Bondgenoten voor Burgerkracht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Bondgenoten voor Burgerkracht.


Gast

#1

2011-09-18 16:04

Wat mij betreft mag het ook verder gaan dan alleen de zorg voor jeugd: alle mensen, in alle lagen (gebruikers, werkers, beslissers en beleidsmakers) zijn gebaat bij burgerkracht! Inclusief denken en handelen. Deze beweging kan het verschil maken door lokaal invloed te krijgen!

graaggedaan

#2

2011-09-18 16:24

natuurlijk is bundeling van krachten gewenst, nu zeker in deze tijd, ( plusminus dertig jaar geleden hadden we een vergelijkbare tijd) we worden overvallen door negatieve geluiden en berichten, dit initiatief is een POSTITIEF gebeuren hier en nu en zeker niet te laat, een ding valt me op weer op Gezin word weer genoemd, daar mag volgens mij met hoofdletters best de Grootouders in het algemeen Extra bij genoemd worden.

Gast

#3

2011-09-18 18:11

Als de zorg georganiseerd is zoals hier omschreven en zoals ook voorgesteld binnen de transitie Jeugdzorg, dan kunnen ouders weer de regie krijgen (en dat geeft een gevoel van invloed op het welbevinden van het kind) en de hulpverleners weer hun vak uitoefenen. Allerbelangrijkste is voor mij dat kinderen dan weer meedoen in plaats van uitgesloten te worden.

Gast

#4

2011-09-19 19:52

duidelijk helder verhaal; chapeau !!

Gast

#5

2011-09-19 21:03

Geweldig initiatief! Samen zoeken naar de mogelijkheden, actief laten zijn en verantwoording voor jezelf en daarmee allen. Focus op wat wel kan en goed gaat dan komt het allemaal wel goed.
Warme groet Diana

Gast

#6

2011-09-20 10:21

Ik zou graag nog willen toevoegen dat leeftijdsgrenzen bij jongeren best wat minder strikt gehanteerd kunnen worden

Gast

#7

2011-09-20 21:48

Prima initiatief, complimenten uit Zeeland, waar CJG op Walcheren gecombineerd wordt met Wmo-uitvoering en dus voor mensen van 0 tot 100 op deze manier samengewerkt zou kunnen worden als we allemaal eenmaal zover zijn. We volgen jullie initiatief dan ook met warme belangstelling!

Gast

#8

2011-09-21 08:16

uit het hart gegrepen, ik wil graag met meer dan het zetten van een handtekening meewerken aan de realisatie
Corina Schenk

Gast

#9

2011-09-22 10:21

Mooie toelichting via Prezi. Petitie is een goed initiatief. Ik hoop dat het ook in Gelderland wortel schiet.
JanR

#10 Transitie

2011-09-22 17:15

Volledig eens met de uitgangspunten. Ik stel concreet voor dat geen enkel lokaal of regionaal visiedocument of startnotitie tot stand komt zonder de uitdrukkelijke inbreng van de voormalige of huidige cliënten van de jeugdzorg samen met de potentiële gebruikers/burgers van deze jeugdzorg. Als ik een handje kan toesteken doe ik dat graag.
marja

#11

2011-09-27 12:54

Wat heerlijk om te lezen, een feest van herkenning! Dichterbij, er naast, mogelijkheden en kansen en vraaggericht! Ik zet me er graag voor in. Goed initiatief!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-09-28 10:25



Gast

#13

2011-09-29 01:04

Het zou een falikant gemiste kans zijn als de transitie van Bureau Jeugdzorg zonder ingrijpende aanpassingen zou worden üitgevoerd. Op gebieden als BJZ-werkwijze, juridische implicaties, vakkundigheid personeel, beslissingsbevoegdheden enz. enz. is een giga winst te boeken voor die kinderen en ouders die te maken krijgen met jeugdzorg. Met volle overgave zal ik de huidige non-positie van grootouders voor het voetlicht brengen.

Gast

#14

2011-09-29 14:05

Jeugdzorg MOET op de schop. Zij moeten dienend zijn aan de hulpverzoeker en niet zo maar kinderen vervreemden van ouders en verdere familie. UHP en dergelijke kan een kind levenslang beschadigen.

Gast

#15

2011-09-29 14:42

We willen geen inmenging in onze privacy door zogenaamde hulpverleners. We willen alleen inmenging als het beslist noodzakelijk is en dan ook nog alleen van hulpverleners die een beroepscode hebben en die voor het tuchtcollege verantwoordeling moeten afleggen voor hun handelen.


Gast

#16

2011-09-29 21:46

jeugdzorgmedewerkers / gezinsvoogden maken veel gezinnen kapot! Door leugens en verdraaingen. Ze doen geen waarheidvinding!!
Graag zou ik willen dat jeugdhulpverleners VERPLICHT een schriftelijke motivatie moeten kunnen overhandeigen èn ze moeten mondeling overhoord worden door eventuele clienten: "waarom ben je hulpverlener geworden?" HET GAAT OM HET INZICHT EN DE HOUDING VAN DE JZmedewerkers! Ouders kunnen het best zelf met hulp van vrienden of familie en mede-ouders!!!

Henk S
Gast

#17

2011-10-01 00:38

Een antwoord dat al lezend naar boven kwam: (groot)ouders en jeugd eens gelegenheid geven om op doeltreffende wijze de nodige werkprocessen te beschrijven van organisaties in de jeugdzorg om te komen tot vraaggestuurde hulpverlening. Wanneer die gericht is op de (versterking van) de regie over het eigen leven, ligt het voor de hand daar direct mee te beginnen door ook die regie van de gevraagde dienstverlening aan hen te laten.

Drs. N.J.M.Mul
Gast

#18

2011-10-05 11:23

Deze petitie ligt geheel in lijn met wat ik al jaren propageer, een klein gevaar zit 'm in punt 9: de naar mijn mening amateurs van BJZ (géén opleidingseisen, géén beroepsregistratie en géén tuchtrecht), die zichzelf graag 'professionals' noemen, willen nog eens doorslaan met hun 'noodzakelijke zorg' als noodzaak tot UHP en kinderen afsnijden van familie.

Verontrustend is het feit dat nu juist met de overgang van jeugdzorg naar gemeenten BJZ de greep op de ouders en kinderen wil verstevigen middels acties om zogenaamd 'kindermishandeling' op te sporen en zo veel mogelijk AMK meldingen te verkrijgen. Hoe méér meldingen hoe meer geld voor AMK + de melders! (Scholen en SEH's van ziekenhuizen worden nu ook ingezet!)

Als u meer van mijn gedachtengoed en toelichting op dit item wilt lezen zie mijn 'Nico Mul's link'


Drs. N.J.M.Mul


Gast

#19

2011-10-17 17:05

dat er vele mensen meer moeten tekenen om de rchten van
ouder en en terug te vinden,

Gast

#20

2011-11-05 10:29

Wat een prachtig initiatief! De (mensen achter de) Vrijheidsheraut (.nl) ondersteunen dit van harte.

Gast

#21

2011-11-05 14:42

Zeer goed initiatief!

Gast

#22

2011-11-05 21:15

Een heel goed initiatief dat door Zorgnetwerk Noord-Holland van harte ondersteund wordt. Langzaam rijpen de geesten voor werkwijzen zoals deze. Daarom is het een goede zaak om hieraan aandacht te schenken. Succes!

Gast

#23

2011-11-07 10:04

Mooi initiatief. Je ziet dit verlangen gelukkig ook buiten de jeugdzorg op steeds meer terreinen, ook bij de reklassering, de verslavingszorg, het beroepsonderwijs. Ik werk nu op een aantal van die terreinen als ambassadeur sociale duurzaamheid, en steeds meer gaat het om het ontsluiten van de eigen kracht van mensen, het weer aktief betrekken van hun omgeving, de community, en daarna op een andere, meer dienstbare wijze ondersteunen, liefst vanaf de keukentafel! Er ontstaat inmiddels een hele golf van initiatieven in deze richting, en dat maakt optimistisch! (Martien Kromwijk)

 


Gast

#24

2011-11-14 13:18

Mensen het roer uit handen slaan is DE fout van de huidige jeugdzorg.

Gast

#25

2012-01-07 06:09

Vroeger demonstreerde we nog ???