Red de A28 kat!!!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Natuurlijk heel lastig een kat te redden maar hij zit er al zeker een week, dus ik hoop dat ze door middel van vangkooien of lokken het beestje kunnen weghalen. Is de kat nog niet als vermist opgegeven? Ik zou het gelijk doorhebben als 1 van mijn katten foetsie zou zijn....
Re:
Nee hoor, die kat hoeft niet te weiken. Hij mag prima samen met automobilisten op de A-28 vertoeven. Persoonlijk zou ik zelfs niet te min zijn om zijn ingewanden van mijn bumper af te schrapen.
Re:
Ik vind het op zich best wel een enge gedachte dat mensen zoals jij, die zouden twijfelen tussen de veiligheid van hun eigen gezin en een overstekend dier gewoon los vertrouwd mogen rondrijden tussen de normale mensen.
Re:
Rijkswaterstaat neemt vast niet eens katten aan! Stelletje racisten zijn het ook.
Re:
Die kat geniet gewoon van z'n vrijheid. Als je als mens in de middenberm van de A-28 gaat wonen geven ze je gewoon een boete. Dat is pas onrecht!
Re:
Ja joh. Daarom kopen we met z'n allen ook massaal gesneden plakjes dier in de supermarkt. Precies even waardevol als een mensenleven, zo'n gerookte beenham, of zo'n heerlijk stukje chorizoworst etc.
Re:
Mensen uitroeien omdat ze "verzaken" om één specifiek dier te redden? De ware aard van de steriotype dierenliefhebber komt weer eens naar boven borrelen.
Re:
No shit Sherlock. Een dier dat niet menselijk behandeld wordt, echt?
Re:
Soms bekruipt mij het gevoel dat dierenliefhebbers met hun bloedende hartjes voor het minste en geringste leed eigenlijk helemaal geen sympathieke mensen zijn, gek hé?
feit
Er worden elk jaar duizenden dieren aangereden, waaronder bedreigde wilde dieren zoals de otter en de korenwolf. Iedereen die het echt heel vreemd/erg vind dat rijkswaterstaat zich niet direct bekommert om één kat die toevallig weigerde om fatsoenlijk in een keer de pijp uit te gaan toen zijn uur gekomen was heeft een reality check nodig.
Re: Re:
Hoe weet u dat die kat 'gewoon van zijn vrijheid geniet'? Mensen hebben gezien dat hij gewond is, wellicht geniet hij helemaal niet en is angstig ivm het verkeer of oorzaak van de wond? Ik zie u meer reacties plaatsen en vraag me af of u het fijn zal vinden dat het dier niet geholpen wordt?
| This discussion has been closed. |
In de wet dieren staat: paragraaf Handeling Dier artikel 2.1 dierenmishandeling. Regel 6
"Een ieder verleent een hulpbehoevend dier de nodige zorg. " De overheid moet zich aan de eigen wet houden.