Ezels van Bonaire niet naar Haïti!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ezels van Bonaire niet naar Haïti!.

Jacqueline
De auteur van deze petitie

#51 Re: PETITIE GESTOPT, WAAROM......??????

2012-07-14 12:49

#49: Ferry Maat - PETITIE GESTOPT, WAAROM......??????

Stoppen? Dat is helemaal niet de bedoeling!!! Want er is nog zoveel werk te doen! De ezels moeten op Bonaire blijven! Was een technisch mankementje. Is nu weer opgelost. Excuses voor eventueel ongemak! Bedankt voor je opmerkzaamheid!

 

Groet,

Jacqueline

Jacqueline
De auteur van deze petitie

#52 Re: Een ezel leven op Bonaire

2012-07-14 12:54

#46: Marina Melis - Een ezel leven op Bonaire

Ja, goed he, Marina! We gaan door! Jullie krijgen dinsdag een hele bak met handtekeningen mee!!!

We zijn het niet eens met de plannen van de overheid. De ezels gaan niet naar Haïti en jij en je geweldige werk moeten gesteund worden!

flip flipper

#53 www.Brooke.nl

2012-07-14 13:02

En vervolgens in Nederland een "reclame" spot op TV van www.brooke.nl om ezels in het buitenland te helpen. We kunnen nog niet eens zorgen voor de ezels in eigen land (bonaire is tenslotte een "gemeente" van Nederland.

Gast

#54

2012-07-14 13:03

En vervolgens in Nederland een "reclame" spot op TV van www.brooke.nl om ezels in het buitenland te helpen. We kunnen nog niet eens zorgen voor de ezels in eigen land (bonaire is tenslotte een "gemeente" van Nederland.)

Gast

#55

2012-07-14 13:12

Ik heb me verschrikkelijk kwaad gemaakt over de 'labbekakkerigheid' van de overheid op Bonaire. Ten eerste: hoeveel van de ezels zullen het 'vaartochtje' overleven? En wat kost het transport? Kun je daar niet de mannetjes van de ezels voor castreren? En last but not least: inderdaad kunnen de ezels beter in de opvang daar. Als iedereen een klein beetje bij'lapt' per jaar kom je heus wel aan de benodigde fondsen. Dat zou de mooiste oplossing zijn, omdat veel Bonaireianen geen respekt hebben voor deze dieren en ze na ze omver te hebben gereden voor oud vuil laten liggen. SCHANDE!!
Stevenootje

#56 Partij voor de dieren.....kom s.v.p. in actie!

2012-07-14 21:26

Natuurlijk heb ik direct de petitie ondertekend en deze noodkreet doorgestuurd naar mijn vrienden.
Laten we hopen dat dit schrijnende verhaal een goede wending gaat krijgen.
Daarom mw. Thieme van de partij voor dieren ook maar eens hieromtrent benaderd.
Wellicht kan zij vanuit haar positie, meer gewicht in de schaal leggen.
Ik wacht nog op een reactie.
De overheid van Bonaire blinkt immers niet uit in diervriendelijkheid.
Verder vind ik het te gek voor woorden dat Marina Melis voor haar ezelopvang geen subsidie ontvangt.
Met mijn eigen ogen heb ik mogen aanschouwen hoe deze organisatie draait op de liefdevolle verzorging van de 400 ezels door de vrijwilligers.
Uiteraard heb ik een ezel(Guppy)geadopteerd.
Een goed voorbeeld doet goed volgen, dus.....
Donkey Sanctuary Bonaire

#57 Re: Partij voor de dieren.....kom s.v.p. in actie!

2012-07-14 21:39

#56: Stevenootje - Partij voor de dieren.....kom s.v.p. in actie!

Wij hebben de Partij voor de Dieren reeds afgelopen maandag over deze acute noodsituatie voor de ezels benaderd. Afgelopen woensdag hebben wij opnieuw contact met hen gezocht. Helaas hebben wij nog geen enkele reactie van de Partij voor de Dieren gekregen, terwijl we hun hulp hierin zo goed zouden kunnen gebruiken. Fijn dat er meer mensen zijn die bij Marianne Thieme hierover aan de bel trekken. Hopelijk komen zij dan ook in actie voor de ezels op dit mooie eiland.

Stevenootje

#58 Re: Een ezel leven op Bonaire

2012-07-14 21:43

#46: Marina Melis - Een ezel leven op Bonaire

Eendracht maakt macht!

Vanuit Nederland strijden we met je mee om de ezels op Bonaire te houden. Inmiddels probeer ik op politiek niveau ook iets te bereiken en heb Marianne Thieme van de partij voor dieren hieromtrent benaderd. (zie#56) Ik houd jullie op de hoogte.

 

 

Jacqueline
De auteur van deze petitie

#59 Re: Re: Een ezel leven op Bonaire

2012-07-14 22:03

#58: Stevenootje - Re: Een ezel leven op Bonaire 

 

Nou... PvdD moet langzaam aan wel toch in actie komen! Ook ik ben al vanaf donderdag bezig om contact te krijgen. Via twitter, via email etc. Nog geen enkel teken van leven. Ook Groen Links heb ik benaderd. Tot nu toe ook niets van vernomen... We houden vol!!!

Gast

#60

2012-07-14 22:28

super. ik ken de ezels en heb deze ook ondersteund toen ik in Bonaire was. Daar doen ze vreselijk goed werk dus dat moet blijven!!!!! ik ben bereid een gift te doen..warme groeten, astrid
jm
Gast

#61

2012-07-14 22:35

gun die dieren een humaan bestaan! Jm

Gast

#62

2012-07-14 22:46

Iedereen gewoon DOEN!

Gast

#63

2012-07-15 03:08

De ezels horen op Bonaire,laat de mannetjes castereren,de vrouwtjes met hun kleintjes naar de Sanctuary,subsidie voor hen of een structurele bijdrage per ezel per jaar en het probleem is opgelost. Het eiland behoud zijn gezicht voor de toeristen,het gouvernement wordt als diervriendelijk beschouwd,een mooie toeristische atractie voor jong en oud alle partijen tevreden.

Gast

#64

2012-07-15 12:01

Vreselijk dat deze plannen er zijn, het kan en mag niet gebeuren! Bonaire stop dit!

Gast

#65

2012-07-15 12:07

dierenmishandeling geeft de onvoorstelbare onbeschaafdheid aan van het verschijnsel mens, ook in nederland waar dagelijks 10 duizenden dieren ,ook, op vreselijke wijze omgebracht worden

Gast

#66

2012-07-15 12:25

het geld dat gemoeit is met het vangen + verschepen van de ezels naar Haiti, kan men beter investeren in de opvang en medische zorg van de ezels op Bonaire zelf ; dan blijft het geld op het eiland en dat weer beter voor de economie op Bonaire.

Gast

#67

2012-07-15 13:59

Laat de ezels blijven waar ze zijn ..........op Bonaire !!!!

Gast

#68

2012-07-15 14:31

Dat is een erg gemakkelijke manier om van de ezels af te komen.Nederland moet zich diep schamen want de ezels horen bij Bonaire.Ik schaam me diep voor mijn vaderland!!!

Gast

#69

2012-07-15 14:37

weer de zoveelste fout van de overheid!De ezels horen op Bonaire.Waar zijn ze mee bezig?Waarschijnlijk moeten ze nog les krijgen in"behoorlijk bestuur".

Gast

#70

2012-07-15 15:41

Kom mensen,vraag aub aan al jullie vrienden en kennissen,via facebook,twitter of een ander mediun,te tekenen voor onze lieve ezels op Bonaire. A.s. dinsdag wordt er beslist over hun lot.
We hebben nog maar 800 handtekeningen via deze petitie oproep,535 via een Amerikaanse en the Donkey Sanctuary Engeland heeft er ongeveer 2000.verzameld. Hoe meer,hoe beter!!!
Marion,werkzaam bij de Donkey Sanctuary Bonaire

Gast

#71

2012-07-15 17:15

Ik ben er voor om de ezels naar de opvang te brengen. Hopelijk is daar genoeg plaats en genoeg geld om ze daar te verzorgen. Het zou heel zielig zijn als ze geeuthanaseerd zouden moeten worden! Als ze naar Haïti als werkezel worden verscheept, krijg je misschien dezelfde ellende als met de werkezels in Pakistan, Egypte, Afghanistan....
En Brooke Hospital for Animals heeft al zo veel werk te doen in deze landen!

Gast

#72

2012-07-15 18:15

Goed idee, hopelijk heeft het enig effect. Zo niet dan wacht heel veel dieren een gruwelijk lot. Dat veel mensen er op deze aardbol net zo vreselijk aan toe zijn mag ons niet beletten dieren te blijven beschermen waar we kunnen! Dank aan de initiatiefnemers van deze actie.
Ine Dijksterhuis, Vlijmen

Gast

#73

2012-07-15 18:37

Ik ben het volledig met de inhoud van jullie petitie eens! Deze dieren verdienen een veel beter bestaan dan de inwoners ze op Haïti kunnen geven!!!

Gast

#74

2012-07-15 20:28

Problemen van mensen dienen met en door mensen opgelost te worden en niet over de rug van dieren.
Dus geen ezels naar Haiti

Gast

#75

2012-07-15 21:24

Ik zal het echt heel er vinden als deze ezels naar haiti gaan! Waar blijft het hart om zoiets te doen?