Marketing Leeuwarden moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Marketing Leeuwarden moet blijven!.


Gast

#1

2011-12-15 21:45

City Marketing Leeuwarden heeft prima resultaten behaald en resultaat uit het verleden zijn in deze wel een garantie voor de toekomst. CityMarketing onderbrengen bij ambtenaren schaadt slagvaardigheid en maakt City Marketing afhankelijk van de politieke waan van de dag. Niet doen.
Marketing Leeuwarden

#2 Thanx!

2011-12-15 22:49

Helemaal eens. Bedankt voor je support!

Gast

#3

2011-12-15 22:51

Ik ben voor citymarketing met externe uitvoering. Regiefunctie Gemeente Leeuwarden= belangenverstrengeling, geen laagdrempeligheid meer en het ontbreken van hands-on-mentaliteit.

Gast

#4

2011-12-16 00:58

Waarom iets stoppen als iets goed is. Slechte zaak!!
Edmund

#5

2011-12-16 01:08

Waarschijnlijk gaat de gemeente het toch uitbesteden, en ook nog eens aan dezelfde mensen van MarketingLeeuwarden.
Eric

#6 Ondernemerspleinfriesland.nl

2011-12-16 08:44

Heeft marketing voor Leeuwarden zin als Leeuwarden bestuurlijk wordt overgenomen door Groningen. Zie hiervoor www.ondernemerspleinfriesland.nl
solana

#7

2011-12-16 14:37

dankzij Marketing Leeuwarden weet de rest van het land waar Leeuwarden ligt!

Gast

#8

2011-12-16 18:25

Opheffen Marketing Leeuwarden: kapitaalvernietiging en weer terug naar af


LEEUWARDEN, 22 november 2011 - De stadsmarketing van Leeuwarden is de afgelopen jaren uitgevoerd door City Marketing Leeuwarden. Dat project eindigt op 1 januari 2012. In het voorstel van een nieuwe strategie voor de stadsmarketing t.e.m. 2014 trekt het college de marketing van Leeuwarden weer naar de ambtelijke dienst toe. VVD-raadslid Wyb Feddema vindt dat een slechte zaak. In december wordt het collegevoorstel besproken in commissie en gemeenteraad.


- Door Wyb Feddema -




IMAGO LEEUWARDEN
Dat..... “Was Het Mooie Van Leeuwarden”, ruim 10 jaar geleden kwamen er in het gebouw van de politiepost binnenstad een 8-tal Leeuwarderofielen bijeen. Deze 8 vonden het imago van Leeuwarden stoffig, er was geen marketingdoel, geen focus, geen aansturing. Er was eigenlijk niets. Maar wel gingen er miljoenen om in het gemeentelijke “vermarkten van papieren plannen”, richting Den Haag, Brussel. Laten we maar voorzichtig zeggen, we hadden het marketinggevoel niet in de vingers!

BURGEMEESTER DE BOER
Deze initiatiefgroep “Wonen, Werken en Genieten Marketing Leeuwarden”, bestaande uit vertegenwoordigers vanuit economie/middenstand/bedrijfsleven/wonen/werken, horeca, cultuur, sport, Kamer van Koophandel, onderwijs, politie en één ontwikkelingsliberaal....hebben ruim een jaar gewerkt, ontwikkeld en na diepgaand onderzoek, expertise binnenhalen, “wikken en wegen”, een startdocument Marketing Leeuwarden gemaakt. En dat was een geweldige boppeslag, een stevig en door vriend en vijand goed beoordeelt startdocument. Bij één van de eerste gelegenheden van het burgemeesterschap van Margreeth de Boer, was zij het, die wij als initiatiefgroep het startdocument mochten aanbieden. Burgemeester de Boer was laaiend enthousiast en zij ging er echt voor, ze bracht het verder en werd zelfs voorzitter. Het proces ging voortvarend en er ging een ambtelijke toets overheen. Oef....nu werd het weer wat stoffig, eerst dossier Leeuwarden en daarna expeditie Leeuwarden. “Handen ervan af”, riepen de initiatiefnemers....zo geschiedde....en zo ontstond, met zeer beperkt budget, Marketing Leeuwarden.

TROTS
En we mogen en kunnen trots zijn op dit uiteindelijke marketingmodel van Marketing Leeuwarden, deze mensen, de stafmedewerkers, alle vrijwilligers en ambassadeurs. Zij knokken voor het goede imago van de gemeente Leeuwarden en hebben succes. Zeker de laatste pakweg 2 jaar, zet de ultieme kracht van Marketing Leeuwarden echt goed door, mede ook door cofinanciering LOF, Provincie en SNN en vergeet niet al die vrijwilligers die in natura een veelfout aan vervangende geldmiddelen in brengen.

AANVAL EN RISICO
Nu in recessie tijd en gemeentelijke ombuigingen, wil het college van B&W, marketing weer naar zich toe halen, weer ambtelijke regie. Weer terug in de tijd....en alsof we er niet van hebben geleerd, dezelfde vergissingen maken. Marketing moet buiten de gemeentelijke organisatie blijven om het goede Leeuwarder gevoel te vermarkten. Het college wil meer watertechnologie als focus. Maar daar krijg je geen toerist en bezoekers mee in de stad. Prima dat deze technologie heel dominant wordt, maar het “vermarkten van wonen, werken en vooral genieten”, moeten niet over boord worden gegooid. Je moet niet het mooie van het Leeuwarder baby’tje met het badwater weggooien!

SCHOFFEREN
Ik ben bang, dat als deze aanval en domme ombuigingen door zullen gaan, dat alle investeringen in het vermarkten van het “goede gevoel” van Leeuwarden, de prima werkende en goed functionerende Marketing Leeuwarden, de nek zullen omdraaien. En dat de welwillenden en alle vrijwilligers de kop in de nek zullen gooien en op zullen stappen. Kapitaalvernietiging....en weer terug naar af! Jammer en onverstandig, dat is niet het mooie van Leeuwarden. Eigenlijk worden de initiatiefnemers vanuit burgers, die de basis van het startdocument van Marketing Leeuwarden hebben gelegd geschoffeerd. Tsja....dat is toch wel een beetje dom!

Wyb Feddema, Raadslid

mail: wfeddema@raadleeuwarden.nl

Wyblog: www.wybfeddema.livardia.nl

Gast

#9

2011-12-16 18:32

ML is beter voor de stads promotie, het zou zonde zijn alle werkzaamheden nu te vergooien, terwijl veel nog afgemaakt of verbeterd kan worden.

Gast

#10

2011-12-16 18:54

Leeuwarden was zo op de juiste weg om zichzelf goed te promoten.

Gast

#11

2011-12-16 21:14

Prima petitie,ik deel volkomen het doel van deze petitie

Gast

#12

2011-12-17 08:16

Godgeklaagd dat er een petitie zoals deze nodig is om College en Raad Gemeente Leeuwarden ervan te doordringen dat Marketing Leeuwarden moet verdwijnen, en dan nog wel al per 1 januari 2012. En wat een grenzeloze zelfoeverschatting te denken dat de eigen ambtele=ijke organisatie die taken ook weal kan uitvoeren! Rommert058 Krijtenburg

Gast

#13 Re:

2011-12-17 08:35

#8: -  Ik citeer je eigen commentaar Wyb. !

 SCHOFFEREN
Ik ben bang, dat als deze aanval en domme ombuigingen door zullen gaan, dat alle investeringen in het vermarkten van het “goede gevoel” van Leeuwarden, de prima werkende en goed functionerende Marketing Leeuwarden, de nek zullen omdraaien. En dat de welwillenden en alle vrijwilligers de kop in de nek zullen gooien en op zullen stappen. Kapitaalvernietiging....en weer terug naar af! Jammer en onverstandig, dat is niet het mooie van Leeuwarden. Eigenlijk worden de initiatiefnemers vanuit burgers, die de basis van het startdocument van Marketing Leeuwarden hebben gelegd geschoffeerd. Tsja....dat is toch wel een beetje dom!

Prima, maar van een raadslid , ongeacht zin politieke kleur en overtuiging, verwacht ik meer. Juist de Raad kan/moet dit soort dommigheid (wat een eufemisme!) voorkomen. Dat is nl de opdracht die de burger aan haar vertegenwoordigers gegeven heeft. "Klagen helpt niet, afstemmen zo'n voorstel wel" Ik let niet op jullie woorden, maar op jullie daden. Rommert058  Krijtenburg

 


Gast

#14

2011-12-17 10:23

Marketing Leeuwarden heeft met veelenthousiaste Leeuwarden op de kaart gezet. Deze club moet blijven!!!! Zeer goede ideeën ontwikkeld.

Gast

#15 Re:

2011-12-17 10:58

#8: -  

 Beste Wyb,

Ik ben het niet helemaal eens met jouw bovenstaande betoog.

Voor een tijdje terug was ik bij de mensen van marketing Leeuwarden op bezoek ( toevallig bezoekje) en ik kon nu niet echt zeggen dat de vonken er vanaf vlogen kwa enthousiasme en hard werken. Bijna iedereen zat maar wat te internetten, buienradar te checken etc.

En naar mijn mening zie of hoor je nooit wat wat vanuit de koker van het Citymarketing is gekomen. Er stons nog niet zo lang geleden een heel groot artikel in de LC over Citymarketing en dat Groningen toch wel een hele geslaagde compagne heeft gevoerd de laatste jaren. Er gaat niets boven..... ? Vooral een top 3 focus van toeristische trekpleisters, de must-see's, dat mis ik nogal in Leeuwarden.

Er dient een heel eenvoudig plan te komen met wat Leeuwarden nu speciaal maakt en dat moet vermarkt worden. Dat gebeurt op dit moment veel te weinig. Het is te mat en te ondoorzichtig.

Nu wil ik niet zeggen dat het Citymarketing naar de ambtelijke dienst toetrekken een goede ontwikkeling is, maar nu krijg je wel de situatie dat er betaalde krachten mee aan de gang gaan en ook kunnen worden afgerekend op hun 'prestaties'. Er zit namelijk wat geld achter. En de stadskantoor weet sowieso goed wat er speelt in de stad, lijkt mij.

 

groet,

Leeuwarder 058


Gast

#16 weinig geld

2011-12-17 12:50

Het is natuurlijk hartstikke goed om een organisatie te hebben die de marketing voor een stad doet. In Groningen is het een succes. Maar in Groningen hebben ze geld om een organisatie in de lucht te houden en om dingen te doen. Helaas is dat niet het geval in Leeuwarden. Als je van ongeveer twee en een halve ton een organisatie in de lucht moet houden en ook nog dingen moet doen dan heb je volgens mij niet veel te doen. In Groningen is een budget beschikbaar van meer dan twee miljoen. Ja, dan hoef je niet erg slim te zijn om te bedenken dat je daar veel meer mee kunt doen. Ik teken liever een petitie die het college vraagt om meer geld voor marketing beschikbaar te stellen dan kansloos een organisatie in de lucht te houden. Neem een kijkje bij het bedrijfsleven, daar doen we al jaren succes aan marketing, met veel meer geld. Omdat het geld oplevert.
solana

#17

2011-12-17 15:05

gast 15, wat u beweerd slaat helemaal nergens op, dan heeft u geen kennis genomen van alle aktiviteiten die Marketing Leeuwarden de afgelopen jaren met succes heeft gevoerd, wat te denken van de beste binnenstad van Nederland, Leeuwarden Hofstad, imagoverbetering Leeuwarden, realiseren platvorm Living Leeuwarden etc.etc.het onderhouden van persrelaties en goede contacten met het bedrijfsleven,getuige de vele steunbetuigingen hier.Als CDA en VVD Marketing Leeuwarden in de lucht willen houden, snap ik niet dat 1 wethouder de beslissing moet nemen ,het is alle politiek geleuter, het projekt Foar Fryslan(de naam alleen al krijg je niet uit je strot),projekt vriendin Jannewietske de Vries is een flop, Leeuwarden Culturele Hoofdstad heeft totaal geen kansen naast Maastricht en den Haag, maar dit word je als burger door de strot geduwd en het mag enkele miljoenen kosten , terwijl Marketing Leeuwarden al die aktiviteiten moet doen met een paar honderdduizend.De Leeuwarder Courant doet vrolijk mee om Leeuwarden Culturele Hoofdstad maar te promoten met hun artikelen hoe geweldig dit projekt zal zijn, zie krant van vandaag. De Gemeente strooit royaal met geld van de belastingbetaler,70.000 voor een projekt om studenten te informeren, waar een kleine 300 op afkomen en zo kan ik er nog wel wat noemen.Dus Gast 15, ga uw blik eens verbreden en kijk naar de aktiviteiten kalender van het afgelopen jaar wat Marketing Leeuwarden allemaal heeft georganiseerd, pas dan kunt u een oordeel vormen!Trouwens dat internetten dat maakt een belangrijk deel uit van de marketing , wat te denken van Facebook , Twitter etc.?Als de Gemeente de citymarketing overgaat nemen, missen ze ten eerste alle kennis die is opgedaan,de kontakten met het bedrijfsleven en de mensen die dat dan moeten uitvoeren verdienen heel wat meer dan de mensen van Marketing Leeuwarden,maar betere resultaten dan Marketing Leeuwarden kan behalen, zullen zij nooit bereiken.


Gast

#18

2011-12-17 15:26

We waren prima te vreden zoals het was, goede promotie
voor leeuwarden
Liwwadder
Gast

#19

2011-12-17 16:11

Ben het helemaal eens met deze petitie. Waarom iets stoppen wat goed loopt?! Marketing Leeuwarden heeft Leeuwarden weer op de kaart gezet. Alle onderzoeken wijzen uit dat citymarketing het best gedaan kan worden door een externe partij. En dus niet door de gemeente zelf, die dan vervolgens (voor meer geld) weer externe mensen moet inhuren.


Gast

#20

2011-12-18 00:02

Markting Leeuwarden heeft Leeuwarden beter op de kaart gezet dan wie ook! Dit moet dan ook gehandhaafd blijven door Marketing leeuwarden! De Gemeente moet met zijn handen van dit concept afblijven.

Gast

#21

2011-12-18 04:20

Een dergelijk instituut mag niet verbonden zijn aan het gemeente bestuur waardoor elke 4 jaar of korter koerswijzigingen op de loer liggen. Het gaat om Leeuwarden, onafhankelijk van politieke kleur.

Gast

#22

2011-12-18 15:03

ook wij vinden dat marketing leeuwarden moet blijven

Gast

#23

2011-12-18 20:04

Blinder....gjin geblunder......blieuwe dus

Gast

#24

2011-12-20 02:38

Moet blijven, da's toch armoe troef als dit zou verdwijnen?