Hondenlosloopgebied_Laakdal

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Hondenlosloopgebied_Laakdal.


Gast

#1

2011-09-07 00:12

Een super mooi idee voor echte dierenvrienden.
We kijken er al vast naar uit.
Succes en duimen maar !!!
Adrienne & Siva (duitse herder), Sunny (Harlekijnpoedel)
Border Collie
Gast

#2 Hondenlosloopgebied

2011-09-07 01:58

Als alle gemeenten en politiekers in het land een "Hondenlosloopgebied" zouden voorzien, dan bekomen deze gemeenten veel vrolijke inwoners !!

Groeten vanuit limburg,   Peter en "Max" Border Collie.


Gast

#3

2011-09-07 13:34

in elke gemeente zou een hondenlosloopgebied moeten komen!!!!
bvg
Gast

#4

2011-09-07 19:54

Goede, echte argumenten.
Mooi vanuit alle standpunten bekeken.
Veel succes!


Gast

#5

2011-09-08 09:19

ik vind dat ze zoiets hier in olmen ook moeten hebben . veel succes nog met je actie ! ! !

Gast

#6

2011-09-08 12:36

Het wordt eindelijk eens tijd dat zo een initiatief genomen wordt. Hier is plaats genoeg in de omgeving voor allerlei dingen maar nooit voor de honden. Vind het geweldig.
christ

#7

2011-09-08 15:22

als ze in elk dorp zo een hondenlosloopgebied hadden dan zullen ze ook minder hondentroep vinden op straat dus ik vind deze petitie heel belangrijk. ik wens charissa dan ook heel veel geluk en ik hoop dat de ministers, burgrermeester en dergelijken dit lezen en ter harte nemen ( chihuahua)

Gast

#8

2011-09-23 10:39

Zo'n losloopgebied zouden ze meer mogen maken!!!


Gast

#9

2011-09-23 12:22

heel goed voorstel zou in elke gemeente of stad moeten zijn,er zijn bijna zoveel huisdieren als kinderen dus geef die ook de kans hun eens uit te leven,dan zal er idd ook onder overlast zijn van honden die hun energie niet kwijt raken,want een hond aan de lijband moe maken pfffffffffff ons voeten zijn versleten maar de honde kan nog gerust een paar km verder mijn zwitserse witte herders kunnen hun ook zo mooi uitleven als ze samen eens mogen rondvliegen in de bossen maaaaaaaaaaaaaaaaaaar als de boswachter komt tja dan weer aan de lijn of een boete?????wat misdoen ze hiermee?ze zijn sociaal alleen willen ze even hond zijn en spelen dat is al dus mijn handteken hebt ge zeker :)

Gast

#10

2011-10-19 18:29

Hoi, ik ben er ook mee bezig hier in Herentals, doch heb al 400 handtekeningen afgeleverd aan het gemeentebestuur, en via 2 politieke partijen bijstand gevraagd , en verkregen , maar zoals de zaken er nu voorstaan, heb ik het idee dat ze niet akkoord gaan ik had verschillende plaatsen zelf opgegeven, en ook aa t bestuur gevraagd om eventueel zelf een plaats uit te zoeken to op heden nog geen reactie en ze hebben vorige week verteld dak vlug een brief met het resultaat zou krijgen ma dat duurt nu al meer dan een week , als het advies negatief is zal ik niet nalaten de media terug in te schakelen dat had ik ervoor ook al gedaan 3 kranten en RTV ik hou jullie op de hoogte.

Gast

#11 Re: Hondenlosloopgebied

2012-04-05 15:40

#2: Border Collie - Hondenlosloopgebied 

 Daar sluit ik mij helemaal bij aan!!

groeten uit Berlaar

Karin Kesteloot, Bevel

#12 Re:

2012-07-19 12:19

#10: -

Ik weet niet van wanneer deze petitie dateert, maar was benieuwd of je al reactie had hierop? Ben nl. hetzelfde van plan in gemeente Nijlen (heb voorstel gedaan via Vragende Partij op www.deredactie.be), maar ik ik ga ook een petitie opstarten...


Gast

#13

2013-04-27 21:10

Succes met de actie! Kristel

Gast

#14

2013-04-29 19:09

in olen is er ook zo een loopweide en dat heeft veel succes

Gast

#15

2013-04-29 21:38

Mooi initiatief, hopelijk kan dit snel gerealiseerd worden

Gast

#16 Re: Re:

2013-04-30 15:23

#12: Karin Kesteloot, Bevel - Re:

Ik ben alvast mee Karin! Lieve uit Nijlen


Gast

#17

2013-05-09 19:02

Geweldig idee!!! Ik heb hier in Dendermonde ook al 2x navraag gedaan maar wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd onder het voorwendsel "we weten niet waar we een dergelijk gebied moeten inplannen en wie hier verantwoordelijk voor zou moeten zijn", terwijl ik zelf al enkele voorstellen gedaan heb... Ik heb niets tegen kinderen (ik werk zelf met kinderen) maar het blijft frustrerend dat honden steeds moeten onderdoen voor kinderen als er nieuwe initiatieven genomen worden... Een hond is soms beter opgevoed dan bepaalde kids...

Gast

#18 Re:

2013-05-15 06:52

#17: -

Dat is inderdaad frustrerend. Blijven volhouden ;-)


Gast

#19 Samenwerking

2013-07-19 12:25

Top idee! Misschien kan je ook eens bij de dierenscholen in onder andere Vorst gaan luisteren of zij dit initiatief kunnen steunen. Eventueel zelfs een tijdelijke wei ter beschikking stellen om aan te tonen dat dit effectief succes zou hebben.

Gast

#20

2013-07-23 13:59

Hoogdringend losloopgebieden nodig in Belgie ! Neem voorbeeld aan onze noorderburen die vele grote losloopgebieden en stranden hebben voorzien. Neen geen piepkleine hondenweide hier, echt grote domeinen die opengesteld zijn.
Belgie blijf hopeloos achter, ondanks het grote aantal hondenbezitters.( bijna meer politiekers dan honden)

gezellige poot van:

Shiva & Alaska ( witte zwitserse herders ) en Jake ( oud duitse herder)

l.debehanger@gmail.com

#21 hondenlosloopgebied

2013-08-18 23:39

Ik ben volstrekt tegen losloopgebieden van honden. Als je een hond netjes aan de lijn houdt, dan kun je de hond gereguleerd laten poepen. En zodra de hond zijn behoefte heeft gedaan, dan kunt u (eigenaar van de hond) het poep weer opruimen. En zo blijven de buurten netjes en hondenpoepvrij! Geweldige actie!

Gast

#22

2013-08-28 04:58

In hoofde ben ik tegen petities omdat menigen dit ondertekenen omdat er nooit enige eigen aansprakelijkheid aan verbonden is, en t'is toch voor een goed doel toch !?.

Bij deze is het anders.

Het initiatief is zeer goed geargumenteerd.
De argumenten zijn moeilijk tot niet te ontkrachten.
Zo een gebieden zouden overal moeten komen waar redelijk wat mesen bij elkaar wonen.
Een aan maatschappelijk tegemoet komend initiatief, en goed onderbouwd.

Hopelijk is er gezond verstand bij de macht hebbenden.

Gast

#23

2014-03-08 19:40

Super initiatief. Ik mis een deftige hondenwei (hier zijn alleen plasweides) of hondenlosloopgebied zoals in Nederland. In Rotterdam is er zelfs een hondenstrand. Waarom kan dit niet in België? Zeer ontspannend voor mens en hond. Zalig om naar de spelletjes van de honden te kijken.
merto

#24

2014-10-06 10:14

Hey,

Goed idee..  ik had onlangs al een bericht verstuurd naar Ben Weyts, de minister van oa dierenwelzijn.  in Nederland kunnen onze vieroeters idd naar hartelust crossen..  hier moet je dat steeds in de duik doen..  en een hond heeft de beweging wel degelij nodig om nog maar te zwijgen over het sociaal contact van de roedel..   wat zijn de vooruitzichten op dit moment?