Stop de sanctie op het her-examen voor de WRM Praktijkbegeleiding


Gast

#126

2011-10-13 15:00

Nog dit jaar 2011 bespreken in 2e kamer en afschaffen!

Gast

#127

2011-10-13 22:18

prima zaak dat we laten zien dat we het hier niet mee eens zijn

Gast

#128

2011-10-14 00:55

Erg goed, deze petitie.. Ik heb een hele goede instructeur gehad en deze regel slaat nergens op.
Ik ben zelf leerkracht en geef ook op mijn manier les.. Niet volgens een puntensysteem!

Gast

#129

2011-10-17 19:11

ben woensdag aan de beurt voor de laatste keer.
ben 68 jaar en ga dus niet het her intrederstraject in
ben na beroepsdienst bij de kon. mar.(onderofficier) in 1965 rij instructeur geworden. 7 jaar.
hierna 20 jaar taxi in amsterdam en weer sinds 15 jaar gezellig rij les geven. omdast ik 3 weken geleden het toneelstuk niet goed opvoerde dus gezakt.
heb maar een slagingspercentage van 80%, dus een hopeloze instructeur
woensdag laatste kans, want verloopt op 22 oktober.
wens iedereen sterke, die in de zelfde situatie verkeert

Gast

#130

2011-10-17 21:02

Dit kan niet en mag niet door de minister opgelegd worden, mijn voorstel is laat Onze minister zelf ook zo'n opleiding volgen en ook een herkansing doen dan weet ze zelf waarover ze heeft.

Gast

#131

2011-10-18 00:05

Het is belachelijk om geen praktijk herexamen te kunnen doen,

Gast

#132

2011-10-18 00:42

is de diploma niets waard !

Gast

#133

2011-10-18 10:28

ik had mijn instructie bewijs gehaald 35 jaar geleden deze zou heel je leven geldig zijn,maar toen veranderde ze ineens de wet,en nu moeten ik en mijn man om de 5 jaar examen doen, met gevaar voor deze sancie,niet te geloven,mijn man is erg ziek geweest, en precies in die periode moest hij opnieuw examen doen, na vele malen heeft hij het gelukkig weer gehaald,hij is nu gelukkig weer opgeknapt, en nu heeft hij pas weer examen gedaan en in 1 keer geslaagd, maar was de sancie toen zoals nu, hadden wij geen rijschool meer gehad, en daarbij natuurlijk geen inkomsten, ik moet in 2013 weer, maar hou mijn hart nu al vast, omdat het examen niet gaat zoals in werkelijkheid, ik weet niet of ik toneel kan spelen, daar heb ik moeite mee,daar ben ik te eerlijk en oprecht voor, toneelspelers halen het,maar dan moet je jezelf wegcijferen zoals je echt bent, is dit nu de realiteit van het examen , wil de minister toneelspelers of goede opleiders, zeg het maar.

Gast

#134

2011-10-18 10:42

ben pas geslaagd,weet wat iedereen bedoelt,had mijn instructeursbewijs voor het leven afgegeven, maar is bij de wet ongeldig gemaakt,en nu moet ik om de 5 jaar,nog 3 jaar en dan stop ik er mee, in de 38 jaar dat ik in het vak zit heb ik zoveel meegemaakt, de minister laat zich te veel beinvloeden door opleidingsscholen en het cbr.en waar draait het allemaal om, geld en macht, zelf kennen ze het vak niet ,ze zouden zelf eens leerlingen op moeten leiden dan weten ze hoe de werkelijkheid is,ik heb nog nooit zo 'n gek spul meegemaakt ,de hoge heren op kantoor weten wat er op de weg gebeurd, laat mij niet lachen,de hoge heren die het weten zitten in de wagens,maar daar wordt niet naar geluisterd,boekenwormen allemaal,wil je echt veilige weggebruikers en goede instructeurs moet het roer geheel om,luister naar de mensen die het vak uitvoeren dan pas ben je op de goede weg,dat is mijn ervaring na 38 jaar,over 3 jaar ga ik nederland uit want het land gaat stuk door al deze gekke ontwikkelingen.ik ga genieten, en na al die jaren ergenissen volgens mij ook wel terecht verdient
toneelvereniging van instructeur naar uwv

#135 Re:

2011-10-18 20:49

#126: -  

 ongeloofelijk.

half jaar geleden mijn instructie bewijs gehaald. een stage gelopen die nergens op sloeg. na 2 uur goede uitleg mocht ik het examen doen na de stage. in die 2 uur tijd is mij uitgelegd hoe ik het toneel stuk het beste kon opvoeren met een leerling die nog geen file parkeren had gedaan. het toneelstuk goed uitgevoerd en met 92 punten geslaagd. he he en dan eindelijk de grote mensenwereld in en ervaring opdoen. mensen mensen waneer wordt men eens wakker. hard werkende mensen die geen cao hebben maar eens extra afstraffen met zo een onzinnig her-examen? MEESPELEN IN DE HOOP DAT JE ER DOORKOMT? maar wat maakt het uit aangezien de subsidies voor toneel verenigingen ook wegvallen zie ook geen toekomst in het toneelvak. dat wordt dan maar HIEP HIEP HOEREE OP NAAR HET UWV


Gast

#136

2011-10-18 20:58

Laten we met z'n allen actie gaan voeren samen met de branche organisaties. ACTIE!!!

Gast

#137

2011-10-19 01:12

Wat een flauwekul dat hier gaande is.. De rijlesinstructeurs verdienen al zo weinig. En dan komt er ook nog weer zo'n achterlijke sanctie bij. Waar gaat Nederland toch naartoe met haar idiote regels en wetten?
ss

#138 129

2011-10-19 21:43

129 Ik hoop van harte dat je hem heb gehaald? en weer reageert om je ervaringen met ons te delen.
gast

#139

2011-10-22 23:40

heeft er iemand al aan gedacht om niet bij te scholen, maar in een keer de herintrederstoetsen te doen?

Gast

#140

2011-10-23 19:08

ik zou graag de reactie weten van mensen die hiermee gemoeid zijn aan de andere kant dan die van de rijschoolhouder nadat zij te horen hebben gekregen dat zij door middel van een "bijscholing" hun baan kunnen verliezen.

Gast

#141

2011-10-24 09:06

goede zaak

Gast

#142

2011-10-24 09:39

Deze vorm van her-examen is totaal niet gerelateerd aan de werkelijke manier van lesgeven aan toekomstige bestuurders.Het is vooral een onzinnig examen.Elke instructeur, zzp'er of in loondienst, wordt namelijk keihard afgerekend op slagingspercentage (CBR), een instructeur is er dus alles aan gelegen om kennis en vaardigheden zo DUiDELIJK en CONCREET mogelijk over te brengen cq je eigen kennisniveau op peil te houden! Het is een examen om het IBKI van een gesmeerde boterham te voorzien! Wel is het zo dat je als instructeur totaal wordt leeggezogen. Je bent niet beschermd tegen uitbuiting, 5-6uur achterelkaar werken zonder pauze cq werkdagen van 9-12 klokuren zijn heel normaal en dat terwijl je constant 300 procent moet geven; je leerling kan nog niets of kan onverwachte dingen doen, je moet kennis overdragen, de auto heel houden, zien wat andere bestuurders doen, verkeersovertredingen voorkomen want boetes gaan van loon af enz. Er is geen CAO bescherming. Kortom, het is een zwaar beroep dat je alleen met liefde voor, en kennis van, het vak kan uitvoeren! Bij "niet goed presteren" kom je niet ( niet meer) aan de bak, daar heb je dus GEEN her-examen voor nodig!! H.v.d.Belt

Gast

#143

2011-10-24 21:44

Als rijinstructeur vind ik ontzettend jammer en absurd dat men zijn/of haar bevoegdheid neerlegt wanneer dat toneelstukje niet voldoende speelt en na zoveel jaren jongeren opgeleid hebben om hun rijbewijsje te laten halen'Er moet een andere manier komen zodat de instructeur eerlijk en nette manier getest kunnen worden.De gevolgen zijn heel groot wanneer men niet volgens dat gedoe presenteert

Gast

#144

2011-10-30 15:19

Wij van autorijschool Van Driel zijn het helemaal met jullie eens. Wat een belachelijk stuk commediespel en alleen maar omdat de rijscholen zelf examens bij het IBKI gingen aanvragen waardoor de opleidingsinstituten minder geld gingen verdien. Zoals van Speyk zei "dan maar de lucht in", zo dacht men "dan maar over de ruggen van de rijscholen geld verdienen" TOCH!!


Gast

#145

2011-11-10 22:38

Ik ben het er 200 % mee eens

Gast

#146

2011-11-19 19:54

Boeven zijn het in Den Haag
vandaag zijn we als beroepsgroep weer door PvdA muts Charon Dijksma voor beunhazen uitgemaakt
en komende week gaat ze kamervragen stellen
bij Minister Schultz
laten ze liever eens kamervragen stellen over de sanktie
maar nee dat zal er wel niet inzitten.

Gast

#147

2011-11-27 18:34

Dat hele praktijkexamen moet simpelweg verdwijnen en laat dat vervangen worden door een praktijkcursus afgestemd op de RIS. Dat is en blijft een goed systeem. Daarmee bedoel ik het lesgeven op zich en niet die randzaken eromheen (bemoeizucht van personen die nog nooit instructeur zijn geweest of diegene die er al veel te lang uitliggen). Wat mij bij zo'n praktijkcursus ook goed lijkt is, dat instructeurs ook hun ideeen en meningen kunnen ventileren. het zijn immers de mannen/vrouwen op de werkvloer.Op een paar prutsers na en instructeurs die niet met de tijd mee willen hebben zij verstand van het hedendaags instrueren van jongeren/kinderen met een veel te lage verkeerskunde.

Pascal Groenen
ron

#148

2011-12-02 13:42

Laten we serieus overwegen om naar Den Haag te gaan, hoe pakken we dit aan !!!

Vriendelijke groet Ron de examinator die ook zijn instructiebewijs wil verlengen voor 2 klanten.

Anonymous

#149

2012-01-25 11:08

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#150

2012-01-28 02:55

ik vind dat als je jou opleiding met allemaal voldoendes hebt afgerond en zonder herkansingen dan zou het toch niet zo mogen zijn dat je % jaar later weer examens moet herhalen die je al afgerond hebt!dat is met geen enkele vak zo dus gewoon houden bij verplichte bijscholing