Teken voor veilige verkeersafwikkeling in Zevenhuizen-Zuidbroek!


Gast

#1

2016-10-08 19:32

Ben er op tegen onnodig te moeten om rijden naar de A50. Ben er tevens op tegen dat er enorm veel auto's door de Eikepagelaan komen te rijden.

Gast

#2

2016-10-08 19:41

Het verkeer rijdt al zo hard door de eikepagelaan! Nog meer verkeer maakt het alleen maar onveiliger voor de kinderen om te spelen!


Gast

#3

2016-10-08 19:56

Wij zijn hier 4 jaar geleden komen wonen, omdat het hier zo rustig is .Er werd ons toen op het gemeentehuis toegezegd dat dit een busbaan zou blijven.

Gast

#4

2016-10-08 20:03

Als we dit hadden geweten waren we hier 4 jaar geleden niet komen wonen.

Gast

#5

2016-10-08 20:04

Wij hebben bewust gekozen om aan de rustige weg ( Eikepagelaan) te gaan wonen en niet aan een drukke geasfalteerde hoofdweg met onze kleine kinderen. Als wij deze plannen hadden geweten zouden wij niet dit huis gekocht hebben. Wij hebben bewust gekozen voor rust en autoluwe weg en dat kinderen gewoon buiten kunnen spelen!!!!


Gast

#6 Veiligheid

2016-10-08 20:12

de eikepagelaan is niet geschikt om functie te doen als doorgaande weg voor de aantallen autos waar men over spreekt

 

het is wachten op een ernstig ongeluk, waarna men achteraf de plannen Zal moeten aanpassen

laten we hopen dat de gemeenteraad wijs genoeg is en van te voren zorgt dat dit niet hoeft plaats te vinden!


Gast

#7

2016-10-08 20:14

Veiligheid voor de wijk Zuidbroek kan alleen in samenspraak met de bewoners van de wijk!

Gast

#8

2016-10-08 20:18

Belachelijke beslissing van de Gemeente Apeldoorn!

Gast

#9

2016-10-08 20:23

Veiligheid rondom kristal zeer groot in gevaar!

Gast

#10

2016-10-08 20:26

De door de gemeente aangedragen oplossing verplaatst alleen het probleem. De gemeente heeft onvoldoende oog voor alternatieven. Deze moeten onderzocht worden. De wijk en haar kinderen mogen niet de dupe worden van kortzichtigheid van de gemeente.

Gast

#11

2016-10-08 20:30

Het is toch open nu! Wat is het probleem! Leave iT like this please 


Gast

#12 Gevolgen plan bizar!

2016-10-08 20:33

De gevolgen van het plan van de gemeente zijn helemaal niet bekeken. Woonstraten worden verbindingswegen en waar men de auto's wilde -bij de bedrijven op de laan van de dierenriem- verdwijnt het!!
Ongelooflijk dat dit er op deze manier doorheen gedrukt wordt bij de gemeente. Hoezo deugdelijke besluitvorming?

gast

#13

2016-10-08 20:35

Mijns inziens voldoen de voorgenomen plannen wel. Ik denk dat de overlast wel mee gaat vallen aan de busbaan. Er worden geluidsschermen geplaatst, en de afstand is bij het gros van de woningen ruim voldoende. Zelf woon ik ook aan de Valetastraat, dichtbij de busbaan, en ben juist voor openstelling. De wijk blijft groeien, we maken het ons zelf veel te moeilijk door zo op de barricaden te gaan staan. De andere wegen blijven grotendeels geopend (Calypso, Nijbroekse, operette en symfonie), dus genoeg natuurlijke alternatieven. Ik denk dat de stormloop op de busbaan heel erg mee zal vallen. Voor een toekomstbestendige en goede ontsluiting: open de busbaan, en dat vind ik ook als directe aanwonende.

Ik zal de petitie daarom ook niet steunen. 


Gast

#14

2016-10-08 20:40

Mijn kinderen zitten op school de Diamant locatie het Rooster en ik wil dat ze daar veilig op school kunnen zijn en dat ze zelfstandig veilig van en naar school kunnen

Gast

#15

2016-10-08 20:52

Omdat het de meest slechte optie van alle voorstellen is. Er gaat straks alleen nog maar meer sluipverkeer door de kleine straatjes komen!!!

Gast

#16

2016-10-08 20:59

Omdat ik het eens ben met de tegenstanders

Gast

#17

2016-10-08 21:01

Er is helemaal geen probleem met sluipverkeer. Tenminste niet volgens de meeste bewoners van Zuidbroek. Probleem bestaat alleen voor inwoners calysostraat en operettestraat. En dan heeft straks een hele wijk last van de 'oplossing'.
Wel hebben we een probleem qua inrichting van de straten. Het inrichten naar 30 km weg duurt veel te lang.
gast

#18 Re:

2016-10-08 21:01

#15: -  

 Sluipverkeer zoals dat momenteel is zal grotendeels verdwijnen. Alleen wijkbewoners zullen in de wijk rond rijden tezamen met de schoolbezoekers. De stelling is dan ook feitelijk onjuist.


Gast

#19 Re:

2016-10-08 21:04

#13: gast -  

In de toekomst zou de opening van de busbaan wellicht nodig kunnen zijn, het consensusplan sluit dat niet uit. Echter, we willen een probleem oplossen en niet juist creeren op andere plekken. Dat is wat er gebeurt in het plan van de gemeente: er is onvoldoende gekeken naar consequenties!

Harde afsluitingen moeten worden voorkomen in de wijk zelf. Want daardoor creeer je verkeer op straten, die daar niet voor bedoeld zijn:
Verkeer door Zuidbroek zal over de kleine wegen Eikepagelaan, Citroenvlinder en de Nijbroekseweg worden geleid. Het profiel hiervan is hiervoor veel te klein. Dit is noodzakelijk omdat de belangrijkste hoofdwegen van de Laan van de Dierenriem en de Distelvlinderlaan verdwijnen, terwijl deze juist wel zo zijn gemaakt dat ze veel verkeer aan kunnen...

Je kunt alleen maar concluderen dat het ontmoedigen van sluipverkeer amper gebeurt in het plan van de gemeente omdat de nieuwe sluiproutes maar 1 minuut langzamer zijn dan de huidige. Daarbij zal verkeer vanuit de Eikepagelaan eerder de Calypsostraat kiezen dan de busbaan. De vraag is dan ook of je er in de Calypsostraat veel mee opschiet?? En datzelfde is aan de hand vanuit de Nijbroekseweg richting de Operettestraat.

De aantrekkelijke sluiproutes door de wijk blijven bestaan en de situatie rondom alle scholen wordt onveiliger!

 



Gast

#20

2016-10-08 21:04

Laan van Zevenhuizen is ook veel te druk. Dus Anklaarseweg gewoon weer open gooien i.p.v. alles dicht gooien!


Gast

#21

2016-10-08 21:06

Zet 'm op!

Gast

#22 Re: Re:

2016-10-08 21:07

#18: gast - Re:  

Het sluipverkeer blijft voor een heel groot deel gewoon bestaan omdat de sluipverkeerroute via de Operette en de Eikepagelaan nog steeds een geheel logische route is.

wijkverkeer wordt in aantal onderschat en dit verkeer wordt gecentraliseerd op daartoe ongeschikte wegen én rond de scholen.


Gast

#23

2016-10-08 21:28

Ik teken deze petitie omdat ik het plan van de gemeente volledig afkeur. De gemeente is alleen maar gefocused op het sluipverkeer en heeft totaal geen oog voor het welzijn van de inwoners van Zuidbroek.

Gast

#24

2016-10-08 21:52

Omdat het plan van de gemeente/haskoning meer gevaar en drukte mn bij scholen oplevert dan dat het plan drukte en
verkeer vermindert. Ik zie geen sluipverkeer overigens ...


Gast

#25

2016-10-09 04:32

Omdat mijn kind op de Vliegenier zit en het daar 1 chaos wordt als het verkeer vanaf de busbaan gestopt wordt bij de coop

Waarom een volledige wijk afsluiten ipv ontsluiten dit gaat grote problemen geven!