrechte - in het gevang gezeten. Zijn ellende gaat ooit voorbij, voor zijn verraders nooit. Hun lven is voorgoed getekend en verknoeid.

Margrietje

#173

2012-11-01 15:02

Dit is weer zoiets waar bepaalde mensen denken te scoren, maar let op als het te heet onder de voeten wordt zullen ze wel iets anders bedenken. Ik hoop dat ze dan ook de gevolgen onder ogen willen zien. Verder heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Gast

#174 Re: Julio Poch

2012-11-26 22:20


Anonymous

#175 Re: Ik begrijp iets niet

2012-11-27 00:32