Fatsoenlijke buslijnen in Koekange
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Fatsoenlijke buslijnen in Koekange.
Gast |
#1 Wat zouden jullie voor buslijn willen hebben?2012-04-03 00:41* Aansluiting op de intercity naar Zwolle en verder * Op z'n minst om 10 voor 7 een trein kunnen halen * Op z'n minst tot kwart over 7 naar huis kunnen |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2012-04-06 00:37- Date of removal: 2012-04-05
- Reason for removal: Contactgegevens ontvangen
Gast |
#4 Reactie Qbuzz2012-04-10 12:08De wijziging op de lijnen 34 en 39 is tot stand gekomen nadat we na de ingang van de dienstregeling in januari veel klachten hebben ontvangen. Er is toen onder andere besloten om lijn 34 weer te strekken en niet meer door Koekange te rijden. In plaats daarvan heeft lijn 39 ook weer buiten de spits ritten gekregen om ieder uur een verbinding te geven. De instapcijfers geven/gaven aan dat deze ritten met een kleine bus gereden kunnen worden en dat er in de spits geen hogere frequentie dan eenmaal per uur noodzakelijk is. Omdat het traject en dus de rijtijd van lijn 34 korter is geworden, is het mogelijk deze aan te sluiten op zowel lijn 31/131 in Zuidwolde als op de trein naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden. In het ontwikkelproces is enkel de trein van/naar Zwolle als maatgevend genomen, dit omdat deze overstaprelatie het meest gebruikt wordt. Omdat lijn 34 op dezelfde trein naar Zwolle als lijn 39 zou gaan aansluiten, is besloten om met lijn 39 te schuiven, zodanig dat op een andere trein naar Zwolle aangesloten wordt en dat er een betere spreiding van beide ritten over het uur is. Dit pakt voor inwoners van Koekange die naar Groningen of Leeuwarden willen reizen negatief uit. Dit betreuren wij zeer. Voor nu en in de toekomst is dit zeer lastig op te lossen, immers willen wij het liefst de lijnen 34 en 39 aansluiten op de treinen naar alle richtingen. Vanaf volgend jaar is dit waarschijnlijk wel mogelijk naar zowel Groningen als Zwolle met de nieuwe dienstregeling van NS. De verbinding naar Leeuwarden zal waarschijnlijk ook dan nog niet vanuit beide lijnen geboden kunnen worden. Lijn 39 sluit in de dienstregeling die deze week is ingegaan in de ochtenduren aan op de trein van 20 over het hele uur naar Zwolle. De eerste reismogelijkheid met de trein is nu niet meer rond 7 uur, maar 20 minuten later. Men kan aankomen in Zwolle nog voor 7:45. Dit is daarom als voldoende vroeg beschouwd. Mocht dit niet zo zijn ontvangen wij hiervan graag gerichte klachten. 's Middags wordt aangesloten op de inkomende trein uit Zwolle, zodat ook dan in de drukste richting een zo goed mogelijke reis gemaakt kan worden. De laatste rit ligt nog op de tijd van vóór deze week, om na 17.00 uur nog een reismogelijkheid te kunnen bieden. We hebben inmiddels veel klachten ontvangen over het ontbreken van een latere reismogelijkheid en zullen deze klachten bespreken met onze opdrachtgever, het OV Bureau Groningen Drenthe. In verband met de grote bezuinigingen waar het OV in Groningen en Drenthe momenteel mee te maken heeft, lijkt het vooralsnog niet mogelijk een extra latere reismogelijkheid in te leggen. Wij hebben ook een aantal klachten ontvangen over de ritten op lijn 39 die met een klein voertuig gereden worden. Wij kunnen u melden dat mocht een voertuig vol zijn, er binnen 30 minuten een extra voertuig aanwezig zal zijn. Mocht dit vaker op dezelfde rit voorkomen, zal de vervoerder gevraagd worden om deze rit structureel met 2 voertuigen te rijden zodat de treinaansluiting niet meer gemist wordt. Zoals gezegd is er momenteel sprake van bezuinigingen in het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe. Sinds deze week is niet alleen de genoemde correctie op de dienstregeling doorgevoerd, maar is er ook een bezuiniging doorgevoerd in de regio Meppel en Hoogeveen. Gevolg voor Koekange is dat het dorp niet meer in de weekenden aangedaan wordt. Het aantal instappers in Koekange was ook zeer laag. Wij vragen uw begrip voor bovenstaande en hopen voldoende op uw klachten in te zijn gegaan. Mocht dit niet het geval zijn horen wij dit graag via onze klantenservice. Mochten er na overleg met het OV Bureau mogelijkheden zijn om de dienstregeling aan te passen, zullen wij dit melden. |
Arthur Bremmer |
#5 Re: Reactie Qbuzz2012-04-12 00:11Beste Qbuzz, Ik wil graag reageren op jullie bericht. Eerst wil ik aanhaken op de klacht van kleine bussen. Hoe willen jullie het oplossen als de reiziger een student is en die een tentamen moet maken en niet mee kan met de kleine bussen? De reiziger/student zal hierdoor misschien het tentamen missen waardoor een kans vervlogen is. Ikzelf ben student aan Windesheim Zwolle en wanneer ik om 8.40 uur moet beginnen moet ik de bus van 6.53 uur aan de Meidoorn in Koekange nemen en neem ik de trein van 7.20 uur en ben daardoor rond 7.50 uur op school en moet daardoor 40 minuten wachten. En dat geldt voor elk uur dat een student van Windesheim moet beginnen. Tevens wordt er niet gekeken naar de scholieren die naar Meppel naar school gaan. De scholen starten rond 8.15 uur en de bus komt om 8.13 uur aan bij het station waardoor ze nooit op tijd kunnen komen op school. Ook voor deze scholieren geldt dat ze voor 7 uur moeten vertrekken en dus een uur moeten wachten in Meppel. Ook vind ik het niet klantvriendelijk dat er na 17 uur geen bussen meer rijden, alle reizigers die na 17 uur naar huis willen worden aan hun lot overgelaten en Qbuzz doet het af met het argument van bezuinigingen van het OV in Groningen en Drenthe. Het zou in principe maar om 1 bus gaan na 17 uur, dat zou toch binnen de bezuinigingen moeten passen? Ik ga er van uit dat Qbuzz deze regeling op korte termijn nogmaals wil bekijken en tegemoet wil komen aan de wensen van de busreizigers uit Koekange. Met vriendelijke groet Arthur Bremmer
|
Gast |
#6 Re: Reactie Qbuzz2012-04-17 13:15"Wij hebben ook een aantal klachten ontvangen over de ritten op lijn 39 die met een klein voertuig gereden worden. Wij kunnen u melden dat mocht een voertuig vol zijn, er binnen 30 minuten een extra voertuig aanwezig zal zijn. Mocht dit vaker op dezelfde rit voorkomen, zal de vervoerder gevraagd worden om deze rit structureel met 2 voertuigen te rijden zodat de treinaansluiting niet meer gemist wordt."
Ik vraag me af wanneer het dan tot jullie doordringt dat het 8 persoons busje echt te klein is voor de rit van 8.53 (vanaf koekange)? Ik zit hier elke dag in en (bijna) elke dag kan er iemand bij de bushalte blijven staan uit de Wijk! Dan wordt ze een rit aangeboden maar als deze dan pas over een half uur op de plek is dan redden ze hun trein natuurlijk nooit meer. Als ze dan een belangrijk tentamen hebben o.i.d. dan hebben zij een groot probleem. Het lijkt me dus dat het nu wel duidelijk is dat het met een 8 persoons busje gewoon niet gaat lukken op deze tijd.
|
Gast |
#72012-04-17 16:32Ook ik (Aline Petter) heb een klacht ingediend bij zowel Qbuzz als het OV- Bureau. Natuurlijk schoot ik daar zeeeeer weinig mee op. Op beide klachten heb ik een reactie terug gekregen dat er bezuinigd moet worden etc etc.
|
Gast |
#82012-04-28 22:14schandalig hoe er wel gehoor wordt gegeven aan "enkele"reizigers die geklaagd zouden hebben over een te lange reistijd naar Zuidwolde. Dan maar heel Koekange onthouden van een Fatsoenlijke lijndienst, zijn wij 2e rangreizigers vraag ik mij af? OV voor iedereen?? Ja behalve als je in Koekange woont!!
Heb trouwens 2 weken terug een klacht ingediend bij Qbuzz klantenservice, wacht nog op antwoord!! |
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitiePopulairste petities in de laatste 24 uur
PETITIE TEGEN DE KAP VAN 500 POPULIEREN AAN DE PRINSENDIJK, KORTGENE
Staatsbosbeheer begint deze week (week 3) met de kap van maar liefst 500 prachtige populieren aan de Prinsendijk in Kortgene. Jaren geleden zijn honderden populieren aan de binnenkant - naast de weg - gerooid. De overgebleven populieren die langs de sloot en het land staan wacht nu hetzelfde lot. Dat betekent in de praktijk dus dat de hele dijk gewoon wordt kaalgezet. Staatsbosbeheer noemt de Prinsendijk zelf één van de meest karakteristieke dijken van Noord Beveland. Zonder haar iconische popul
Gemaakt: 2021-01-19
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 569 | 553 |
24 uren | 387 | 374 |
Geen Asielzoekerscentrum Parallelweg Leerdam
Met veel verbazing hebben wij als bewoners van wijk Ter Leede in Leerdam kennis genomen van de plannen van de gemeente Vijfheerenlanden om een AZC te willen huisvesten naast onze wijk. Binnen 24 uur worden wij geacht te reageren op de plannen van de gemeente om een kleine 500 asielzoekers te huisvesten nabij een kinderrijke buurt, zonder hierbij antwoorden te krijgen op vele vragen: - hoeveel mensen moeten er worden opgevangen? - wat is de termijn/tijdelijke aard waar de gemeente over praat?
Gemaakt: 2021-01-18
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1274 | 1271 |
24 uren | 301 | 301 |
Geen eindexamens in 2021
Vorig jaar zoals de meeste mensen wel hebben meegekregen hebben de eindexamen leerlingen geen examens hoeven te doen. De examen leerlingen van vorig jaar hadden in hun pre- en examen jaar goed les gekregen. De examen leerlingen dit jaar daarentegen tegen helemaal niet. De leerlingen dit jaar zouden veel meer hebben aan het afschaffen van de eindexamens dit jaar dan de examen leerlingen van vorig jaar. De leerlingen dit jaar hebben veel meer moeilijke omstandigheden gehad en dit kan dan ook le
Gemaakt: 2021-01-13
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1389 | 1380 |
24 uren | 248 | 248 |
Geen Omgevingsvergunning (OMV 2020153680) voor de Busstelplaats van De Lijn in Zurenborg
Hierbij roep ik de betrokken overheden op om de aangevraagde omgevingsvergunning voor 10 jaar voor de Busstelplaats van De Lijn in Zurenborg in Antwerpen niet te verstrekken. Een omgevingsvergunning die eerdere beloftes dat de veel overlast veroorzakende stelplaats na vele jaren wachten in februari 2021 uit de wijk zou verhuizen, teniet doet. Redenen waarom de omgevingsvergunning niet verleend moet worden: - 1: Een massale busstelplaats als semi-industriele functie hoort niet thuis in het midde
Gemaakt: 2021-01-16
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 486 | 483 |
24 uren | 237 | 236 |
Hou de basisschool in Oostelbeers open!
Dinsdag 19 januari kregen wij het bericht dat er een besluit is voorgesteld om de basisschool in Oostelbeers per 2 augustus 2022 te sluiten. De kinderen van de basisschool zullen dan naar de locatie in Middelbeers gaan, totdat het IKC (Integraal Kind Centrum) op de Klep wordt geopend Wanneer en of dit IKC er komt is nog onduidelijk. Als het IKC op de Klep er wel komt, zou de school in Oostelbeers in elk geval open moeten blijven tot het IKC klaar is. En niet eerst naar de huidige locatie van B
Gemaakt: 2021-01-19
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 346 | 344 |
24 uren | 145 | 145 |
NEE tegen windmolens Broekdijk Spankeren
In april 2021 gaan de raadsleden van de gemeente Rheden stemmen voor of tegen ‘de Handreiking Energie en Landschap’. Eén van de onderdelen is de aanwijzing van een zone ten zuiden van de Broekdijk in Spankeren als mogelijke locatie voor grootschalige opwekking. Als deze ‘Handreiking’ goedgekeurd wordt dan komen de windmolens in Spankeren wel heel dichterbij! Iets waar omwonenden uit Spankeren, Dieren Noordoost, Laag-Soeren, Brummen, de landgoederen 'De Bockhorst' en 'De Gelderse Toren', Natuurmo
Gemaakt: 2021-01-16
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 418 | 417 |
24 uren | 120 | 119 |
Afschaffing beperkende regelgeving en agr gps omwille van privacy ,discreminatie anonimiteit en niet werkbaar
De overheid en aanverwante instantie leggen de schuld van het verhoogd nitraat residu constant in de schoenen van de landbouw. Er is geen ruimte voor overleg volgens onze syndicaten. De syndicaten en de praktijk zijn uiteen aan het lopen. Er worden wetten gemaakt die niet haalbaar en werkbaar zijn. Zoals AGR GPS voor landbouwers . Dit is niet werkbaar. Agr gps schaadt de privacy en de anonimiteit van onze landbouwers en is discriminerend. We verwachten dat de syndicaten ijveren voor een werkb
Gemaakt: 2021-01-19
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 102 | 99 |
24 uren | 94 | 92 |
Veilig Houtens voor Son en Breugel
Ja, ik ben ook voor een veilig Houtens voor Son en Breugel! Voor meer informatie kunt u terecht op de site www.veilighoutensvoorsonenbreugel.com
Gemaakt: 2021-01-18
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 65 | 64 |
24 uren | 62 | 61 |
Geen tram door groen in Lunetten
Wij, bewoners van de wijk Lunetten in Utrecht, volgen de regionale ontwikkelingen om openbaar vervoer en wonen te verbeteren op de voet. Bij de groei van de stad, hoort ook groei van het openbaar vervoer. Wij steunen de inzet op méér openbaar vervoer, maar vinden niet dat onze wijk, toch al omringd door snelwegen en spoor, daar onevenredig de lasten van moet dragen. Wij vragen van U, als politiek bestuur, om onze zorgpunten ter harte te nemen bij deze verdere ontwikkelingen. Onze zorgpunten zi
Gemaakt: 2021-01-18
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 390 | 390 |
24 uren | 52 | 52 |
Geen MEGA windturbines bij de Oude IJssel en de Barlhammerweg. Doetinchem, Doetinchem de Huet, Bronckhorst
Petitie Wij inwoners uit Hummelo, Langerak, Keppel, Doetinchem de Huet zeggen NEE tegen de komst van een MEGA windturbinepark in ons natuur- en woongebied rondom de Oude IJssel en Barlhammerweg, die de lokale overheid, de gemeente Doetinchem, tezamen met lokale belanghebbende ons presenteert. We zijn bezorgd over de impact die deze mega windturbines (hoogte 230 meter) hebben op ons leefklimaat/ flora en fauna in het natuurgebied rondom de Oude IJssel en de Barlhammerweg. Wij verzoeken dat de ge
Gemaakt: 2020-12-15
Tijdsperiode | Alle landen | |
---|---|---|
Alle periodes | 1244 | 1236 |
24 uren | 48 | 48 |