Hou de Hoort open als losloopgebied voor honden

Hou de Hoort open als losloopgebied voor honden / Mededelingen / Ontwikkelingen De Hoort / Opmerkingen


Gast

#1

2017-12-20 16:14

Beste Anita,

Ik wil zeker meedenken over het opnieuw inrichten van de Hoort. Het gebied schoon houden, wat houdt dat in?
Ik kan af en toe wat puin ruimen, wanneer ik daar aan het wandelen ben. Ik denk dat dat al veel zou kunnen uitmaken.

Mvg Leonie Feijen (Budel-Schoot)

Gast

#2

2017-12-20 16:44

Open voor honden. Super goed idee.

Gast

#3

2017-12-20 18:03

Beste Anita, Yes,yes dat is goed nieuws. Ook ik wil een bijdrage leveren aan het onderhoud van ons toekomstige nieuwe De Hoort. Ik wil meehelpen met het schoonhouden.Groet. B Vonken Budel


Gast

#4

2017-12-20 21:30

Runderen!?? Wat krijgen we nou??? En maar een lullig klèin losloopgebied voor de honden?? ECHT niet!! De HELE Hoort behoort open te blijven!! Zoals de wandelaars (mèt loslopende honden) dat al járen gewend zijn!! Zorg er maar eerder es voor dat de herten er weer “vrij” kunnen loslopen zonder dat ze zichzelf in die goedkope prikkeldraden te verwonden?? Zorg voor een eco-duct, zodat die beesten weer “Vrij” de omliggende bossen in kunnen lopen? Zijn ze nou helemaal van de Pot gerukt bij Natuurmonumenten?? Een klein rood contourgebiedje voor de honden?? De rest voor Runderen? (Die hun eigen ziektes en strontvervuiling meenemen?) Hier ben ik het Pertinent niét mee eens! Hou die runderen maar voor de Achterhoek ofzo! Niet in dit gebied! Heeft niks met deze streek van doen! Het énige wat Natuurmonumenten hoeft “aan te leggen” zijn wat vuilnisbakken, een enkel zitbankje hier en daar..hóógstens een Vogelspottingtoren, wat informatieborden over de Reeds aanwezige Flora en Fauna , wat leefregels mbt tot de rust van die wilde dieren en hoe men het gebied te behandelen heeft. Er kan een werkgroepje opgericht worden idd waar mensen (vrijblijvend en wisselend) de vuilnisbakken legen, het gebied inspecteren op “onveilige situaties” (bijv. Een overhangende boom op een wandelpad), mountainbikers aanspreken en wegsturen, die niet respecteren dat er niet gefietst dient te worden op de (al natuurlijk belopen) paadjes / over de gehéle Hoort). Verder kan er prima toch vanuit de Schakel verschillende werkgroepjes opgericht worden? ( mbt natuurvoorlichting geven óver de Flora&Fauna op de Hoort (dia-/filmavonden? Folder en Boekmateriaal samenstellen door een Schrijf-&vormgevingsgroepje? ). Een Schildersclubje opzetten die er (af en roe en ter plekke?) mooie natuuraangezichten schilderen kunnen? (of er kan een natuurfotografie-cursus georganiseerd worden?).. en van al dat (creatieve) werk zou wat geëxposeerd kunnen worden in diezelfde Schakel, Er kunnen ook misschien ook wat wandel-/zenmeditatiegroepjes opgezet worden, die eens in de zoveel tijd óók georganiseerd kunnen worden vanuit de Schakel?. Er kan een Werkgroep opgezet worden die aan (licht) bos(paden)onderhoud doet..de neergezette banken en borden en vuilnisbakken repareren/ onderhouden.. waar men eens in de zoveel tijd zich opin kan tekenenom aan mee te werken ? (Beloning: broodjes, koek en of zopie na een halve dag(deel) buffelen? Er kan ev. een theehuisje opgericht worden waar ook (lokale) ambachten en streekproducten verkocht kunnen worden die wat met de Hoort (en het overige gebied) wat te maken hebben? (Of dat moet óók in die Schakel gehouden mogen worden, indien er geen exploitant aangetrokken mag worden die een Theehuis/koek & zopiehoek mag oprichten? (Met hoogstens wat vaste (houten) picknick-tafels ipv horeca-meubels etc.). Hoe dan ook: Menselijke activiteiten liever zoveel mogelijk vanuit die Schakel organiseren/opzetten? De Hoort zo min mogelijk “afzetten” met “losloop-gebieden met hekken”. Het HELE karakter van de Huidige Vrije Opzet van die Hoort gaat anders naar zijn Grootje. Hou toch es óp met dit gebied weer in te perken met hekken!!!! LAAT DE HOORT zoalstie “heurt”!!?

Gast

#5

2017-12-20 22:59

Begrijp ik het goed dat honden dan in het water dat in dat rood gearceerde gebied ligt, ook los mogen zwemmen?
Mira

#6

2017-12-21 15:17


  • Oké fijn de hoort open wil af en toe een steentje bijdragen

Gast

#7

2017-12-21 16:00

Hoi jongens wat geweldig! Dat is nog s een fijn kerstcadeau...Helaas te laat voor Moby want die is vandaag ingeslapen, z'n nieren zijn ermee opgehouden..heel triest.
Maar ons volgende hondje zal er zijn voordeel mee kunnen doen!
Voorstel: een tafel en bankjes voor ons ouwetjes! Liefst ook met koffie erbij.
Fijne feestdagen, Lin Boers

Gast

#8 Steentje bijdragen

2017-12-25 15:58

Hoi Anita,

Tuurlijk wil ik ook mijn steentje bijdragen door regelmatig op te ruimen, dit hebben mijn zus, zwager en ik altijd al gedaan.

Groetjes,

Linda en Milah

 

 


Gast

#9 Runderen ???

2017-12-30 13:41

Wil zeker meedenken over de inrichting van dit gebied.

Ik ga ook voor een voledig open gebied !!

Mogen de honden wel aangelijnd in het grote gebied komen ??

Zou niet weten wat runderen daar moeten eten !!

Een vollidig zwemverbod moet toch ook mogelijk zijn, als er bijvoorbeeld zwemmers worden gesignaleerd. Dit ergens te melden zodat ze verwijdert kunnen worden.

Als dit wordt bereikt ben ik bereid om me eventueel op meerdere fronten in te zetten voor dit prachtige natuurgebied.

Groeten, Frank

ik

#10 Re: Runderen ???

2018-01-09 00:51

#9: - Runderen ??? 

ja de honden zouden dan ook aangelijnd in het grote gebied mogen.

 

persoonlijk ben ik tegen het zwemverbod (alhoewel ik zelf daar niet zwem), maar zouden ze het moeten toelaten onder NATIONAAL aangekondigd en WETTELIJK omkaderd gegeven dat je VOLLEDIG ZELF AANSPRAKELIJK bent en dat er GEEN consequenties zijn voor derden.

Dus alle kosten voor het "slachtoffer" en geen problemen, kosten, etc voor medegebruikers en de eigenaar van het gebied.

 

trouwens, er is een algemeen zwemverbod en zie eens hoe goed dat werkt????

gewoon davy v

#11

2018-01-09 00:53

Als de Hoort weer open gaat, zal ik wss wel een handje helpen als ik weer kom, maar voorlopig trek ik mijn plan met het losloopgebiedje bij de Punch in Hamont en stuur ik ze bij de kettingbrug het water in om te zwemmen.  Dat gaat ook...   wel rekening houden met de heel af en toe voorbij komende vrachtboten en zorgen dat je de juiste kant kiest, zodat ze er ook uit kunnen klimmen...
(en ja, t gebied is "klein", maar dan spelen de hondjes ook meer met elkaar! en als je veel wil wandelen loop je toch nog een rondje zeker?? en je honden honderden meter van je af laten lopen vind ik GEEN goed idee en dat doen de meeste honden trouwens ook niet!!)
 
 
Op het einde ruimde ik bij de Hoort ook andermans "kakjes" op, simpelweg al omdat ik er zelf niet meer in wilde trappen.
Maar op den duur was er geen houden meer aan: een gans boodschappen-net aan stront van een ander meezeulen iedere keer?????
Velen waar ik een praatje mee maakte en het onderwerp aansneed zeiden "och, ik bezie het als ""bos"" en daar mag mn hond toch kakken? dat doen de konijnen en zo toch ook??"
Wat me opviel was dat dat ook vooral de mensen UIT DE BUURT waren.
Mensen met dergelijke ingesteldheid verpesten het nieuwe initiatief uiteindelijk toch weer.
De anderen, die van wat verder kwamen (bv hamont), ruimden eerder wel op! gek he????
 
 
Mij ga je dan ook enkel opnieuw zien afkomen indien er op een of ander manier gecontroleerd wordt!  Of tenminste meer sociale controle komt.  
 Niet enkel ivm niet opgeruimde hondenstront, maar zeker ook het afval dat de asielzoekers EN ZEKER OOK de jeugd (EN HUN OUDERS!! )van de buurt steeds achterlaten!!!!    
"Regelmatige" informering van de jeugd via school of zo en het attenderen van de asielzoekers en buurtbewoners op het waarderen en dus schoon houden van DeHoort zal een noodzaak zijn!!!!!! 
 
 
Runderen (koeien ed??) vind ik daar ook NIET thuis horen op de Hoort!!!
Maak voor mijn part inderdaad doorgangen voor herten en zo, en laat die daar komen!
 
 
Ik snap ook heel de ophef rond "niet-aangeleide" honden niet zo... ZOLANG DE BAASJES HUN VERSTAND GEBRUIKEN...
De meeste honden interesseren zich niet eens meer in egels, konijnen, herten, etc
En als je je hond laat loslopen ga ik ervan uit dat JIJ WEET dat hij NIET BIJT naar andere mensen en honden EN DAT HIJ BIJ JE IN DE BUURT BLIJFT!!!!
Een hond die bijt of agressief wordt houd je bij je! en liefst nog thuis...
Een hond die achter (wilde) dieren aan gaat ... leer je dat af!
 
 
Ik snap trouwens ook niet wat de bedoeling, de achterliggende gedachte is rond het losloopgebied en de rest van de Hoort volgens het plan...    Wat willen ze bereiken met het losloopgebied? 
Het stront-probleem blijft, aangelijnd of niet... 
Het afval-probleem blijft, ...
zolang de mentaliteit VAN IEDERE BEZOEKER niet veranderd...
 
 
Ik ben trouwens ook tegen het zwemverbod op dergelijke plaatsen.
Laat de mensen toch eens genieten van de "natuur".
Ze moeten gewoon heel duidelijk LANDELIJK kenbaar maken en wetten maken dat je WEL mag zwemmen in dergelijke meertjes... MAAR VOLLEDIG OP EIGEN RISICO
En dan bedoel ik ook VOLLEDIG:  alle kosten van "reddingsdiensten" ten koste van jezelf, geen schadevergoeding, geen problemen voor de eigenaar van dat gebied...
 


Anonymous

#12 Re: de hoort

2018-01-18 17:23

#5: -  

Hallo ,

De honden mogen in het rood gearceerde stuk inderdaad gewoon los lopen en de honden mogen er ook zwemmen. Mensen niet.

De rest van de Hoort mag je betreden maar op de paden en met de hond aan de lijn. Daar mag ook absoluut niet gezwommen worden. 

mvg

 

Anita 


Anonymous

#13 Re: Runderen ???

2018-01-18 17:27

#9: - Runderen ??? 

Hallo Frank,

De gehele Hoort zal opengesteld worden voor wandelaars en hun aangelijnde honden. ze moeten wel op de paden blijven. Het rood gearceerde stuk op het kaartje kan het het hondenlosloopgebied worden, hier mogen honden loslopen en in het water zwemmen. Voor mensen geldt een zwemverbod in al het water van de Hoort. Hier zal ook op gehandhaafd worden. 

Mocht je nog interesse hebben om mee te denken en te helpen dan hoor ik dit graag. Kun je me dan even mailen op ateapiek@ziggo.nl

Alvast bedankt

Anita


Anonymous

#14 Re:

2018-01-19 16:16

#1: -  

Hallo Leonie,

 

Fijn dat je mee wilt denken en helpen. Alle hulp is welkom.Om het communiceren gemakkelijker te maken zou ik graag je mail adres doorkrijgen , is dat mogelijk?

 

Kun je me ook aangeven waar je woont?

Zodra ik meer weet dan neem ik contact met je op

mvg

 

Anita Piek


Anonymous

#15 Re:

2018-01-19 16:19

#3: -  

Hallo B Vonken

Is het mogelijk dat ik je mail adres krijg , dit maakt het communiceren een stuk gemakkelijker, 

Je kunt dit sturen naar  ateapiek@ziggo.nl

mvg

 

Anita Piek


Anonymous

#16 Re: Runderen ???

2018-01-19 16:20

#9: - Runderen ??? 

Hallo Frank

Is het mogelijk dat ik je mail adres krijg , dit maakt het communiceren een stuk gemakkelijker,
Je kunt dit sturen naar ateapiek@ziggo.nl
mvg

Anita Piek


Anonymous

#17 Re:

2018-01-19 16:21

#6: Mira -  

Hallo Mira 

Is het mogelijk dat ik je mail adres krijg , dit maakt het communiceren een stuk gemakkelijker,
Je kunt dit sturen naar ateapiek@ziggo.nl
mvg

Anita Piek