Moet Sering sluiten?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Moet Sering sluiten?.


Gast

#76

2012-05-31 23:28

ik duim mee en hoop van harte dat sering mag blijven bestaan omdat ze noodzakelijk is voor de buurt en voor de stad antwerpen en ze een brug slaat tussen verschillende culturen/buren en mensen...dit is de realiteit!

Gast

#77

2012-06-01 17:37

Sering is een prachtig initiatief, het heeft mij op een kritiek moment in mijn leven enorm veel steun en hulp geleverd. In Sering kon je 200% jezelf zijn. De buitenwereld veroordeeld gemakkelijk, in Sering was hier totaal geen sprake van. Mulitculturaliteit, verdraagzaamheid en creativiteit staan hier centraal. Samen werden er prachtige projecten tot stand gebracht waarbij iedereen een inbreng heeft. Ik zie niet in waarom na zovele jaren dit geen waarde meer zou hebben. Er wordt naar iedereen geluisterd en er wordt met iedereen rekening gehouden. De mensen die voor Sering werken verdienen niet om na al die jaren waarin ze elke dag het beste van hunzelf hebben geven, alles in het niets te zien verdwijnen. Wat ik in alle eerlijkheid kan zeggen en kan garanderen. Sering heeft een zeer grote invloed op mijn leven gehad. Mocht ik niet aan Sering hebben kunnen deelnemen dan zou ik nu niet staan waar ik sta in mijn leven!

Gast

#78

2012-06-01 18:23

Schande dat zoiets moet sluiten, en de motivering voor de beslissing. Veel instanties en gezelschappen moeten inkrimpen of zelfs sluiten wegens de bezuinigingen maar maar Sering was leidinggevend en liet het vooroordeel over 'wijktheater geknutsel' zien voor wat het is. Deze beslissing over Sering siert de regering niet.

Gast

#79

2012-06-02 02:17

Sering MOET blijven voortbestaan. Het is een schitterend initiatief Mensen die op andere plaatsen de kans niet krijgen zich te ontplooien krijgen die daar wel en dat vind ik erg belangrijk!
Ilse muzikament

#80 Bericht aan minister Schauvliege

2012-06-02 17:04

Beste mevrouw Schauvliege,

Ik ben zeer ontstemd dat vzw Sering in Borgerhout binnenkort misschien zijn deur moet sluiten omdat U beslist hebt de subsidiekraan dicht te draaien. Sering denkt volgens u te breed?
Ik hou nu net van mensen die eerder breed denken en hun leven niet verengen tot hun eigen huis, job, land, …
Voetpaden, waar mensen nog even de tijd kunnen nemen om een praatje te slaan, verbreden zich in mijn omgeving. Er worden er zelfs nieuwe aangelegd. Mooi zo!
In steen geeft men ruimte aan mensen om weer wat tijd aan elkaar te besteden.
De stenen van het huis van Sering, dat na 14 jaar renovatie net af is, zijn als voetpaden: ze geven ruimte aan mensen om samen te kunnen zijn.

Ikzelf werk al meer dan zeven jaar als onthaalvrijwilliger in een wijkgezondheidscentrum in Kessel-Lo (Leuven). Ik zeg zo graag ‘KOM BINNEN’ aan mensen met verschillende kleuren, nationaliteiten, religies, portemonnees, …
Al deze mensen maken mijn leven zoveel rijker. Al deze mensen hebben zo’n rijkdom in zich door hun verschillen.
Ik kan het mij niet inbeelden dat ons centrum niet meer zou bestaan. Dat zou zo erg zijn voor velen die er een warme welkom vinden! Dat zou zo erg zijn voor mij!

Als Sering moet sluiten, dan gaat de deur van een Thuis voor velen dicht,
een deur die altijd open heeft gestaan
en open hoort te blijven!!!

Ik zing in Caminhando, een Leuvens solidariteitskoor.
Deze week mogen we projectvoorstellen binnen brengen. Wij zingen altijd t.v.v. anderen.
Ik zou zo graag het project van Sering naar voor brengen.
Maar hoe kan Caminhando voor hen zingen volgend jaar als ze niet meer zouden bestaan!?
Caminhando betekent ‘Samen op weg’.

Beste minister Schauvliege,
Ik hoop dat U op weg wil gaan en blijven met kwetsbare mensen uit de maatschappij.
Ik hoop dat U de deur niet dicht trekt, maar juist open houdt
zodat kwetsbare mensen niet weer naar de rand van de maatschappij moeten verhuizen.
Sering geeft tegenkanting aan verzuring in de maatschappij.
Waar respect, samenhorigheid, … is, is veel minder kans op criminaliteit, eenzaamheid, …

Ik vraag U vanuit de warmte van mijn hart:
zorg er alsjeblieft voor dat Sering niet moet sluiten,
dan sluit U mijn hart in Borgerhout!

Sering,
Behoud de vrijheid
Als een vogel op een seringentak
Die zijn mooiste lied zingt
In de warmte van de avondzon

Dank U wel om te luisteren naar mijn hart Mevrouw Schauvliege!

Ilse Heyvaert
uit Kessel-Lo (Leuven)

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-06-03 14:10



Gast

#82

2012-06-04 13:32

Dit is zowat de enige plek waar "vreemd" theater aan bod komt, het kan misschien wel niet allemaal "kunst" zijn, maar in Sering leeft iets!

Gast

#83

2012-06-04 15:41

Met de ganse ploeg van Victoria Deluxe vinden wij dat vzw Sering valabel, capabel, betekenisvol en kwaliteitsvol sociaalartistiek werk verrichten. Wij zijn geen enkele, geen enkele, maar dan ook geen enkele geldige reden waarom Sering zou moeten verdwijnen. Daarom: Sering moet blijven bestaan!

Gast

#84

2012-06-04 16:10

De projecten die Sering v.z.w. realiseert vormen het cement voor een multiculturele samenleving! Een complexer wordende wereld vraagt om samenwerking. Sering slaat bruggen. Kunst, creëren, het creatief proces zijn middelen bij uitstek om dit te bereiken. Sering heeft op dat gebied expertise en know-how opgebouwd.

Gast

#85

2012-06-04 18:54

Niet opgeven !
Mohammed Ihkan
Gast

#86

2012-06-07 23:32

Ik hoop van harte dat Sering blijft bestaan. Ze geeft.. arm en rijk, groot en klein, blank en zwart,beginnend en gevorderd de kans om toneel te maken en te ontdekken. Ze brengt zoveel diversiteit samen, een lach, een traan, een praatje...bij Sering voel je je onmiddellijk goed, je voelt je thuis, in vertrouwen, mooie sfeer, fijne mensen. Neem het alstublieft niet weg van de mensen.

Pieter Vd Broeck

#87 Sluiting Sering kkst veel...

2012-06-09 14:24

De sluiting van de Sering zou een grote negatieve inpakt hebben op de buurtwerking in Borgerhout. In deze tijden van stijgende onverdraagzaamheid, lijkt deze sluiting een zeer onverstandig en duur idee. Sluiting van een organisatie die door haar preventief werk de sociale cohesie versterkt, zal op langer termijn een meerkost vragen in repressieve optredens, dit om onrusten weg te nemen. Onrust die in wijken zoals Borgerhout net vermeden kan worden door preventieve initiatieven en doelgroep overschrijdende werkingen zoals de Sering. Sluiting zou de maatschappij schade berokken die verder reikt dan enkel de zichtbare werking van deze organisatie en haar netwerk. De in verhouding met andere begrotingsposten, belachlijke kleine subsidie, kent een groot effect door de vele vrijwilligers die, ondersteund door een profesioneel kader, een groot netwerk vertegenwoordigen en een breedt publiek bereiken. Een verlenging van deze subsidies zou daarom getuigen van een verstandig beleid.

Gast

#88

2012-06-11 19:48

Yo die Seringers...Ik duim voor jullie en hoop echt dat ik door de petitie te tekenen mijn steentje kan brijdragen aan het voortbestaan van Sering..Groetjes vanwege Stefanie

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-12 15:42



Gast

#90

2012-06-12 19:02

Je kan meer mensen tot ondertekenen aanzetten, wanneer je nog iets duidelijker schets waarvoor je staat en wat de impact van de beslissing van de minister is.

Gast

#91

2012-06-14 21:48

Ik vind dat Sering zeker subsidie verdient voor al het artistieke werk dat er geleverd wordt met mensen die anders geen kansen krijgen. Mia, doe zo voort!!!

Gast

#92

2012-06-15 20:46

uit sympathie
Bruno

Gast

#93

2012-06-15 21:18

sering moet blijven bestaan!
Engel

#94

2012-06-18 16:55

Ik heb Sering nog niet lang leren kennen.Sering doet echt goed werk.
Ik wilde er zelf ook vrijwilliger worden.
Sering moet blijven bestaan !

Gast

#95

2012-06-20 17:21

Afblijven.

Gast

#96

2012-06-21 10:02

Net daar waar de samenleving goede initiatieven neemt om mensen samen te brengen en het samen-leven, met elkaar omgaan, aangenaam te maken, zouden er kansen weggenomen worden? Dat zou ik echt heel jammer vinden want die mensen doen zoveel goeds voor een samenleving, die mensen hebben we nodig hier.

Gast

#97 Re: Bericht aan minister Schauvliege

2012-06-21 10:09

#80: Ilse muzikament - Bericht aan minister Schauvliege

Heel mooi beschreven Ilse.
Ik ben het volledig met je eens.

Liefs