Behoud het Fransebos in Genk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud het Fransebos in Genk.

Fraude ??

#76

2012-03-25 14:59

Waar halen de politici het recht vandaan om de natuur op deze manier geweld aan te doen en mensen hun privéeigendom voor een appel en een ei in te palmen om er dan samen met projectontwikkelaars grof geld aan te verdienen. Wie is hier zijn zakken aan het vullen ?
En dan wel met grote artikels in het Belang van Limburg staan waar dezelfde politici de immofraude willen aanpakken !! Je moet maar durven, dit is de schaamte voorbij..
Een centrumbewoner

#77

2012-03-26 13:56

Ik ben het volledig eens met de actievoerders.Doe eerst iets aan de leegstand in Genk.
Een bekende drukker in Genk Centrum werd ,na een klacht over het moeilijk bereikbaar zijn ivm het ophalen van drukwerken,dan maar aangeraden dat hij misschien beter kon vertrekken uit het centrum.Hoe kan dit nu : middenstanders mogen ophoepelen en ondertussen gaat de stad de leegstand bestrijden.
Mevr. C. Mortelmans

#78 Rust en gezonde lucht in Genk

2012-03-29 14:56

Ondanks een schrijven aan Dhr. Caglar in verband met de upgrading van de Lourdeskapelberg , kreeg ik hierop nooit antwoord. Wij vroegen niet meer dan een rustig gebied te ontwikkelen, waar mensen kunnen wandelen,gaan bidden aan de kapel en genieten van de gezonde lucht en geen mini attractiepark. Dit is namelijk naast het park molenvijver en het Fransebos een van de enige plekken waar je in het centrum rust kan vinden. Al de rest :europalaan, ringwegen en centrum zijn bronnen van lawaai en vervuiling. Daarom steun ik jullie in de strijd voor het behoud van nog een beetje groen !

Gast

#79

2012-03-30 18:56

het Fransebos MOET blijven, er is al teveel beton!
Zakkenvullerij !!

#80 Bouwkavels in Genk

2012-03-30 19:45

Vandaag lees je in Het Belang van Limburg dat er in Genk de meeste bouwkavels zijn van heel Vlaanderen ttz 6250 !!
Waarom wil men dan een ecologisch bosrijk binnengebied rooien , mensen voor een habbekrats onteigenen en dan dure urbanvilla's gaan bouwen met een projectontwikkelaar.
Dit ruikt naar zakkenvullerij van het ergste soort !! Laten we hopen dat de kiezers wakker worden tegen de verkiezingen en voor verandering stemmen. Een partij die reeds 50 jaar aan de macht is , begint dikwijls arrogante sprongen te maken en denkt dat alles ongestraft kan !!

Gast

#81 Che Guevara

2012-04-02 21:04

Als je niet strijdt tegen onrechtvaardigheid, ben je medeplichtig aan deze onrechtvaardigheid. Een uitspraak van Che Guevara, die zeer toepasselijk is op het Franse Bos en de Genker politici.

Gast

#82

2012-04-04 20:11

we willen in onze omgeving ons bos en de rust behouden
Georges Proesmans

#83

2012-04-05 13:21

Veel Succes met jullie actie !

Gast

#84

2012-04-07 12:16

Voor het behoud van het bos recht tegenover mijn ouderlijk huis, waar wij als kind kampen maakten van varens, als tiener doorheen fietsten naar school,... Genk was toch zo'n groene stad? Laat het groen blijven a.u.b!
Piet Van Eenooghe

#85 Re:

2012-04-07 13:55

#84: -  

 


Gast

#86

2012-04-07 15:31

als geboren genkenaar ken ik die omgeving maar al te goed en ben van mening dat dit stuk natuur beter bewaard zou blijven !

Gast

#87

2012-04-07 15:49

winstbejag en natuurbehoud zijn onverzoenlijk !

Gast

#88

2012-04-07 17:23

we hebben elke boom nodig !

Gast

#89

2012-04-13 21:56

Ik heb indertijd protest ingediend bij de gemeenteraad tegen dit bouwproject. Enerzijds gebruikt de stad haar macht om mensen te onteigenen tegen zeer lage prijzen, en anderzijds speelt ze in de kaart van bouwpromoteren, die er grof geld aan verdienen. Het is trouwens niet ondenkbaar dat dit een goede manier van grondspeculatie is en dat de projectontwikkelaar vooral uit is op winsten op de bouwgrond.
ons kent ons voor het vullen van de beugel

#90

2012-04-14 02:38

Natuurlijk spelen overheid (CD&V) en projectontwikkelaars onder een hoedje !! Wij hadden niets anders verwacht van een partij die volgevreten is van de macht !!!

Gast

#91

2012-04-14 20:36

franse bos moet een bos blijven en zeker geen woongebied

Gast

#92

2012-04-16 00:40

Wat is er mis met groen zo dicht bij het centrum.. De waarde ervan is onbetaalbaar: centrumgronden kopen, bodem klaarmaken en aanplanten en.. honderd jaar wachten!

Gast

#93 Hoeveel ligt er nog braak?

2012-04-17 21:16

Er ligt zoveel braakliggend terrein in Genk. Waarom dat niet ontwikkelen in plaats van bosgebied rooien?
De mol

#94

2012-06-16 18:27

Via een onbekende mol wordt ons gemeld dat de stad haar deel in het franse Bos reeds enkel jaren geleden zou verkocht hebben aan de groep GL, projectontwikkelaar om er luxe appartementen te bouwen.
Wie is zich hier op de rug van de belastingbetaler aan het verrijken !!
Het Franse Bos was voor een groot deel eigendom van de gemeenschap en wordt dan verkocht voor snel geldgewin!! En de naive burger maar denken dat de politici ons moesten dienen, eerder het omgekeerde is waar !!

Gast

#95

2012-06-20 10:28

ik ben opgegroeid in deze stad. zie de borden nog zo staan met Genk GROENE STAD, een titel die ik, toen ik klein was niet echt begreep, maar nu ik zelf kinderen heb, des te meer!!! laat aub die mooie groene zones rond genk niet zomaar te grabbel gooien voor wat egoisten die alleen maar aan geld denken. Dit stukje groen is zoveel meer waard dan geld!!!!!
TvG
Gast

#96 Zo jammer...

2012-07-20 21:55

Ik woonde in mijn jeugdjaren in de Bresserstraat en dat bos was ons speelterrein. Het is inderdaad één van die zeldzame waardevolle stukjes groen die Genk zo mooi en uniek maken als Groene Stad. Koester ze alstublieft, we zijn al teveel aan het verliezen! Bouwen kan nog altijd in de buurt van C-Mine of mijn Waterschei.


Gast

#97

2012-07-21 00:38

Ik denk persoonlijk dat het in deze financieel moeilijke tijden bijzonder verstandig zou zijn dat het stadsbestuur eerst zou inzetten om leegstand van zowel woningen, appartementen als winkels (zie oa. shopping 2 en 3)tegen te gaan ipv. te investeren in megalomane projecten waarvan men vooraf al weet dat deze niet bestemd zijn voor de gewone "Genkenaar".

Gast

#98

2014-08-18 14:54

In Genk wordt het stilaan rampzalig wat de natuur betreft alleen maar voor wat?? 30 à 40j geleden was het als de "babyboomers" uitsterven komen veel huizen leeg te staan. Awel er staan er in Genk en gans Vlaanderen veel leeg en toch gaan vele hectaren natuur verloren. Bedankt burgemeester Dries en voorgangers.