Bondgenoten voor Burgerkracht
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Warme groet Diana
Corina Schenk
Transitie
This comment has been removed by the person who wrote it.
We willen geen inmenging in onze privacy door zogenaamde hulpverleners. We willen alleen inmenging als het beslist noodzakelijk is en dan ook nog alleen van hulpverleners die een beroepscode hebben en die voor het tuchtcollege verantwoordeling moeten afleggen voor hun handelen.
jeugdzorgmedewerkers / gezinsvoogden maken veel gezinnen kapot! Door leugens en verdraaingen. Ze doen geen waarheidvinding!!
Graag zou ik willen dat jeugdhulpverleners VERPLICHT een schriftelijke motivatie moeten kunnen overhandeigen èn ze moeten mondeling overhoord worden door eventuele clienten: "waarom ben je hulpverlener geworden?" HET GAAT OM HET INZICHT EN DE HOUDING VAN DE JZmedewerkers! Ouders kunnen het best zelf met hulp van vrienden of familie en mede-ouders!!!
Een antwoord dat al lezend naar boven kwam: (groot)ouders en jeugd eens gelegenheid geven om op doeltreffende wijze de nodige werkprocessen te beschrijven van organisaties in de jeugdzorg om te komen tot vraaggestuurde hulpverlening. Wanneer die gericht is op de (versterking van) de regie over het eigen leven, ligt het voor de hand daar direct mee te beginnen door ook die regie van de gevraagde dienstverlening aan hen te laten.
Deze petitie ligt geheel in lijn met wat ik al jaren propageer, een klein gevaar zit 'm in punt 9: de naar mijn mening amateurs van BJZ (géén opleidingseisen, géén beroepsregistratie en géén tuchtrecht), die zichzelf graag 'professionals' noemen, willen nog eens doorslaan met hun 'noodzakelijke zorg' als noodzaak tot UHP en kinderen afsnijden van familie.
Verontrustend is het feit dat nu juist met de overgang van jeugdzorg naar gemeenten BJZ de greep op de ouders en kinderen wil verstevigen middels acties om zogenaamd 'kindermishandeling' op te sporen en zo veel mogelijk AMK meldingen te verkrijgen. Hoe méér meldingen hoe meer geld voor AMK + de melders! (Scholen en SEH's van ziekenhuizen worden nu ook ingezet!)
Als u meer van mijn gedachtengoed en toelichting op dit item wilt lezen zie mijn 'Nico Mul's link'
Drs. N.J.M.Mul
ouder en en terug te vinden,
Mooi initiatief. Je ziet dit verlangen gelukkig ook buiten de jeugdzorg op steeds meer terreinen, ook bij de reklassering, de verslavingszorg, het beroepsonderwijs. Ik werk nu op een aantal van die terreinen als ambassadeur sociale duurzaamheid, en steeds meer gaat het om het ontsluiten van de eigen kracht van mensen, het weer aktief betrekken van hun omgeving, de community, en daarna op een andere, meer dienstbare wijze ondersteunen, liefst vanaf de keukentafel! Er ontstaat inmiddels een hele golf van initiatieven in deze richting, en dat maakt optimistisch! (Martien Kromwijk)
| This discussion has been closed. |
Wat mij betreft mag het ook verder gaan dan alleen de zorg voor jeugd: alle mensen, in alle lagen (gebruikers, werkers, beslissers en beleidsmakers) zijn gebaat bij burgerkracht! Inclusief denken en handelen. Deze beweging kan het verschil maken door lokaal invloed te krijgen!